Outlook agenda | Office365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715273

Topicstarter
Hallo all,

Mijn vraag:
Iemand enig idee hoe men een afspraak(agenda) kan inschieten op een tijdstip waar al ik een planning heb staan.
Soms heb ik het gevoel dat het niet helemaal goed gaat met offfice365. :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office365

Ik wil jullie alvast bedanken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:23
Ik snap je vraag niet. Ook begrijp ik niet of je de gratis outlook.com gebruikt, outlook met office365 subscription op je laptop/pc gebruikt (en je mail ergens anders host) of een andere combinatie van bovenstaande of andere mogelijkheden.

Wat ik denk dat je bedoelt:
Je hebt op dinsdag 17-01-2017 om 1300-1400 een afspraak staan. iemand anders stuurt je een vergaderverzoek voor datzelfde tijdstip.
Het verzoek wordt als -voorlopig- in je agenda gezet. Je krijgt een mailtje om deze te accepteren/weigeren.

Als dit is wat je bedoelt, dit is by-design.

[ Voor 23% gewijzigd door MrTre op 12-01-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:49

TheVMaster

Moderator WOS
Wat is dan het probleem? Jij kunt hem gewoon weigeren. Het is aan de gene die de afspraak ingepland heeft om het te doen op een stukje agenda van jou waar al wat staat, of een vrij stukje natuurlijk :+

Daarnaast snap ik niet helemaal wat dit met Windows Clients te maken heeft, dus ik verplaats hem maar ff naar CSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik de betaalde versie van office365 op mijn laptop, ook kan ik een uitnodiging niet accepteren of weigeren. agenda verzoek word gestampt in mijn geplande afspraak, waardoor ik 2 afspraken in een uur heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
Anoniem: 715273 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:37:
Ik gebruik de betaalde versie van office365 op mijn laptop, ook kan ik een uitnodiging niet accepteren of weigeren. agenda verzoek word gestampt in mijn geplande afspraak, waardoor ik 2 afspraken in een uur heb staan.
Office 365 is een dienst en geen applicatie. De mededeling dat het Office 365 is zegt mij in dit geval nog steeds weinig aangezien hey Outlook 2013 of 2016 kan zijn (of zelfs bv nog een Outlook 2010 client). Ook zou het nog de webmail kunnen zijn die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om Outlook 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Normaal gesproken geeft iemand jouw een vergader verzoek.
Jij krijgt dan een mail met de optie om te accepteren of weigeren. Voordat je dat doet zal er al in je agenda een placeholder geplaatst worden. Waarop jij alvast e.e.a kan zien.

Jij zult dan zien dat je al een afspraak hebt en kan de andere afspraak dan weigeren.
Waarbij je eventueel ook een opmerking terug kan sturen. Met reeds al andere afspraak staan.
Dan kan de organisator eventueel een ander tijdstip plannen.

Als de organisator in jou agenda kan kijken. Had hij al kunnen zien dat je een afspraak had. En had hij kunnen beslissen om een ander tijdstip te kiezen (of de andere uitgenodigden konden allemaal wel en besloot hij dat jij zelf kon beslissen of je kunt of niet).

Normaal staat een afspraak er dus niet "Hard" in. Maar krijg je alleen een placeholder te zien.
Zodat je nog wel een reminder hebt dat er iets gepland staat waar je nog niet op gereageerd hebt.

Of de organisator heeft rechten op jouw agenda en heeft gewoon een agenda item gemaakt.
En die kan je idd niet accepteren.

De office versie maakt eigenlijk niets uit. Office 2013/2016 (lokaal, Click to run, web, etc) moet gewoon 'praten' met hetzelfde account en zelfde agenda.
Wel kan er bv een sync probleem ontstaan. Ooit wel eens een MDM policy issue gehad waardoor ik op mijn telefoon niet zag wat de laatste stand van afspraken was. Maar wel in outlook en op de office portal.

Kan je anders een sceenshot toevoegen ?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 715273 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:37:
En wat gebeurt er als je de tweede afspraak openklikt in Outlook en dan bovenin klikt op Accept / Tentative / Decline?

En, maar ik denk ff outside the box; recentelijk heb je al lopen frutten in je register. Je weet ook dat dat elders in de applicatie mogelijk ongewenst gedrag kan opleveren en/of in de toekomst niet meer werkt als je een Click2Run installatie van Office hebt draaien?

Vind het nogal tricky om wijzigingen te maken in applicaties die gebruik maken van een wereldwijde standaard dienst; alsof je daarmee de dienst kan veranderen. Mijn idee zou dan zijn om een support-ticket in te schieten bij de aanbieder van de dienst.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1