Welke voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-01 18:09
Ik zoek een?
Voeding die niet teveel onnodige wattage heeft, omdat mijn huidige voeding soms niet genoeg stroom doorgeeft zodat mijn fan controller + ventilators van me kast het niet doen en de kast erg warm word? Zodra ik aan de kabels begin te rommelen geeft die soms even stroom door en moet ik hem in een bepaalde stand leggen

Wat is je budget?
80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zoek een zuinige voeding liefst gold certificated die in de later een Mid-end videokaart kan draaien. (Richtlijn RX 480)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een systeem voor licht multi-media gebruik om een webwinkel op te bewerken. Denk aan foto's in de vormgeving van de website aanpassen of aanbiedingen plaatjes maken ect.

PC Specificaties:
- I5-3570
- R9 270
- 16GB 1333HZ latency 7 geheugen
- TX3 koeler
- 8 ventilators
- SSD
- 1 Hardeschrijf (Er moet er ooit nog 1 bij geprikt worden)

Zelf zat ik te denken aan deze voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, maar ben vrij onbekend met het merk. IS dit wel een aanrader en is de wattage in orde? Dat als ik een videokaart koop later zeker weet dat me voeding hem trek. Wil ook geen onnodig wattage gebruik verspillen.

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:13
Een hoger vermogen (of wattage, zoals jij dat noemt) is geen probleem. Het is niet dat je PC ineens meer gaat verbruiken, hij kán het alleen wel.
Wat je echter aan het begin van je post verteld, is wat onduidelijk. Het klinkt alsof je een kabelbreuk hebt of een slechte connector, als je aan de kabels moet morrelen om ventilators te laten draaien?

Kijk daar eerst eens naar!

Verder vind ik zelf 450W wat aan de lage kant, ik zou eerder richting 500 of 600 gaan in combinatie met die videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door ikwilwp8 op 12-01-2017 16:16 ]

• Arny III
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-11-2025
Uitgebreide review http://www.tomshardware.c...ies-550w-psu,4805-11.html over de 550W versie op Tom'sHardware. Efficiency,ripple ed zien er goed uit.
Goeie voeding dus,
maar gelet op je gebruik, zal je met een https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html prima uit de voeten kunnen. Check review

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:47
Met de voeding die je hebt gelinkt kun je later nog een gtx 1080 aan het systeem toevoegen, mocht je dat willen. Daarnaast is het één van de beste voedingen die je kunt kopen voor dat geld.

Verder ben ik ook wel benieuwd wat nou inderdaad het probleem is, het klinkt inderdaad meer als kabelbreuk.

Verwijderd

Glamourt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:18:

Zelf zat ik te denken aan deze voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, maar ben vrij onbekend met het merk. IS dit wel een aanrader en is de wattage in orde? Dat als ik een videokaart koop later zeker weet dat me voeding hem trek. Wil ook geen onnodig wattage gebruik verspillen.
Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 33
ikwilwp8 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:15:

Verder vind ik zelf 450W wat aan de lage kant, ik zou eerder richting 500 of 600 gaan in combinatie met die videokaart.
Daarmee kun je twee R9 270's of GTX 1070 of zelfs twee GTX 1080 van stroom voorzien. Iemand die nu nog een R9 270 heeft stapt denk ik niet over na twee GTX 1070's of GTX 1080's in SLI.

Daarnaast is zijn budget 80 euro en de slechtste keuze die je dan kan maken is om een goede voeding zoals de BitFenix Whisper 450W te verwisselen voor een matige of slechte 500W of 600W voeding. Dat is de klassieke fout die veel mensen maken.

Overigens kan de BitFenix ook nog twee R9 270's of GTX 1070 kaarten aan, dus eerder overkill dan krap.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-01 18:09
Dankje voor de reactie. Als ik een 500-600 watt voeding pak en een kaart aanhang die maar 150 watt gebruikt. Word het vermogen wat ik niet gebruik omgezet in warmte in me kast toch?

Het was trouwens een kabelbreuk, daarom vind ik het toch wel fijn om voor een modulaire voeding ook wel fijn als de BitFenix. Heb ik minder kans op een kabel breuk ... Maar ben vrij onbekend met het merk, misschien is het kwalitatief wel hetzelfde als Chieftec. Daar heb ik toch hele slechte dingen over gehoord. Ieder geval wat ik er uit begrijp is het wel een goede voeding te vergelijken met SEASONIC voedingen en zit de wattage ook dik in orde.

[ Voor 16% gewijzigd door Glamourt op 15-01-2017 09:53 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Glamourt schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:49:
Word het vermogen wat ik niet gebruik omgezet in warmte in me kast toch?
Wat je niet gebruikt, gebruik je niet. Het is dus niet zo dat je je voeding continu op vol vermogen gebruikt. Jij bent in de war met efficiëntie (bij voedingen uitgedrukt in bronze--silver-gold-platinum).
Maar ben vrij onbekend met het merk, misschien is het kwalitatief wel hetzelfde als Chieftec.
Dus lees je de link die The_Mask hierboven al heeft gegeven. Het heeft weinig zin informatie die daar al staat hier nog eens op te lepelen :).

Verwijderd

De voeding levert wat het systeem vraagt. Als het systeem 250w vraagt levert de voeding 250w.
Een merk zegt weinig, het is de kwaliteit die telt. De Bitfenix doet niet onder voor high-end voedingen van bijvoorbeeld Seasonic, Corsair of Evga en dat voor een heel mooie prijs.

Verwijderd

Glamourt schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:49:
Maar ben vrij onbekend met het merk, misschien is het kwalitatief wel hetzelfde als Chieftec. Daar heb ik toch hele slechte dingen over gehoord. Ieder geval wat ik er uit begrijp is het wel een goede voeding te vergelijken met SEASONIC voedingen en zit de wattage ook dik in orde.
Seasonic en Chieftec hebben beide goede en minder goede series verkocht. Je moet het dus echt per product bekijken. Een minder goede serie van Seasonic is alsnog stukken minder dan een goede serie van tientallen andere fabrikanten inclusief Chieftec.
Pagina: 1