Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc samenstelling advies nodig (€1500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en werken (3D en photoshop)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 max, incl assemblage, maar dan moet het bij 1 bedrijf zijn zoals hieronder verder beschreven. Mijn lijstje is in tweakers € 1508,40 maar bij de genoemde shops al snel € 1660,-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem wat toekomstgericht is, maar ook stil is.

Ga je overklokken?
Ik zelf niet maar wil de optie openlaten voor een vriend die het dan voor me kan doen.

Wat verwacht je van ons?
Graag advies betreffende mijn samenstelling.

Tevens zijn de onderdelen in het lijstje niet te koop bij bijvoorbeeld MyCom en alleen bij Afuture of 4launch, hier heb ik echter geen ervaring mee.

De processorkoelen en het geheugen hebben ze bij MyCom bijvoorbeeld niet. Deze zou ik dan veranderen door:
pricewatch: Noctua NH-L12
Het geheugen door:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Echter weet ik niet of dat beter / slechter is?

Tevens zach ik op het forum de pro carbon moederbord,alleen heb ik hier geen verstand van en vraag ik me af is dit een goed moederbord of overkill of juist niet?

Mijn lijstje is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 188,90€ 188,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 478,95€ 478,95
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Scythe Mugen 5€ 44,99€ 44,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 109,95€ 109,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.508,40

Alvast bedankt alle voor uw tijd!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:48:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en werken (3D en photoshop)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1700 max, incl assemblage, maar dan moet het bij 1 bedrijf zijn zoals hieronder verder beschreven. Mijn lijstje is in tweakers € 1508,40 maar bij de genoemde shops al snel € 1660,-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem wat toekomstgericht is, maar ook stil is.

Ga je overklokken?
Ik zelf niet maar wil de optie openlaten voor een vriend die het dan voor me kan doen.

Wat verwacht je van ons?
Graag advies betreffende mijn samenstelling.

Tevens zijn de onderdelen in het lijstje niet te koop bij bijvoorbeeld MyCom en alleen bij Afuture of 4launch, hier heb ik echter geen ervaring mee.

De processorkoelen en het geheugen hebben ze bij MyCom bijvoorbeeld niet. Deze zou ik dan veranderen door:
pricewatch: Noctua NH-L12
Het geheugen door:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Echter weet ik niet of dat beter / slechter is?

Tevens zach ik op het forum de pro carbon moederbord,alleen heb ik hier geen verstand van en vraag ik me af is dit een goed moederbord of overkill of juist niet?

Mijn lijstje is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 188,90€ 188,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 478,95€ 478,95
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Scythe Mugen 5€ 44,99€ 44,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 109,95€ 109,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.508,40

Alvast bedankt alle voor uw tijd!
Zou je ons kunnen vertellen welke programma's en welke games je gebruikt en op welke resolutie? Trouwens als je wilt kom ik voor reiskosten +10 euro ofzo het systeem wel in elkaar zetten :p scheelt je weer iets van 30 euro (ligt eraan waar je woont)

Trouwens, heb je geen HDD nodig? 525 gigabyte is snel vol, vooral met games.

Verwijderd

Topicstarter
Beste UltiemePCNerd,

Bedankt voor de snelle reactie.

Programma's momenteel Sketchup - Vray, maar in toekomst mogelijk 3Ds max, AutoCAD 2014 & Photoshop.

Games moet ik nog kopen, heb nu alleen CS:GO, maar zou graag Battlefield 1 willen spelen en mogelijk The Witcher en Doom.
Resolutie, momenteel 1080p aangezien ik nog geen ander monitor heb. Overweg om over te stappen naar 1440p en liefst met 144Hz. 4K nog niet overwogen aangezien ik denk dat de overstap van 1080p (60Hz) naar 1440p (144Hz) monitor al een groot genoege stap is.

De opmerking HDD is een goede, ik heb een externe HDD met usb 3.0 van 1TB waar ik momenteel mijn documenten op opsla. Ik had overwogen om een HDD te kiezen i.c.m. de SSD alleen ik weet niet of dit per definitie meer (storend) geluid gaat geven en hoe het zit met laadtijden i.v.m. SSD (SSD is sneller, dat weet ik maar is het echt merkbaar verschil met documenten en games)

Verwijderd

Een systeem dat al goed in balans is. Zonder prestatieverlies zou het moederbord pricewatch: ASRock Z270 Extreme4 en de videokaart pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB iets goedkoper kunnen.
Afuture is een goede toko. De assemblageservice zet de boel erg netjes in elkaar. De aftersales is ook goed.
Kan die overklokvriend van je geen systeem in elkaar zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Beste ACD2401,

Bedankt voor je reactie, ik heb enkele vragen betreffende je opmerkingen.

