BP6+2*C366@550 vervangen voor...Wat?

Pagina: 1
Acties:

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Oke ik heb dus een BP6 met 2 Celly's lekker opgefokt, maar de stabiliteit begint de laaste tijd af te nemen, waarschijnlijk door het ernstig mishandelen van deze procs(50% overgeklokt en 0,3 V boven de normale waarde).

Dus ik wil ze vervangen voor iets anders,snellers en of beters.

Aan gezien ik weer een dual systeem wil en het geheugen van mijn huidig systeem wil gebruiken (2*128 133Mhz) word het dus een Intel systeem.

Dus graag sugesties van mobo's en welke combinatie van CPU's.
Aangezien een FSB van 100 Mhz simpel op de meeste mobo's opgeklokt kan worden naar 133 is er de voorkeur naar deze PIII met want zo ver ik begrepen heb willende nieuwe C. niet met ze tween werken.

En het mobo moet volgens mij ook vervangen worden, voor PIII of je moet er een converter(voor de BP6 dus) op zetten ofzo maar die zijn waarschijnlijk nergens in nederland te verkrijgen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Paradigm: Shift happens.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

ik vraag mijn af of bijv. een dubbele pII 933 met een msi bordje sneller is dan een athlon 1200 Asus A7V133 met bijv. premiere (er zijn niet zoveel applicaties die ook gebruik kunnen maken van 2 procs). tb is in ieder geval veel goedkoper, waardoor je van de rest van je geld mede kunt spenderen aan een gforce 2 /3, 1024 mb, 2x gpx60 ibm (RAID) saldo = een sneller systeem

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op maandag 02 juli 2001 13:15 schreef DareDevil het volgende:
En het mobo moet volgens mij ook vervangen worden, voor PIII of je moet er een converter(voor de BP6 dus) op zetten ofzo maar die zijn waarschijnlijk nergens in nederland te verkrijgen.
Mobo moet dan inderdaad vervangen worden.. Ik heb maar heel weinig berichten gelezen dat iemand een bp6 met p-III's werkend heeft gekregen, zelfs niet met die converters...

Misschien is de opvolger van de bp6, de VP6 iets voor jouw.. En dan in combinatie met 2x1GHz proc??

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ok ff gekeken...de PIII op 100mhz is met de "E" zo ver ik kan na gaan, maar zijn deze SMP enabled?
Er zijn nu zo veel PIII versies ik zie het gewoon niet meer.

verder zag ik dus in de price watch dat de "E" versie tot 850 gaat dat is dus 8,5*100.
Kunnen ze 8,5*133(1130,5Mhz) halen met lucht koeling...Ik heb wel nog Alpha's liggen van me BP6. Er van uitgaande dat ze SMP enabled zijn.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

De coppermines hebben allemaal SMP :9~
En de 850 serie staat niet bekend om ver overgeclocked te worden, meestal "maar" tot 1000.
En aangezien je toch al 133mhz ram hebt zou ik een 2xP3-933 of 2xP3-1000 kopen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat ;)

En de E staat voor coppermine, de B voor 133mhz bus
Dus:
P3-800E = coppermine 100mhz
P3-800EB = coppermine 133mhz

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

misschien een beetje offtopic ... maar ik heb destijds 3 systemen gehad met allemaal BP6'n: dual 550, dual 561 en dual 583 (allemaal met luchtkoeling)
anyway! :)
ik was ook opzoek naar vervanging, met behulp van }:O scores heb ik toen wat rekenwerk verricht. Dual 561 zou in Win2k qua }:O benchmark dezelfde score moeten halen Duron 925.
Dat dit klopt is terug te zien op onze teampage: http://exploder.keyserver.org/computers/
waar nog diverse BP6'n in de lijsten staan.

Ik weet ook wel dat SMP z'n voordelen heeft. Maar er is weinig software wat multiple threads ondersteunt en dan nog is de snelheidswinst nooit automatisch 2x zo snel tov 1 processor. Als je dan toch geld 'over' ;) hebt voor SMP P3 ... koop dan single AMD Athlon 1.4

aan jou de keus uiteraard :)
Pagina: 1