Toon posts:

Rasp3 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-04 16:38
Beste Mensen
Ik heb een probleem
Mijn raspberry 3 met ubuntu mate start niet meer op
Ik krijg de onderstaande melding
Ik heb wel iets gewijzigd in het bestand config.txt
ik hoop dat iemand mij kan helpen

Gr Max

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

RPi's willen nog wel eens problemen hebben met corrupted SD kaartjes, maar je geeft aan dat het komt omdat je iets gewijzigd hebt? Weet je zeker dat het hier door komt?

Wat heb je zelf al geprobeerd?

• max.schollen
Ik heb al geprobeerd om het gene wat ik had gewijzigd weer terug te zetten naar hoe het stond!
Was gewoon een # die ik had weg gehaald!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je omschrijving ik wel heel vaag, je hebt iets gewijzigd en daarna gaat het fout. Wijzig het dan terug....

Of pak een ander kaartje en zet er een image op en kijk wat er gebeurd.

[Voor 8% gewijzigd door Fairy op 11-01-2017 21:45]

• max.schollen
Fairy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:44:
Je omschrijving ik wel heel vaag, je hebt iets gewijzigd en daarna gaat het fout. Wijzig het dan terug....

Of pak een ander kaartje en zet er een image op en kijk wat er gebeurd.
Ja dat heb ik gedaan het terug weizigen maar helpt niet

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

max.schollen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Ja dat heb ik gedaan het terug weizigen maar helpt niet
Pak een schoon kaartje en gooi en een kodi image op of iets dergelijks. Dan kun je de hardware uitsluiten.
Dit is net iets te vaag.

Raspberries zijn praktisch onverwoestbaar onder normale omstandigheden.

[Voor 14% gewijzigd door Fairy op 11-01-2017 21:46]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Wat was het dan waar je het '#' hebt weggehaald? Hoe heb je die aanpassing gedaan? Als je bij het opstarten nog de opstartparameters kan aanpassen (dus in het Grub menu), haal dan 'splash quiet' weg en start op. Wat zie je dan voor meldingen?

Enige wat we nu kunnen zeggen is dat je SD kaart corrupt is. Dit kan al gebeuren door je SD kaartje in je PC te steken en na je wijziging er weer uit te trekken zonder veilig verwijderen. Corruptie krijg je best snel op die manier. Oplossing is gewoon het image weer erop zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• max.schollen
Hero of Time schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:49:
Wat was het dan waar je het '#' hebt weggehaald? Hoe heb je die aanpassing gedaan? Als je bij het opstarten nog de opstartparameters kan aanpassen (dus in het Grub menu), haal dan 'splash quiet' weg en start op. Wat zie je dan voor meldingen?

Enige wat we nu kunnen zeggen is dat je SD kaart corrupt is. Dit kan al gebeuren door je SD kaartje in je PC te steken en na je wijziging er weer uit te trekken zonder veilig verwijderen. Corruptie krijg je best snel op die manier. Oplossing is gewoon het image weer erop zetten.
Het ging om de volgende zin
#Disable_overscan=1

• u34186
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
max.schollen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Het ging om de volgende zin
#Disable_overscan=1
Jij stopt met lezen na de eerste zin? 8)7

Ik herhaal voor hem:
Hero of Time schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:49:
[...] Als je bij het opstarten nog de opstartparameters kan aanpassen (dus in het Grub menu), haal dan 'splash quiet' weg en start op. Wat zie je dan voor meldingen?
En:

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• max.schollen
Evanescent schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:02:
[...]

Jij stopt met lezen na de eerste zin? 8)7

Ik herhaal voor hem:

[...]
En:

[...]
Ik begreep dat je grub moet laden door tijdens het opstarten de shift toets ingedrukt te houden maar dan krijg ik niet dat boot menu

• u34186
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
max.schollen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Ik begreep dat je grub moet laden door tijdens het opstarten de shift toets ingedrukt te houden maar dan krijg ik niet dat boot menu
Wikipedia: GNU GRUB

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• max.schollen

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik ga nu meer van je verwachten dan weinig zeggende "kan het niet" en "weet het niet" reacties. Doe moeite, ga op onderzoek naar hoe iets moet. Dit staat heel duidelijk in de Het algemeen beleid #quickstart. Aangezien je een Pi niet gebruikt om kostbare data op op te slaan kan je zonder moeite het image dat je gebruikte weer terugzetten.

Er worden meerdere vragen gesteld en je geeft telkens maar een half antwoord (de andere vragen laat je vervolgens onbeantwoord). Wij steken tijd en moeite in je probleem. Als je er zelf al niet eens iets voor wilt doen, waarom zouden wij dan nog verder gaan om je proberen te helpen?

• max.schollen
Hero of Time schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:43:
Ik ga nu meer van je verwachten dan weinig zeggende "kan het niet" en "weet het niet" reacties. Doe moeite, ga op onderzoek naar hoe iets moet. Dit staat heel duidelijk in de Het algemeen beleid #quickstart. Aangezien je een Pi niet gebruikt om kostbare data op op te slaan kan je zonder moeite het image dat je gebruikte weer terugzetten.

Er worden meerdere vragen gesteld en je geeft telkens maar een half antwoord (de andere vragen laat je vervolgens onbeantwoord). Wij steken tijd en moeite in je probleem. Als je er zelf al niet eens iets voor wilt doen, waarom zouden wij dan nog verder gaan om je proberen te helpen?
Ik weet dat ik Ubuntu wel opnieuw kan installeren maar dan moet ik alles weer opnieuw installeren en configureren

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dus? Wat is het probleem daar dan mee? Je hebt nu niets. Blijkbaar ook geen backup. Als je denkt wat te kunnen redden van de SD kaart, succes. Maar tenzij je zelf uitzoekt hoe je bepaalde informatie krijgt waar je al genoeg hints voor hebt gehad, is er geen andere oplossing.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 05:34
Linker shift of/en esc drukken,
dan kom je in grub.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
Stop er een andere SD-kaart in? Kost je net €10, dan weet je of het zin heeft om opnieuw te installeren of dat je RPi toch hardwarematig defect is. Als je per se je installatie niet opnieuw wilt doen...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee