Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik raak een beetje verdwaald in het web dat belasting heet. In 2016 heb ik fulltime bij 1 werkgever gewerkt zonder extra inkomsten.

De gegevens die ik via mijn loonstrook beschikbaar heb zijn:

Bruto loon
Svw loon
Loon loonheffing
Loonheffing
Arbeidskorting

Ik wil nu berekenen (niet op de euro precies, maar ook niet vele honderden er naast) hoeveel ik (indien van toepassing) nog moet betalen aan belastingen, premies etc. Is er ergens een checklist zodat ik geen premie hier en daar over het hoofd zie? Of is zo goed als alles al vooruit betaald door mijn werkgever?

[ Voor 3% gewijzigd door ongewoongewoon op 11-01-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als er geen bijzonderheden zijn (denk aan kinderopvang, hypotheekrente aftrek, lease auto, huurtoeslag, ziektekosten toeslag, etc) of een fiscaal partner, dan zal er hoogst waarschijnlijk geen naheffing zijn.

Maar wat heb je zelf al opgezocht? Tal van sites die dit voor je kunnen berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Over je loon heeft je werkgever alles al vooruit betaald dus als dit capable is gedaan zal je op deel van je inkomstenbelasting geen naslag krijgen.
Er zijn nog wel andere factoren die invloed kunnen hebben op een naslag/teruggave. Denk dan aan giftes, HRA, VRH, overige inkomsten, etc. Maar deze hebben niks met je loon en de daarbij hoorden loonheffing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Yoicaa schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:47:
Over je loon heeft je werkgever alles al vooruit betaald dus als dit capable is gedaan zal je op deel van je inkomstenbelasting geen naslag krijgen.
...
Werkgever heeft de verplichting om bepaalde methodieken aan te houden alleen kunnen er nog wel verschillen ontstaan en die kunnen bij je worden geïnd.

Als het een constant inkomen is geweest zonder vb overwerk of andere incidentele vergoedingen hoef je nergens druk om hoeven maken.

Bij hoge uitzondering maakt de werkgever er een potje van en dan kan de werkgever worden aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat komt toch terug in je aangifte over 2016 die "binnenkort" te downloaden is via de Belastingdienst?

En ongeveer elke lokale belasting-deskundige (vrijwilliger of commercieel) kan binnen 5 minuten de gegevens die je op je kladblaadje hebt ook wel "ongeveer" goedkeuren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.berekenhet.nl kan je van alles berekenen.
Knal je bruto loon in de bruto-netto calculator en je ziet precies hoeveel er ingehouden zou moeten worden.
Afwijkingen zouden kunnen ontstaan door aftrekposten of bijtellingsposten, maar daar heb je niets over genoemd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Iblies schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:23:
[...]
Werkgever heeft de verplichting om bepaalde methodieken aan te houden alleen kunnen er nog wel verschillen ontstaan en die kunnen bij je worden geïnd.

Als het een constant inkomen is geweest zonder vb overwerk of andere incidentele vergoedingen hoef je nergens druk om hoeven maken.

Bij hoge uitzondering maakt de werkgever er een potje van en dan kan de werkgever worden aangesproken.
Dat is zeg ik toch? Bij een capable werkgever zal mbt je loonheffing geen problemen ondervinden.
Pagina: 1