4G als vervanging voor vast internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.304 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valvy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 22:47
Na een tijdje in het buitenland gewoont te hebben, moet ik voor 4 maanden terug naar Nederland om mijn opleiding af te maken. Omdat ik veel weg van huis ben, denk ik eraan om deze tijd geen vaste internet tr nemen. Maar een onbeperkte 4g internet verbinding te nemen en alles te tetheren op mijn computer.

Nu stond er op simonly een aantal mooie onbeperkt internet aanbiedingen, maar na navragen krijg ik te horen dat het niet echt onbeperkt is zonder te speciferen wat de cap eigenlijk is.

Beste .....,

Daar betaal je alle buiten de bundelkosten. Je hebt nog geen echte 100% ongelimiteerde abonnementen dus ik raad je aan om een grote bundel te nemen.

Als wij je nog verder kunnen helpen horen wij dat graag van je.

Hartelijke groet,

...

Support SimOnly.nl

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en de hulpdesk mailt niet meer terug nadat ik gevraagd heb wat dan het maximum is en hoe ik meer krijg dan onbeperkt.

zijn er mensen die een onbeperkte 4g abbonoment hebben gevonden die echt onbeperkt is en maandelijks opzegbaar?

[ Voor 90% gewijzigd door valvy op 11-01-2017 19:40 . Reden: Niet af ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

ik neem aan dat je post nog niet klaar is?

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tmobile 4 thuis klaar

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik gebruik momenteel www.evenwifi.nl. Dat is echt tijdelijk internet. Zelfs per dag op te zeggen. kost je 2 euro per GB.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Robin Mobile heeft ook "onbeperkt" 4G.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel je denkt te willen gebruiken; niet alleen in NL maar ook in andere landen zal je heeeeel erg je best moeten doen om een 4G-abbo op te kop te tikken en daarmee proberen 16GB aan torrents per dag binnen te trekken oftewel ~ 500GB/maand.

Het lijkt mij noodzakelijk om voor jezelf te weten hoeveel data je moet gebruiken per maand en hoeveel data je zou willen gebruiken per maand. Dan kan je allicht aan een klantenservice antwoorden dat je begrijpt dat er een FUP is maar dat je verwacht niet meer dan xx GB te verstoken. En dan is het afwachten of "iemand" uit de interne kleine letters terugmailt met "ja, dat moet lukken bij ons".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06
Als er iemand in de buurt hotspots van ziggo heeft, dan zou je daar ook op in kunnen loggen. Moet je alleen even kijken of je die inloggegevens kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:10

g0tanks

Moderator CSA
Wat wordt je woonsituatie? Misschien kan je wel een deal sluiten met huisgenoten/buren om tijdelijk hun WiFi te mogen gebruiken?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het enige juiste antwoord is dat er vooralsnog geen 'onbeperkte' 4G data-abbo's aangeboden worden, je valt precies goed in het nieuwsitem van T-Mobile onthult abonnement met onbeperkte data voor 35 euro per maand - update.

Als je nog ff (kan) wacht(en) dan zullen er waarschijnlijk meer providers binnenkort komen die gaan proberen te concurreren met T-Mobile en er mogelijk dus andere voorwaarden gelden. Echter kan ik je alvast garanderen dat echt onbeperkt 'onbeperkt data' verbruiken er vooralsnog niet zal komen en er altijd een vorm van Fair-Use-Policy zal zijn of zoals T-Mobile doet een 'gratis GB aanvuller' gaat hanteren. Daarnaast moet je rekening houden met contracten die je minimaal voor 1jaar zult af moeten sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Intussen heeft ook Tele2 een 4G 'unlimited' abonnement voor 25 euro per maand. Ik zit te twijfelen, op dit moment heb ik geen vast internet (glasvezel is bij mij mogelijk) maar gebruik d.m.v. tethering internet op mijn laptop. Het gaat om een 3G-internetverbinding via KPN. YouTube bekijken kost gewoon tijd voordat je iets normaal kan afspelen. Verbruik nu ongeveer 15Gb per maand, dit kan natuurlijk wel meer worden als ik sneller kan internetten. Ook gebruik ik vaak internet op mijn mobiele telefoon als ik van huis ben.

Nu vraag ik mij af of een 4G abonnement voor mij een beter alternatief is voor vast internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
cc12 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:21:
Intussen heeft ook Tele2 een 4G 'unlimited' abonnement voor 25 euro per maand. Ik zit te twijfelen, op dit moment heb ik geen vast internet (glasvezel is bij mij mogelijk) maar gebruik d.m.v. tethering internet op mijn laptop. Het gaat om een 3G-internetverbinding via KPN. YouTube bekijken kost gewoon tijd voordat je iets normaal kan afspelen. Verbruik nu ongeveer 15Gb per maand, dit kan natuurlijk wel meer worden als ik sneller kan internetten. Ook gebruik ik vaak internet op mijn mobiele telefoon als ik van huis ben.

Nu vraag ik mij af of een 4G abonnement voor mij een beter alternatief is voor vast internet?
Check wel even de voorwaarden bij zulke dingen. Over het algemeen is gebruik op een PC/laptop niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
PilatuS schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:29:
[...]

Check wel even de voorwaarden bij zulke dingen. Over het algemeen is gebruik op een PC/laptop niet toegestaan.
Die voorwaarden zouden niet geldig zijn. Europese netneutraiteit > AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
eric.1 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:07:
[...]

Die voorwaarden zouden niet geldig zijn. Europese netneutraiteit > AV
Dan is dat veranderd, dat wist ik niet. Vroeger kreeg je vrij snel gezeik als je een telefoonabbo op een PC of laptop ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@cc12 het kicken en kapen van andermans topics is niet toegestaan, maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.