Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop... Door de bomen het bos niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 18:57
Mijn vriendin is hard toe aan een nieuwe laptop maar ik zie door de bomen het bos niet meer, zeker niet in dit prijssegment. Hulp is hard nodig _/-\o_ .
Het gaat om een laptop van rond de 600 euro, met een 14 tot 15,6 inch scherm, full HD, i5 als het even kan, 8 gig ram, ssdtje maar ook wat extra ruimte op een HDD indien mogelijk.

De laptop zal zo nu en dan wel vervoerd worden dus een gewicht van rond de 2kg zou fijn zijn.

Hp, Lenovo en Medion hebben allen goede opties maar ik heb nog geen winnaar, vooral omdat er zoveel verschillende opties zijn.

Ik sta trouwens volledig open voor het zelf inbouwen van een extra 4gb RAM of HDD+caddy oid.

Experts, het is aan u! :9

Wederom: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10
Welke mogelijke laptops heb je zelf al gevonden in jouw prijs range?

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:49
Het lijstje valt wel mee als je op pricewatch gewoon 'alles' aanvinkt wat je wil:
categorie: Laptops

Wat weerhoudt je van kiezen?

• Refution
Montaner schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:39:
Het lijstje valt wel mee als je op pricewatch gewoon 'alles' aanvinkt wat je wil:

Wat weerhoudt je van kiezen?
Klopt, dit lijstje is goed te doen. Ik ben echter benieuwd of het zelf toevoegen van een 4gb module, of een eigen HDD de selectie goedkoper kan maken. Daarnaast lijken ze zoveel op elkaar, geen reviews... wat is de beste keuze... twijfel twijfel...

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:55

Dit zijn de enige laptops/notebooks die aan je eisen voldoen.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Komt op me over alsof je vriendin het probleem niet ziet. Wordt het een kadootje van jou voor haar, of moet zij jouw speelgoed betalen?
Persoonlijk zou ik niet willen investeren in een splinternieuwe laptop waar je gelijk aan moet laten prutsen met uitbreidingen. Je betaalt zo een deel dubbel, en je hebt het 'prutsrisico'. Er zijn op dit nivo altijd wel laptops te vinden die af fabriek compleet zijn.
Een originele laptop is een waardevol(-ler) bezit.

• Refution
Bruin Poeper schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:55:
Komt op me over alsof je vriendin het probleem niet ziet. Wordt het een kadootje van jou voor haar, of moet zij jouw speelgoed betalen?
Persoonlijk zou ik niet willen investeren in een splinternieuwe laptop waar je gelijk aan moet laten prutsen met uitbreidingen. Je betaalt zo een deel dubbel, en je hebt het 'prutsrisico'. Er zijn op dit nivo altijd wel laptops te vinden die af fabriek compleet zijn.
Een originele laptop is een waardevol(-ler) bezit.
Ik probeer haar simpelweg te helpen...
Dank voor je toevoeging.

Iemand anders nog wat daadwerkelijke tips... pricewatch aanvinken kan ik uiteraard ook maar dat betekent niet dat er geen andere opties zijn.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:55
Onder de 700 euro zie ik geen laptop/notebook die een SSD en een harde schijf heeft. Onder de 800 euro zijn er wel een paar.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:49
Refution schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Klopt, dit lijstje is goed te doen. Ik ben echter benieuwd of het zelf toevoegen van een 4gb module, of een eigen HDD de selectie goedkoper kan maken. Daarnaast lijken ze zoveel op elkaar, geen reviews... wat is de beste keuze... twijfel twijfel...
Ik heb SSD's en geheugen niet eens aangevinkt bij de selectie. Zoals je ziet is dit veelal standaard geworden. De eerste uit het lijstje voldoet meteen aan de SSD+HDD.

Het oog wil ook wat, en dat is toch ook wel heel belangrijk als je hem vaak gaat gebruiken. Kijk of iets uit de lijst je aanspreekt, en zoek dan online wat reviews. Sowieso zijn de zakelijke lijnen van HP, Dell, etc. makkelijker uit te breiden dan consumenten versies over het algemeen. Al is het geheugen en de HDD bij de consumenten versie vaak ook goed toegankelijk.

Bij de MediaMarkt staan er ook veel laptops op display zodat je ze een keer kan proberen. Ga er langs, probeer wat, en zoek dan verder. Je geeft ons verder ook niets om de keuze makkelijker voor je te maken.. dus het is echt een persoonlijke kwestie.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik kon altijd toe met 150GB hd. Maar HP met Windows10 vraagt duidelijk meer. Voor de toekomst is volgens mij minimaal 256GB ssd voldoende als je af en toe ook wat weg durft te gooien. En 8 GB RAM, en zie af van Nvidia (tenzij je een fanatieke gamer bent).
Dan kom je op zoiets: http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U78EA&opt=ABH&sel=NTB maar deze heeft een iets ander (waarschijnlijk minder goed) IPS beeldscherm dan er in HP Omen zit.

Verklaring:
Ik heb een half jaar terug een HP Omen gekocht en onlangs gereviewed. productreview: HP Omen 15-ax010nd review door Bruin Poeper
Ik ben er tevreden over maar zou met het hierboven beschrevene qua ssd beter af zijn, en voor de rest nagenoeg hetzelfde. De 1 TB hd en de Nvidia 960 zou ik best zonder kunnen. Besparing wordt dan €300.

[ Voor 66% gewijzigd door Bruin Poeper op 12-01-2017 12:00 ]

• Refution
Bedankt allemaal:
Bruinpoepers advies via 4launch komt neer op 670 euro, iets meer de verwachting maar wel met intel graphics 620 en de 7200U helemaal goed, bedankt!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1