Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switch achter Experiabox

Pagina: 1
Acties:

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Beste forummers,

Ik heb zitten kijken o.a. op netwerkje.com maar kan niet echt vinden wat ik zoek dus vraag ik om jullie expertise.
Ik wil graag een 16ports switch achter mijn Experiabox V10 hangen. Een vereiste is dat ik bijvoorbeeld tv én internet in elke utp-poort van de wallmounts in de woonkamer/slaapkamer kan pluggen en dat er automatisch het goede signaal doorgegeven wordt (tv cq. internet). Is een managed switch dan vereist of zijn er ook slimmere unmanaged switches die 'herkennen' of er een internet of tv signaal gevraagd wordt. Telefoon gebruik ik niet. Nu zag ik ook dat er bepaalde unmanaged switches zijn die totaal niet werken met kpn-tv, iemand tips voor werkende switches?

alvast bedankt.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Elke switch voldoet, maar je doet er goed aan om één met IGMP Snooping te kopen.

Niet voor de TP-Link GS10**(E) gaan. Die firmware is brak en TP-Link kan die firmware niet updaten.

[ Voor 60% gewijzigd door RobinF op 12-01-2017 15:05 ]

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Let er naast IGMP snooping even op dat IPTV en internet 2 verschillende VLANs zijn.

Internet VLAN 6
IPTV VLAN 4

Deze 2 VLANs zul je moeten aangeven bij het instellen van de managed switch
Evenals de PVID overeen laten komen met de VLAN op de poort waarop het in aangesloten.

Anjunabeats

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
wizai schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:21:
Let er naast IGMP snooping even op dat IPTV en internet 2 verschillende VLANs zijn.

Internet VLAN 6
IPTV VLAN 4

Deze 2 VLANs zul je moeten aangeven bij het instellen van de managed switch
Evenals de PVID overeen laten komen met de VLAN op de poort waarop het in aangesloten.
Ja precies, met wat ik gebruik op mijn thuisnetwerk prefereer ik een unmanaged (lekker simpel).

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Reticulum schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Ja precies, met wat ik gebruik op mijn thuisnetwerk prefereer ik een unmanaged (lekker simpel).
Ik verwacht dat het niet gaat werken met een unmanaged switch.
De reden daarvoor is dat er een vlan toegekend moet worden aan de decoder (IPTV).

Eventueel kun je IGMP Snooping toepassen op de switch-poort voor IPTV

Anjunabeats

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:47
Werkt prima met een unmanaged switch. Ik draai al jaren met een simpele 1 gbit switch achter een EB v8 en daar een IPTV in. Nooit problemen gehad.
Pagina: 1