Hallo tweakers!
Ik ben op zoek naar een laptop maar kan zeker hulp gebruiken bij de keuze hiervan.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal naast de minder intensive taken zoals wordpress, word/excel, mail en het afspelen van video's ook enkele uren per week worden gebruikt voor relatief lichte video editing. Het gaat hier om 1080p video's van een minuutje of 10 waar in geknipt/geplakt moet worden met een effectje hier en daar. Het is zeker mogelijk dat dit in de toekomst geleidelijk intensiever wordt. Ook zullen andere programma's zoals excel, chrome en dergelijke ook tegelijker tijd open staan en zal er regelmatig geswitched worden tussen deze programma's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Aangezien er veel gereisd zal worden met de laptop heeft een lichte compacte laptop de voorkeur. OS X heeft een lichte voorkeur, maar ik sta zeker open voor windows. Verder is een zakelijk/neutrale uitstraling ook een pluspunt.
Wat is je budget?
Het budget is 1000e-2500e. Het voornaamste is een laptop die voldoet aan mijn eisen/voorkeuren zonder hier te veel voor te betalen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Absoluut, vaak meerdere uren per dag op weg.
Wat ik zelf heb gevonden
De belangrijkste vraag:
Waar ga je het verschil tussen een betere cpu, sneller geheugen of een snellere hd het meest merken in de praktijk?
En verder:
In hoeverre is een krachtige cpu nodig voor relatief lichte video bewerking?
Wat is jou ervaring met video bewerking en scherm formaat? Is 13''-14'' een grote beperking en 15'6 aan te raden?
Zijn er op het moment andere goede alternatieven beschikbaar?
Ik ben op zoek naar een laptop maar kan zeker hulp gebruiken bij de keuze hiervan.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal naast de minder intensive taken zoals wordpress, word/excel, mail en het afspelen van video's ook enkele uren per week worden gebruikt voor relatief lichte video editing. Het gaat hier om 1080p video's van een minuutje of 10 waar in geknipt/geplakt moet worden met een effectje hier en daar. Het is zeker mogelijk dat dit in de toekomst geleidelijk intensiever wordt. Ook zullen andere programma's zoals excel, chrome en dergelijke ook tegelijker tijd open staan en zal er regelmatig geswitched worden tussen deze programma's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Aangezien er veel gereisd zal worden met de laptop heeft een lichte compacte laptop de voorkeur. OS X heeft een lichte voorkeur, maar ik sta zeker open voor windows. Verder is een zakelijk/neutrale uitstraling ook een pluspunt.
Wat is je budget?
Het budget is 1000e-2500e. Het voornaamste is een laptop die voldoet aan mijn eisen/voorkeuren zonder hier te veel voor te betalen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Absoluut, vaak meerdere uren per dag op weg.
Wat ik zelf heb gevonden
- MacBook Pro 2016 13''
- Pro's: Formaat, OS x, ondanks 13'' hoge resolutie. Con's: Mindere CPU, ddr3
- MacBook Pro 2016 15,4"
Pro's: Specs, Scherm. Con's: Prijs - HP Pavilion 15 BC035ND
Pro's: Veel specs voor de prijs (6700HQ, 16gb ddr4, M.2). Vooral de M.2 lijkt hier erg interessant voor het laden en weg schrijven van video bestanden. Con's: Largere resolutie ivt MacBook Pro
15'6. - Asus Zenbook Pro UX501VW
Pro's: Goede specs, 4k scherm.
Con's: Geen OS x.
De belangrijkste vraag:
Waar ga je het verschil tussen een betere cpu, sneller geheugen of een snellere hd het meest merken in de praktijk?
En verder:
In hoeverre is een krachtige cpu nodig voor relatief lichte video bewerking?
Wat is jou ervaring met video bewerking en scherm formaat? Is 13''-14'' een grote beperking en 15'6 aan te raden?
Zijn er op het moment andere goede alternatieven beschikbaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Jelle234 op 11-01-2017 20:00 ]