Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSC Lone Wo1f
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-12-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een brandende vraag.
Ik heb net mijn nieuwe videokaart binnengekregen: de Gigabyte GTX 1070 Windforce OC 8GB
Die een 8 pollige PCI-E van de voeding nodig heeft (Die mijn voeding niet heeft)
maar mijn voeding heeft wel 2x 6 pollige PCI-E kabels dus ik dacht er zou toch wel een converter voor zijn?
Dus ik ga kijken en kwam op dit uit:

http://www.hardwarewebwin...utm_campaign=pricecompare

En nu is natuurlijk mijn vraag voordat ik die stap ga nemen, Gaat dit wel werken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

12V is 12V toch?

Dus ja; sommige GPU's hebben dergelijke kabels ook meegeleverd in doos, dacht ik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Jup, vaak zitten dit soort kabels ook meegeleverd. Zelfde spanning, echter over meerdere pinnen verdeelt. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSC Lone Wo1f
Erg bedankt, Ik heb namelijk niet het geld op het moment om een nieuwe voeding te betalen, Dus dan bestel ik deze kabel wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Over wat voor voeding hebben we het? Dus niet alleen de wattage noemen, maar graag het merk & type. Het zou zonde zijn als je een 400+ euro GPU aan een flutvoeding hangt die spontaan ontploft en de rest van je pc meeneemt. Dat lijkt misschien overdreven, maar bij de absolute worst of the worst is dat helaas wel een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Even voordat je jezelf nog verder de kosten in duwt: Welke voeding heb je nu?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSC Lone Wo1f
Seasonic S12II-430GB, 430 Watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dat ga je net wel/niet redden?

De rest van je PC is me onbekend maar de 1070 eist 150W, je mobo + gemiddelde CPU trekt ~125W onder load, dan eventueel fans, HDD's, geluidskaart?

Afhankelijk van de leeftijd van je voeding, is er best kans dat dat ding geen 430W meer levert onder 100% load maar maar iets van 350W (als voorbeeld).

Daarnaast moet je je 12V rails splitsen; aangezien de voeding maximaal 17A per rail kan leveren, zal je je GPU op de ene rail moeten aansluiten en je CPU/mobo op de andere rail.

Anderen weten er waarschijnlijk meer van maar ik ben bang dat je op het randje zit qua voeding en dus mogelijk/beter een andere kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSC Lone Wo1f
Mijn vorige videokaart was de Sapphire HD 6950 die opzich nog best veel W vroeg
http://www.sapphiretech.c...03C-25508911F422&lang=eng

Nooit problemen mee gehad toen ie runde.

Heb 1 HDD en een SSD geen geluidskaart en 2 standaard fans van de case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ziet de rest van het systeem eruit? Voordat er loze adviezen over de voeding gegeven gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Tenzij je een amd fx 8xxx of 9xxx hebt zit je met je seasonic wel goed. Zelfs dan gaat het wss ook nog wel lukken. Welke cpu heb je eigenlijk? grote kans dat je nu met een lichte bottleneck op de cpu zit. ( niet dat dat zo'n groot probleem is, maar het is zonde als je maar max 50% van je gpu gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSC Lone Wo1f
Speclist:
SSD: Crucial M500 2.5 SSD 120 GB
HDD: WD7500AAKS 750 GB
Mobo: MSI 760GMA-P34 (FX)
CPU: AMD FX 6300
Custom cooler van Coolermaster waar ik niet zo snel de naam van weet.
Voeding: Seasonic S12II-430GB, 430 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Ga je denk ik niet redden, this een pcie2.0 mbord die dus max75watt, levert, en dus de rest of alles van je voeding gaat vragen als je op het hoogste wil spelen.
Kweet niet op pcie2.0 ook de pcie3.0 kaart langzamer laat draaien, en dus minder power nodig heeft.
Ik zou een iets dikkere voeding nemen, maar je kan het proberen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mell33 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:49:
Ga je denk ik niet redden, this een pcie2.0 mbord die dus max75watt, levert, en dus de rest of alles van je voeding gaat vragen als je op het hoogste wil spelen.
Maar die 75W komt niet uit de lucht vallen en zal dus door de PSU aan het mainboard worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSC Lone Wo1f
Nieuwe Voeding gaat er niet inzitten, Ik probeer dat kabeltje wel en anders moet ik nog een maandje extra wachten of de kaart terug brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niets aan een dure GTX 1070 met die cpu. Dat is een gigantische bottlekneck. Zelfs een GTX 1060 zal al teveel zijn. Bespaar een hoop geld en ruil de 1070 om voor hooguit een RX 470, hoef je ook niet met verloopjes te prutsen. Hou de rest van het geld apart voor de volgende upgrade van cpu, moederbord en ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Als je wel kan draaien, dan is een upgrade van voeding cpu mbord ram wel aan te raden over een tijdje

edit:
MAX3400 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Maar die 75W komt niet uit de lucht vallen en zal dus door de PSU aan het mainboard worden geleverd.
Had betrekening op de beide rails12v die ook genoemd werden

[ Voor 58% gewijzigd door Mel33 op 12-01-2017 13:18 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NLSC Lone Wo1f schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:05:
Seasonic S12II-430GB, 430 Watt voeding
Daar bestaan er drie verschillende versies van, waarvan de oudste uit 2007 komt en een 80PLUS certificaat heeft, dat is ook de enige van de drie welke geen 8 pins PEG connector heeft. Jij hebt degene met 80PLUS certificaat en dus niet één van de twee met 80PLUS Bronze certificaat?

Maar zoals gezegd, stuur de GTX 1070 maar terug, want het is geldverspilling voor zo'n PC. Je kunt beter sparen voor een CPU upgrade, bijvoorbeeld een aankomende AMD Ryzen CPU en een nieuwe moderne voeding dan.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2017 15:12 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1