Moederbord - als ik specs vergelijk lijken ze mij bijna hetzelfde. Hierdoor zou ik dan wel bijna direct uitkomen op Afuture aangezien zij dan alles kunnen leveren (tenzij ik alles los bestel en dus laat assembleren door een niet-winkel). Je hebt het over aftersales, ik zelf neig snel om te kiezen voor MyCom aangezien zij in de buurt zitten (Den Bosch) en 4Launch is ook niet ver vandaan (eindhoven). Denk zo'n 6jaar geleden had mijn broer een pc gekocht bij Salland en dat was echt een RAMP met onderdelen die kapot gingen. Steeds heen en weer verzenden en die kosten moest je zelf betalen. Dat is de reden waarom ik niet direct voorkeur heb naar een webwinkel, maar als jij zegt dat hun een goede aftersales hebben. Hoe moet ik dat zien buiten de snelle reacties, is terugzenden voor hun kosten of altijd voor mij zelf bij een RMA?

De videokaart - qua snelheid zit ook niet veel verschil in maar de andere heeft 3 fans en deze 2. Betekend dat niet direct dat hij koeler blijft en dus stiller? Voordeel is echter wel dat er geen LED verlichting op zit want dat heb ik totaal niet nodig.

STEL is zou toch blijven bij MyCom, zijn de genoemde onderdelen in mijn eerste post direct slechter? Dus de koeler: Noctua NH-L12 en het geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
(buiten dat MyCom stuk duurder is dan een webwinkel...)

-- Aanvullende aanpassing --
Die vriend die het kan overklokken is momenteel in het buitenland voor werk en ik wil het systeem op korte termijn aanschaffen en tegen die tijd is hij waarschijnlijk nog niet terug, vandaar. Tenzij ik het zelf zou kunnen of kan er veel aan fout gaan? Heb wel eens geheugen en HDD verwisselt, maar dat is makkelijkste wat er is volgens mij haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 09:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:14:
Hoe moet ik dat zien buiten de snelle reacties, is terugzenden voor hun kosten of altijd voor mij zelf bij een RMA?
De kosten voor retourneren zijn voor jezelf want de garantie is altijd op basis van carry in ipv on site.
De videokaart - qua snelheid zit ook niet veel verschil in maar de andere heeft 3 fans en deze 2. Betekend dat niet direct dat hij koeler blijft en dus stiller? Voordeel is echter wel dat er geen LED verlichting op zit want dat heb ik totaal niet nodig.
Geluidsniveau en temperatuur maakt weinig uit tussen beide kaarten. Het is dat de G1 iets hoger geklokt is, daardoor wat meer warmte ontwikkeld en Gigabyte daarvoor een grotere koeler heeft gemonteerd. De G1 is wel iets beter te overklokken.
STEL is zou toch blijven bij MyCom, zijn de genoemde onderdelen in mijn eerste post direct slechter? Dus de koeler: Noctua NH-L12 en het geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
(buiten dat MyCom stuk duurder is dan een webwinkel...)
De NH-L12 is een koeler voor een htpc behuizing. Voor jou is de https://www.mycom.nl/product/539/scythe-mugen-4 of https://www.mycom.nl/prod...he-mugen-max#omschrijving een prima koeler als je bij Mycom koopt. Maar ook hier veel duurder dan elders.
of kan er veel aan fout gaan? Heb wel eens geheugen en HDD verwisselt, maar dat is makkelijkste wat er is volgens mij haha.
Alles past maar op één manier. Je moet niets forceren. Als je zorgt dat alle onderdelen volledig met elkaar zijn verbonden kan het niet mis gaan. Voordeel is dat je meteen weet hoe het systeem in elkaar zit zodat , mochten er problemen zijn, je zelf beter in staat bent het probleem te lokaliseren en op te lossen.

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Ik las laatst een artikel: http://www.techspot.com/review/1155-affordable-dual-xeon-pc/

Als je tweedehands onderdelen aan durft, dan kun je prima 2x Xeon E5-2670 kopen. Die waren vroeger 1500 euro, nu slechts 70 euro. Moederbord is wel duur, zo'n 300 euro. Dan kun je er ook ECC server ram bij stoppen, dat is goedkoper. uiteindelijke kosten zo'n 1000 euro voor het geheel, en dan heb je echt een goede build voor photoshop/renderen/animaties maken/3D modelleren/etc.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Brontosaurus1,

Bedankt voor het voorstel echter wil ik een nieuw systeem.

