Vraag

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Hoi Tweakers, ik ben net op het volgende gelopen:

Ik was bezig met photoshoppen toen ineens mijn pc uit viel. Opzich al vreemd, maar het probleem was dat hij daarna niet meer aanging. Als ik op de aan knop druk gaan er wel wat lampjes op mijn moederbord voor ongeveer een halve seconde branden en mijn cpu fan draait een stukje maar dat was het dan. Dit gebeurt ook niet twee keer achter elkaar zonder de stroom eraf te halen. Verder gaan er dus geen lampjes op mijn case branden oid.

Ik heb mijn psu even losgekoppeld en met de paperclip test gaat de fan gewoon draaien.

Nou is mijn vraag of iemand misschien een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen?

Specs:

Asus z87 expert
I5 4690K
2x4 GB DDR3 RAM
EVGA GTX 1080 SC
BeQuiet L8 730W PSU
Samsung 850 EVO 250GB
2TB HDD
NZXT Phantom 410

Beste antwoord (via Gilan11 op 12-01-2017 16:21)

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 13:07
Probeer de volgende dingen eens, het is al laat dus kan helaas niet alles opnoemen maar zo sluit je een paar dingen uit:

- Probeer met 1 RAM stick te booten
- Ontkoppel alle USB apparaten
- Ontkoppel de voeding van het stroom en houd voor een minuutje de power knop ingedrukt op je case

Dat je voeding overigens genoeg vermogen heeft om een FAN te draaien, hoeft niet te betekenen dat die genoeg vermogen kan leveren om een heel systeem te runnen ;) .
Kan dus nog steeds een PSU defect zijn.
Probeer een andere PSU als je deze hebt liggen.

Mocht niets helpen, probeer buiten de case je systeem te booten. Misschien wordt er ergens kortsluiting veroorzaakt. Kans is klein maar alles wat gratis te proberen is zou ik proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door BSOD baby op 12-01-2017 00:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 13:07
Probeer de volgende dingen eens, het is al laat dus kan helaas niet alles opnoemen maar zo sluit je een paar dingen uit:

- Probeer met 1 RAM stick te booten
- Ontkoppel alle USB apparaten
- Ontkoppel de voeding van het stroom en houd voor een minuutje de power knop ingedrukt op je case

Dat je voeding overigens genoeg vermogen heeft om een FAN te draaien, hoeft niet te betekenen dat die genoeg vermogen kan leveren om een heel systeem te runnen ;) .
Kan dus nog steeds een PSU defect zijn.
Probeer een andere PSU als je deze hebt liggen.

Mocht niets helpen, probeer buiten de case je systeem te booten. Misschien wordt er ergens kortsluiting veroorzaakt. Kans is klein maar alles wat gratis te proberen is zou ik proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door BSOD baby op 12-01-2017 00:24 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30

InFamous

excommunicado

Je topic staat hier verkeerd, dit is de Vraag en Aanbod feedback, voor vragen en/of opmerkingen over de vraag en aanbod op Tweakers.

Ik verplaats je topic daarom naar het juiste subforum.

Lees daarnaast ook dit even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

VA > PMG

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 12-01-2017 00:24 ]

Formerly known as Ragdoll

• Gilan11
Gevonden. Mijn 1080 is gesneuveld :( Mijn pc start niet meer op als die is aangesloten. Een andere videokaart is geen probleem. En dit is precies hetzelfde bij een andere pc, dus het ligt niet aan iets anders.
Bedankt voor de reacties :)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30
gecondoleerd met het overlijden van 1080 :(

• Gilan11
Tazzy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:21:
gecondoleerd met het overlijden van 1080 :(
Bedankt :P . Gelukkig is ie van EVGA, die staan bekend om hun service bij dit soort ongein.
Pagina: 1