Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ideen voor een zonnepaneeltje 50 watt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb een zonnepaneeltje over van 50x50cm, 50 watt 12 volt waar ik een leuke toepassing voor in huis zoek.
Een accu met een lampje kan, maar ik zoek toch iets "ludiekers". Zoiets waar je leuk over kan praten op verjaardagen ;-)

Zelf dacht ik aan een 12 volt boilertje in het keukenkastje of de warmwaterleiding voorverwarmen met verwarmingslint.

Heeft iemand een beter idee?

Dank voor het meedenken!
Zjorsz

Alle reacties

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Accu er aan hangen en het gebruiken om je telefoons ed mee op te laden? 50x50 is helaas net te klein om als zonneafdakje bij de voordeur te dienen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
Peltier element er aan en blik bier koelen op de camping.

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 00:01
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:37:
Beste forumleden,

Ik heb een zonnepaneeltje over van 50x50cm, 50 watt 12 volt waar ik een leuke toepassing voor in huis zoek.
Een accu met een lampje kan, maar ik zoek toch iets "ludiekers". Zoiets waar je leuk over kan praten op verjaardagen ;-)

Zelf dacht ik aan een 12 volt boilertje in het keukenkastje of de warmwaterleiding voorverwarmen met verwarmingslint.

Heeft iemand een beter idee?

Dank voor het meedenken!
Zjorsz
Voor verwarming is het vermogen wat aan de lage kant, dan moet je minimaal een factor 10 hoger zitten. Ik zou de tuin/balkon-verlichting erop zetten.
Vijverpompje met waterpartij is ook leuk.....

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties!, ik ga ermee verder...
Groet Zjorsz