Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit praktisch een hele dag voor de computer, zij het voor het werk, als hobby, of om te ontspannen. Mijn huidige systeem is een aaneenschakeling van componenten van verschillende generaties, maar deze keer wil ik eens volledig from scratch beginnen. Ik werk heel vaak in Java, Perl, Python en draai vaak processing tasks in parallel. Een i7 met Hyper-Threading lijkt me dus zeker mooi meegenomen. Daarnaast zal ik als monitor een Dell U2515H gebruiken. 25" doch 2K. Dat komt van pas bij het programmeren, maar ook als ik aan websites werk (webdesign) en als ik game. Gamen zal dus ook gebeuren, en het mag er zeker goed uit zien. Het doel is Battlefield 1 op hoge settings in 2K, vlotjes 60fps. Geluidsproductie is wel een belangrijk punt voor me; ik heb graag een systeem dat idle énorm stil is. Under load mag het uiteraard wel hoorbaar zijn, met mate.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit momenteel aan ~€ 1850 inclusief verzending naar/in België, ik houd het graag zo. Ik wil zéker niet over de € 2000 gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 2x WD Green 2TB mee, de rest is allemaal nieuwkoop.
Ga je overklokken?
In het begin niet, maar na enkele maanden kan ik de inner geek toch niet meer tegenhouden, en pers ik er weer uit wat ik er kan uitkrijgen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem samengesteld maar ik zit met nog wat twijfels:
Ik zit praktisch een hele dag voor de computer, zij het voor het werk, als hobby, of om te ontspannen. Mijn huidige systeem is een aaneenschakeling van componenten van verschillende generaties, maar deze keer wil ik eens volledig from scratch beginnen. Ik werk heel vaak in Java, Perl, Python en draai vaak processing tasks in parallel. Een i7 met Hyper-Threading lijkt me dus zeker mooi meegenomen. Daarnaast zal ik als monitor een Dell U2515H gebruiken. 25" doch 2K. Dat komt van pas bij het programmeren, maar ook als ik aan websites werk (webdesign) en als ik game. Gamen zal dus ook gebeuren, en het mag er zeker goed uit zien. Het doel is Battlefield 1 op hoge settings in 2K, vlotjes 60fps. Geluidsproductie is wel een belangrijk punt voor me; ik heb graag een systeem dat idle énorm stil is. Under load mag het uiteraard wel hoorbaar zijn, met mate.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit momenteel aan ~€ 1850 inclusief verzending naar/in België, ik houd het graag zo. Ik wil zéker niet over de € 2000 gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 2x WD Green 2TB mee, de rest is allemaal nieuwkoop.
Ga je overklokken?
In het begin niet, maar na enkele maanden kan ik de inner geek toch niet meer tegenhouden, en pers ik er weer uit wat ik er kan uitkrijgen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem samengesteld maar ik zit met nog wat twijfels:
- Als ik op de quality vendor list van het moederbord ga kijken zie ik dat dit geheugen wel werkt, maar dat als ik in de toekomst hier 2 latjes van wil bij stoppen dat niet zal werken. De reden is me niet volledig duidelijk. Is de consensus dat meer dan 16GB RAM niet nodig in de nabije toekomst, of kies ik toch beter een ander setje 3000MHz, dat ik later wel kan uitbreiden tot 32?
RAM vervangen, maar deze heeft wel hoge heatspreaders, en LEDs die ik er niet bij hoef. Echter, deze zijn wel compatibel met het bord in een 2x(2x(8Gb)) configuratie. Hier moet dus mee rekening gehouden worden bij het zoeken naar een geschikte CPU-koeler - Ik ben me ervan bewust dat het moederbord een BIOS-update nodig heeft alvorens Kaby Lake werkt. Doen webshops dit voor jou / is er al een revisie van het moederbord met nieuwe BIOS op de markt? Ik heb thuis namelijk geen 1151 processor liggen die ik kan gebruiken om het bord te flashen.
Vervangen door Z270 bord - Is de voeding sterk genoeg om i7/GTX1070 te draaien met een gemiddelde, niet te hoge, overklok?
- Andere opmerkingen over het systeem zijn ook welkom!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 375,95 | € 375,95 |
1 | Asus ROG Strix Z270G GAMING | € 201,50 | € 201,50 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 445,- | € 445,- |
1 | Fractal Design Define S | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 299,95 | € 299,95 |
1 | Scythe Mugen 5 | € 45,50 | € 45,50 |
1 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3000C15R | € 132,95 | € 132,95 |
1 | BitFenix Whisper BWG550M | € 85,50 | € 85,50 |
1 | Intel 600p 512GB | € 165,95 | € 165,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.829,25 |
[ Voor 7% gewijzigd door BramVroy op 14-01-2017 11:02 ]