HHD met weinig noise - Uitzetten als idle

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-03 11:52
Ik wil een HDD voor het opslaan van mijn foto's en documenten.

Ik vind het belangrijk dat hij zo stil mogelijk is.
Wil er 2 halen en in Raid 0 zetten voor snellere performance
Wat kunnen jullie mij adviseren? Is Raid 0 wel nodig of is single drive genoeg?
Ik zal de schijf zelden openen het is meer als backup.
Is er een mogelijkheid om een schijf uit te zetten of automatische uit te laten gaan als hij niet gebruikt wordt wat groot deel van de tijd zal zijn? (zonder de kabel eruit te halen)
...
Heb 2 SSD schijven voor me OS en Programma's.
...

Ik heb zelf zitten kijken naar de schijven van WD bijvoorbeeld de blue series met 5400RPM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Je wilt dus backups maken.
Backups maak je offline, dus in dit geval op externe schijven.
Als je let op de snelheid van de schijf en ene USB3 schijf neemt, is dat snel genoeg voor backups die je op de achtergrond uitvoert.
Backups dienen primair niet snelheid, maar data zekerheid. Dus ja, twee harddisks die je om en om gebruikt en nee, niet in RAID.

In verband met encryptie virussen is het niet handig om de externe schijven aan je computer te laten hangen: zet er eentje bij je computer waarbij je de (USB) stekker er in steekt als je wil backuppen en leg de andere ergens anders neer (bv. op het werk of bij je vriend(in)/ouders of zo.
Denk bij het backuppen aan versioning (bv. Time Machine, maar er is zat beschikbaar), dat is erg handig als je iets kwijt bent. Je kunt dan instellen wat je wel en niet gebackupped wil hebben van je OS en je programma's/data.