Casefans voor stille rood zwart build

Pagina: 1
Acties:

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-02 10:15
Ik zoek een?
Ik zoek casefans voor mijn nieuwe build. De rest van de build heb ik al bij elkaar gezocht alleen blijf ik mijn hoofd maar breken op welke casefans het beste zijn.
Het is de bedoeling dat het vooral een mooie strakke en stille build word. De huidige setup is:
- Intel core i5-7600K
- Asus ROG Strix Z270F Gaming
- NZXT S340 Elite Black
- Asus RX480 Strix OC
- NZXT Kraken X61
- Corsair Dominator Platinum 16GB 3000Mhz
- Samsung 850 Pro 256GB
- Corsair CX500M ( Weet ik heeft groene text maar ik heb deze voeding nog liggen en hij zit toch onder een psu cover )

Momenteel had ik gekozen voor 2x een Corsair SP140 LED voor op de NZXT Kraken X61 en een Corsair AF140 LED en een Corsair AF120 LED voor de uitlaat achterin de case. Ik lees alleen gemengde reacties over het geluidsniveau van deze fans.

Het is dus de bedoeling dat er 2 fans van 140mm voor de NZXT Kraken X61 komen en 1x een 140 en 1x een 120mm voor de achterkant van de case komen. Het is voor mij belangrijk dat ze stil zijn, een mooie strakke uitstraling hebben en eventueel rode ledverlichting. Het mag er door eventuele led niet "cheap" uit gaan zien.

Wat is je budget?
Ik zit momenteel voor de 4 fans net onder de 80 euro dacht ik dus vind dit een mooie uitgangspositie. Mag heel iets meer worden als het het echt waard is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kijk zelf altijd snel naar de bekende merken zoals corsair noctua be quiet etc en negeer daarom denk ik te snel de voor mij wat minder bekende merken die misschien nog wel een betere keus zijn. Ik sta dus volledig open qua merken want van fans heb ik helaas te weinig verstand.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]Volgens mij al aardig gedaan net maar nog wat aanvullende info....[

Ik ga niet extreem overklokken. Een normale overclock op de cpu en gpu dus dat moet goed koel gehouden worden maar vooral belangrijk zijn de looks en geluidsprestaties.
Ik had zelf de corsair fans dus al uitgezocht maar ik twijfel toch teveel door gemixte reviews./i]

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-02 08:11
Wil je echt een van dé beste en stilste casefans, dan moet je naar de Corsair ML reeks kijken. Wel zien dat ze op een pwm controller zitten op je moederbord, en niet met een molex aansluiten :p
Fans zonder leds zijn iets goedkoper in een 2-pack verkrijgbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door DenHond op 11-01-2017 21:52 ]

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-02 10:15
Iemand toevallig ervaring met de SP140 LED en/of de AF140/120 LED? Zijn net iets netter geprijsd :)

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
http://www.silentpcreview.com/

ik zou op silent pc verder gaan kijken, die doen heel uitgebreid onderzoek naar koeling en geluid productie van fans en andere pc producten.

hier kan je gerichter zoeken en is de data ook op feiten gebaseerd, want iedereen geeft weer een andere invulling aan stil