Ik heb vorige week een nieuwe HD gekocht(IMB 40 GB 7200 rpm) maar ik krijg hem maar niet een de praat... hij wordt wel herkent enzo maar als ik hem met PM6 wil fomateren wil ie dat niet(Bad parameter ofzo) ik heb al van alles geprobeerd ook met fdisk in MS-Dos kan ik prima Partities maken maar naar herstart van PC is daar nix meer van de zien. als ik Win2k wil installeren en dan dus niewe HD kies wil ie hem gaan formateren dan lukt dat niet... meschien zit er wat fout met de Switchjes ik wil eigelijk oude HD(Maxtor 15GB 5400 rpm) op Slave en niewe HD op Master maar ik krijg het gewoon niet voormekaar kan iemand mij helpen wat ik meschien fout doe???
Verwijderd
Misschien dat ie in het bios niet helemaal goed staat ingesteld.
'k heb het zelf eens gehad met een mobo die er een verkeerde lba instelde
Zet de desbetreffende controller eens op auto en kijk of de hd bij het booten gevonden wordt. Dan met een bootdisk fdisk'en, ff partities aanmaken, booten en dan formatteren. Je verhaal is een beetje vaag:
Hoezo niks meer van te zien? Lijkt me sterk dat die partities niet zijn aangemaakt. Wat zegt format op dat moment?ik heb al van alles geprobeerd ook met fdisk in MS-Dos kan ik prima Partities maken maar naar herstart van PC is daar nix meer van de zien.
Als ik PC opstart:Op maandag 02 juli 2001 13:21 schreef ureal het volgende:
Misschien dat ie in het bios niet helemaal goed staat ingesteld.
Pri Master: IDE Schijf (weet ik veel allemaal)
Pri Slave: IDE schijf(precies het zelfde)
dus volgens mij zit dat wel goed
Heb je in de bios je bij je controllers het op auto gezet, zodat je bios zelf even uitzoekt wat voor harde schijf er in zit? Heeft die harde schijf het ooit wel goed gedaan? Klinkt niet best.... 
Ow ja en even je jumpertjes controleren... Zitten de schijven op één kabel?
Ik heb hem op auto staan en bij opstarten staat dus gewoon de HD erbijOp maandag 02 juli 2001 13:28 schreef Neman het volgende:
Zet de desbetreffende controller eens op auto en kijk of de hd bij het booten gevonden wordt. Dan met een bootdisk fdisk'en, ff partities aanmaken, booten en dan formatteren. Je verhaal is een beetje vaag:
[..]
als ik dan opstart met Win98 opstartdisk komt er te staan geen Fat, Fat32 bestandsyteem gevonden ofzo en van C: maakt hij dan die virtuele RAM schijf en dan start ik Fdisk ga ik niewe HD partitioneren start ik PC opnieuwe op staat er precies het zelfde van geen Fat,Fat32 Bestandsysteem en heeft ie weer van C: RAM schijf gemaakt en D:,E: ofzo bestaan ook niet
Hoezo niks meer van te zien? Lijkt me sterk dat die partities niet zijn aangemaakt. Wat zegt format op dat moment?
Ja ik heb CD-rom en Brander op IDE1 en HD1 en HD2 op IDE0Op maandag 02 juli 2001 13:32 schreef Escobar het volgende:
Heb je in de bios je bij je controllers het op auto gezet, zodat je bios zelf even uitzoekt wat voor harde schijf er in zit? Heeft die harde schijf het ooit wel goed gedaan? Klinkt niet best....
maar mijn Bios herkent ze dus wel gewoon(heb ze bij op Auto staan)
Mooie quote, maar wat wilde je zeggen?Op maandag 02 juli 2001 13:34 schreef Future_Man het volgende:
[..]
Die staan goed, anders werden niet beide hd's op ide0 herkent, maar slechts 1...En hoe staan je jumpertjes?
ik denk dus dat die fout staan, op mijn maxtor HD staat nix over Jumpertje op nieuwe HD heeel veel ik heb ze nu zo:Op maandag 02 juli 2001 13:36 schreef Escobar het volgende:
[..]
En hoe staan je jumpertjes?
