Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HQ8000 voeding van HQ7200 scheerapparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Berry van Haare
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-04-2023
Mijn vraag
...
Ik heb waarschijnlijk de voeding HQ8000 van mijn scheerapparaat defect. Kan echter niet testen of scheerapp. zelf nog goed is omdat ik de polariteit van de voeding niet ken. Kunnen jullie daar achter komen?? Dan kan ik een externe voeding aan app. koppelen en kijken of deze nog wel goed is en dan een nieuwe voeding bestellen.

Alle reacties

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De voeding kun je vast wel doormeten met een multimeter...
Info: Aansluitsnoer + adapter (15V - 5,4W)

Gaat het scheerapparaat totaal niet aan?

[ Voor 18% gewijzigd door wizai op 12-01-2017 09:01 ]

Anjunabeats

• Berry van Haare
Dat snap ik, maar dan weet ik nog steeds niet of het scheerapparaat nog werkt. De voeding lijkt namelijk defect. Ik meet geen spanning. Gaat dus in het geheel niet meer aan.
http://www.elektro-onderd...-oplaadkabel-philips.html
Link om te zien om welke adapter het gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Berry van Haare op 12-01-2017 10:39 ]

• Berry van Haare
Is er dan niemand die iets over deze aansluiting kan zeggen. De link in het bericht laat het type van de stekker zien. Er is toch wel iemand die zo'n gelijke voeding of scheerapparaat gebruikt die hier iets van kan zeggen? Zou er erg blij mee zijn.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik denk dat je voeding kapot is, afgaande op deze quote:
De voeding lijkt namelijk defect. Ik meet geen spanning. Gaat dus in het geheel niet meer aan
Als je geen spanning meer meet, is het waarschijnlijk defect.
Wat wel een oorzaak kan hebben is een verkeerd ingestelde multimeter, zet deze op Vdc.
Probeer beide polariteiten eens uit, je zou op 15Vdc moeten komen volgens de specs.

Anjunabeats

• Berry van Haare
Ook dat is natuurlijk allemaal gesneden koek. Als ik scheerapparaat wil uitproberen alvorens te investeren in voeding zal ik toch eerst moeten weten hoe ik met een externe voeding met juiste polariteit spanning aan kan bieden. Dat is nog steeds dezelfde vraag! Hoe ik met een meter en voeding moet omgaan weet ik wel. Ben zelf techneut!

[ Voor 12% gewijzigd door Berry van Haare op 24-01-2017 15:57 ]

Pagina: 1