Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-11 20:32
Hoi,

Zojuist een nieuwe pc in elkaar gezet maar deze wil dus niet booten. Ik heb alles al geprobeerd en kom er nu dus achter dat mijn moederbord welke ik vandaag binnen gekregen heb de nieuwe pentium cpu niet ondersteund.

Gaat hier om een Gigabyte GA-H110M-H met een Pentium G4560 CPU.

Wat kan ik nou doen? Ik weet dat er een bios update beschikbaar is sinds november 2016, waarvan ik wel had verwacht dat ie er op stond voor kaby lake s.

De cpu fan spint voor ongeveer 6 seconden en daarna start het weer opnieuw op zonder beeld e.d.

Kan iemand mij helpen?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk even of je een bios via een usb stick kunt aanbieden, of per cdrom. Soms kan er een recovery of flash uitgevoerd worden.

Sommige moederboarden kunnen dat zelfs zonder cpu en geheugen, check even je handleiding.

[ Voor 27% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-01-2017 18:46 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:43
Ondersteunde cpu erin, bios flashen, nieuwe cpu erin en klaar.

Of de winkel even mailen en vragen of zij hem voor ej kunnen flashen.

• BlazeMuis
_XipHiaS_ schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:44:
Kijk even of je een bios via een usb stick kunt aanbieden, of per cdrom. Soms kan er een recovery of flash uitgevoerd worden.
Ik kom de bios niet eens in want ik zie geen beeld.. dat wordt en dus niet..

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BlazeMuis schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:46:
[...]

Ik kom de bios niet eens in want ik zie geen beeld.. dat wordt en dus niet..
Bij sommige borden hoef je daar ook niet het bios voor in, die checken een bepaalde usb poort en kijken of daar een file met bestandsnaam op staat in specifiek formaat.

Als dit wordt gevonden dan gaat het bord vanzelf dat bios flashen. Meestal even lampjes in de gaten houden.
Op wat oudere borden werd dat vaak nog van cdrom gedaan, file erop branden, schijfje erin, soms al-dan-niet een key comby/inhouden, wachten, klaar.

Nogmaals, check je manual en hoe/of dat bij jouw bord werkt als aanwezig...

Dit soort opties is speciaal voor dit soort situaties in het leven geroepen...

[ Voor 25% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-01-2017 19:00 ]

• BlazeMuis
Nee helaas.. dit pakt ie niet. Alle usb poorten gebruikt, maar helaas.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Voor zo ver ik weet is dit ook alleen mogelijk bij de wat duurdere Asus borden. Bij Gigabyte deze feature nog nooit gezien en is een ondersteunde CPU dus altijd nodig om te flashen.

Correctie: Ook bij Gigabyte kan het en dan heet dit Q-Flash + (of Q-Flash plus), maar dit lijkt alleen beschikbaar voor Gigabyte moederborden met een Z170 chipset

[ Voor 34% gewijzigd door Grenco op 11-01-2017 19:18 . Reden: Correctie ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• BlazeMuis
Nou ik rij nu naar een vriend een uur verderop die een i7 6700k heeft, dan maar zo gaan flashen..

Verwijderd

BlazeMuis schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:07:
Nee helaas.. dit pakt ie niet. Alle usb poorten gebruikt, maar helaas.
Je hebt een Skylake cpu nodig om het bios te upgraden zodat een Kabylake als de G4560 is te gebruiken op dat mobo.

• BlazeMuis
Nou het werkt nu na de flash. Oh wat ben ik opgelucht zeg.

Thanks iedereen iig!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Goed om te horen. Have fun met je nieuwe pc!

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:11
De zoveelste met dit probleem. Waarom kopen mensen de nieuwste processor met een oud moederbord? Voor 7 tientjes heb je al B250 bordjes. Of vraag op z'n minst de winkel om je BIOS te flashen. Hopelijk komt Intel nog wel met een goedkopere H210 chipset als het om geld gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 15-01-2017 09:00 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
chim0 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:00:
De zoveelste met dit probleem. Waarom kopen mensen de nieuwste processor met een oud moederbord? Voor 7 tientjes heb je al B250 bordjes. Of vraag op z'n minst de winkel om je BIOS te flashen. Hopelijk komt Intel nog wel met een goedkopere H210 chipset als het om geld gaat.
H210 komt er niet, dus voor zo een goedkoop mogelijke pc kun je niet anders dan H110 nemen (vorige keer dat dit gebeurde, met de Haswell Refresh en H97/Z97 chipset, kwam er ook geen B95 of H91 chipset, toen was je voor een budget build echt aangewezen op een BIOS update). Het gaat om een Pentium processor, die goedkope moederborden zijn daar toch ook voor bedoeld (geen regel, maar meestal is de processor duurder dan het moederbord). Het is misschien maar €15 verschil, maar als een H110 moederbord qua functionaliteit volstaat, waarom zou je dan meer dan 26% extra betalen voor een B250 moederbord dat extra's heeft die je nooit zal benutten.

Moet wel toegeven dat toen ik een pc bouwde voor mijn schoonbroer met Haswell Refresh ik wel een H97 moederbord heb genomen om problemen te vermijden.

De TS heeft gelukkig een vriend met een Skylake pc, kan je wel volgen dat niet iedereen dit zo kon oplossen, en zelfs als je alle componenten bij dezelfde shop bestelt, worden die bestellingen meestal niet nagekeken door een persoon die dan zou kunnen aanbieden om het BIOS te updaten. Als een shop die optie al biedt, moet de koper er meestal zelf naar vragen.

Het is 2017, eigenlijk zou de mogelijkheid om BIOS te flashen zonder geïnstalleerde CPU standaard moeten zijn. Maar waarom zouden OEMs dat doen, zij verdienen er zelf aan dat mensen beter uitgeruste chipsets kopen dan ze werkelijk nodig hebben. Dus het alleen op de dure moederborden zetten kunt hun alleen maar goed uit.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:08
Nou.. ik blijk dus hetzelfde probleem te hebben.
Dit keer met een MSI bord maar dezelfde pentium als de topic starter.

Ik kon al niet vinden hoe ik deze kon updaten, maar kennelijk kan dit inderdaad niet zonder ondersteunde CPU.
Nog iemand in omgeving Enschede met een Skylake cpu waar ik kan updaten?

Pagina: 1