---
Terugkomend op de opmerking betreffende de HDD, wat is dan een goede interne HDD die ik zou kunnen kiezen uitgaande van 1TB die wel geluidsstil is maar ook goed van kwaliteit is?

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
is die i7-7700K niet een beetje overkill? en misschien kijken wat het je kan schelen als je een i5-7600 neemt of een i7-7700 NonK met een H270 Mobo inplaats van de z270.. ik had wel gezien dat je misschien wilt Overclocken maar ik denk niet dat het echt nodig is maar time will tell...

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 19:14

Pykow

Angelo OTR

Rockster34 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:16:
is die i7-7700K niet een beetje overkill? en misschien kijken wat het je kan schelen als je een i5-7600 neemt of een i7-7700 NonK met een H270 Mobo inplaats van de z270.. ik had wel gezien dat je misschien wilt Overclocken maar ik denk niet dat het echt nodig is maar time will tell...
Als hij gaat renderen in 3D is een i7 wel fijn om te hebben.
Puur voor gamen zal je ook genoeg hebben hebben een i5-7600 inderdaad.

i7-7700 NonK bestaat nog niet (tenminste niet dat ik weet)
de 4.2 Ghz kloksnelheid is in mijn ogen geweldig, maar inderdaad een overkill als je alleen maar games speelt.
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:12:
Beste Brontosaurus1,

Bedankt voor het voorstel echter wil ik een nieuw systeem.

---
Terugkomend op de opmerking betreffende de HDD, wat is dan een goede interne HDD die ik zou kunnen kiezen uitgaande van 1TB die wel geluidsstil is maar ook goed van kwaliteit is?
Mijn voorkeur gaat uit naar seagate baracuda ST10000.06M (Nummer even uit mijn hoofd)
Zeer betrouwbaar en ik hoor hem nauwelijks.
Terug komend op je vraag of je met SSD het verschil gaat merken in games en applicaties.
JA, de laadtijden zijn een stuk beter en kan je soms voordelen geven.
Zelf heb ik BF1 op een SSD staan en dan ben ik lekker snel in de game.

paar maanden geleden had ik BF4 op een HDD staan (omdat mijn SSD vol zat)
Ik moest gewoon 4 minuten wachten voordat ik in game kwam !!!
en dat met 8GB ram, i7-4770.

Als je van een HDD naar SSD gaat, dan ga je het verschil wel merken.
Je wilt gewoon niet meer terug.
Je PC start snel op, het installeren van games of software gaat heel snel, games laden sneller

BTW waarom heb je gekozen voor MyCom en niet voor een andere webshop die wat goedkoper is en meer keus heeft ?
Ik heb zelf 2 gamePC samengesteld en in elkaar laten zetten bij Azerty (Hoewel mijn huidige PC niet goed was aangesloten of kabel los geschoten tijdens transport)

Mijn nieuwe PC die ik dit jaar ga bestellen, ga ik ook weer bij Azerty bestellen en in elkaar zetten voor 2000 euro totaal (Prijs op dit moment met Windows licentie erbij)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Verwijderd

Topicstarter
Beste Pykow,

Bedankt voor de reactie en tip voor de hdd.

De reden van Mycom is dat deze in de buurt zit. Mijn vertrouwens is weg richting webwinkels wegens een groot tegenslag dat mijn broer destijds had via Salland met kapot systeem wat keer op keer aankwam via de post enzo. Heeft heel veel ergenis veroorzaakt en moeite.

Maar het is wel zo, assortiment is echt krap en overpriced... dus neig nu wel naar een webwinkel te kijken en daar mijn aankoop ook te doen en hopen dat ik geen RMA's moet aanvragen, want ook daarvoor heb ik liever in de buurt aangezien het dan sneller en goedkoper is om er af en toe naartoe te rijden (mits in de buurt) dan verzekerd verzenden via de post.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
Pykow schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Als hij gaat renderen in 3D is een i7 wel fijn om te hebben.
Puur voor gamen zal je ook genoeg hebben hebben een i5-7600 inderdaad.

i7-7700 NonK bestaat nog niet (tenminste niet dat ik weet)
de 4.2 Ghz kloksnelheid is in mijn ogen geweldig, maar inderdaad een overkill als je alleen maar games speelt.
pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed :P en ik zou niet seagate aan raden btw aangezien die een hoge Fail rate hebben :P

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Ja een webwinkel blijft een risico. Mijn rma bij alternate werd niet serieus genomen, het zou gewoon werken volgens hen. Na twee maanden lang worstelen was het toch gefixt. Ik bestel daarom voortaan met paypal, dan kan ik via hen een dispuut openen als er een probleem is. Dus kies een shop die dat accepteert.
Pagina: 1