Toon posts:

Probleem met branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week een LiteOn 16x10x40 gekocht. Heb dat ding ingebouwd maar t werkt niet zoals t moet.
Onder 98 hangt mn systeem na 5% branden vanaf HD (on the fly lukt wel, maar heeel langzaam) Onder 2000 lukt het branden zowel on the fly als vanaf HD. Maar systeem wordt retetraag en het duurt heel lang (500MB -> 20 minuten). Als ik naar perfomance monitor kijk dan zie ik dat mijn processor bijna voortdurend 100% belast wordt, het schommelt heen en weer van 3% naar 100% en dan weer naar 5% enz,enz. Ook schommelt de buffer van de brander constant heen en weer.

Heb van alles geprobeerd -> DMA aan/uit, kale 98 installatie met alleen videokaart en Nero 5.5.2.4 geinstalleerd, brander als secundary master, brander als secundary slave, met en zonder CDROM, andere IDE kabel, met en zonder VIA4in1. Niets heeft geholpen.
Brander getest in een ander systeem draait dan wel vlekkeloos.
Ik ben zon beetje ten einde raad en denk dat het alleen nog aan mn mobo, processor of DIMM kan liggen. Even voor de duidelijkheid mn systeem draait voor de rest perfect alleen tijdens het branden gebeuren er rare dingen.
Zou het kunnen zijn dat mn Secundary IDE poort op mn mobo verrot is? Is dat te testen?
Iemand soortgelijke ervaringen of tips??

Verwijderd

Heb je je brander aangesloten op dezelfde IDE conector als je hdd, dan is het niet zo vreemd dat hij rete traag is. Het wordt namelijk afgeraden om je brander op dezelfde IDE connector zit als het apparaat wat de data moet leveren.

Anders flash je bios eens, maybe helpt dat Of zit er misschien ergens een IRQ-conflict?

Of probeer eens een ander merk cd.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

edit:
Hier stond een nutteloze suggestie

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor zit als primary master op de U100 controller. CDRom secundary master en brander secundary slave.
Ik heb de nieuwste Bios al -> K7T Limited Edition heeft LiveBios.
Geen IRQ conflicten en ook allerlei merken cdr geprobeerd (Princo/Arita/Philips/Imation/BASF)

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:41
Je kunt ook nog proberen de brander en de cd-rom om te keren, dus dat je brander op secondary master komt en de cd-rom op sec. slave. Zo heb ik het met m'n Ricoh MP7125 en dat werkt perfect. >:)
Heb je je dma trouwens wel aanstaan??

Veel succes!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

IDD je brander op je sec master aansluiten zou weleens je probleem kunnen verhelpen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 13:07 schreef Tordoc het volgende:

Heb van alles geprobeerd -> DMA aan/uit, kale 98 installatie met alleen videokaart en Nero 5.5.2.4 geinstalleerd, brander als secundary master, brander als secundary slave, met en zonder CDROM, andere IDE kabel, met en zonder VIA4in1. Niets heeft geholpen.
Wil niet heel vervelend en ondankbaar doen hoor maar lees nou ff wat er staat.
Pagina: 1