*** 0
*0000
en bij nieuwe HD:
000**
_0000(Streepje is nix)
Verwijderd
dat is logisch...je hebt partities aan gemaakt maar kunt er nog steeds niet van booten.....dus, na partitioneren weer booten van floppy en dan formateren...dan windows instaleren....nu kun je pas booten vanaf de HD....Op maandag 02 juli 2001 13:34 schreef Future_Man het volgende:
Ik heb hem op auto staan en bij opstarten staat dus gewoon de HD erbij
als ik dan opstart met Win98 opstartdisk komt er te staan geen Fat, Fat32 bestandsyteem gevonden ofzo en van C: maakt hij dan die virtuele RAM schijf en dan start ik Fdisk ga ik niewe HD partitioneren start ik PC opnieuwe op staat er precies het zelfde van geen Fat,Fat32 Bestandsysteem en heeft ie weer van C: RAM schijf gemaakt en D:,E: ofzo bestaan ook niet
ik start dan ook weer opnieuwe op met opstartdisk maar dan kan ik ze niet formateren want ze zijn er nietOp maandag 02 juli 2001 13:46 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
dat is logisch...je hebt partities aan gemaakt maar kunt er nog steeds niet van booten.....dus, na partitioneren weer booten van floppy en dan formateren...dan windows instaleren....nu kun je pas booten vanaf de HD....
ja Primair is goed enzoOp maandag 02 juli 2001 13:47 schreef Escobar het volgende:
En heb je wel gedacht aan primaire partitie en activeren van een partitie?
Activeren wil niet want de Active Patitie staat al op de oude HD want daar staat Win2k op
Je wil toch booten van de nieuwe HD of begrijp ik dat verkeerd....? Dan zul je toch wel een partitie op de nieuwe hd moeten activeren...Op maandag 02 juli 2001 13:49 schreef Future_Man het volgende:
[..]
ja Primair is goed enzo
Activeren wil niet want de Active Patitie staat al op de oude HD want daar staat Win2k op
ja klopt maar als ik dan Win2k wil installeren op nieuwe HD dan wil ie dat niet
Kom op zeg, het antwoord is in de reacties al gegeven. Het is duidelijk dat die hd gewoon goed werkt, maar dat jij niet weet hoe je een hd moet partitioneren en formatteren. Staat dat niet in de FAQ of zo, word hier een beetje moe van...
Nog even alles op een rijtje:
-Altijd eerst de hd partitioneren. Als je van de hd wilt booten (als het bijv. je enige hd is, dat is nu niet het geval), zul je ook een partitie active moeten maken.
-Alleen partitioneren is niet genoeg, daarna moet je de hd ook formatteren, voordat hij als echte drive wordt gezien (en de virtuele drive dus niet aan c: wordt toegekend, bij het booten vanaf die irritante w98 bootdisk).
-Altijd eerst de hd partitioneren. Als je van de hd wilt booten (als het bijv. je enige hd is, dat is nu niet het geval), zul je ook een partitie active moeten maken.
-Alleen partitioneren is niet genoeg, daarna moet je de hd ook formatteren, voordat hij als echte drive wordt gezien (en de virtuele drive dus niet aan c: wordt toegekend, bij het booten vanaf die irritante w98 bootdisk).
PM wil nu al helemaal nix meer er staat Dynamic Disk maar ik kan er niet met rechtermuisknop op klikken ofzo helemaal nix
ja dat weet ik maar hij wil hem niet Partitioneren ook als ik windows wil installeren en kies dan Disk 2 Ongepartitioneerd dan wil hij hem niet formaten wat ik ook doeOp maandag 02 juli 2001 13:56 schreef Neman het volgende:
Kom op zeg, het antwoord is in de reacties al gegeven. Het is duidelijk dat die hd gewoon goed werkt, maar dat jij niet weet hoe je een hd moet partitioneren en formatteren. Staat dat niet in de FAQ of zo, word hier een beetje moe van...
-Alleen partitioneren is niet genoeg, daarna moet je de hd ook formatteren, voordat hij als echte drive wordt gezien (en de virtuele drive dus niet aan c: wordt toegekend).
Dat antwoord was al gegeven:maar zijn mijn jumpertjes wel goed???
Die staan goed, anders werden niet beide hd's op ide0 herkent, maar slechts 1...
als ik mij jumpertjes anders zet dan herkent de BIOS hem nogsteeds...
Verwijderd
Ga eens naar de IBM site en kijk eens of ze daar een progje hebben om je schijf te activeren. Het heet iets van disk manager en is gemaakt om onder windows je nieuwe disc te activeren. Misschien werkt het dan wel..
Dat betekent niet dat het niet uitmaakt hoe je jumpers staan...Op maandag 02 juli 2001 14:29 schreef Future_Man het volgende:
als ik mij jumpertjes anders zet dan herkent de BIOS hem nogsteeds...
dat wil ik daar dus mee zeggen hoe moet ik mijn jumpers dan dus wel zetten zodat ze wel goed staan
kan het ook aan mijn moederbord liggen dat die hem niet aan kan ofzo heb een ASUS K7M Slot A mobo want bij mijn broer(nog iets oudere PC 550 mhz weet niet precies wel mobo) daar werd de hele HD niet herkent...
Pagina: 1