Mijn vraag
Ik heb laatst een pc gebouwd maar het lukt me nu niet om hem aan te krijgen.
Eerst ging hij goed en kon ik gewoon windows gebruiken. Daarna ging hij opeens niet meer aan. Dus toen vermoedde ik dat het aan de voeding lag. Na het vervangen van de voeding ging hij als nog niet aan, maar spinde de fans om de 3 seconden. Ik begon te denken dat het aan het moederboard lag maar na het terug sturen van het moederboard bleek dat ook niet het geval te zijn. Nu doet de pc helemaal niets meer en begin ik te denken dat het aan mijn processor ligt.
Wellicht kan iemand mij hier verder mee helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor: i5 3570k
Moederboard: ASRock B75M-Dash.
Voeding: Antec EarthWatts EA-430D Green (430 Watt)
SSD: Samsung 850 Pro 256gb
HDD Een die ik nog had liggen. Ik dacht een WD.
RAM: Corsair Vengeance Pro 8GB (2 x 4GB)
Videokaart: EVGA 750 Ti FTW
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles opnieuw erin doen, inclusief de processor. Alle kabels eruit. Moederboard terug gestuurd. Getest of de componenten los werken voor alles behalve de processor (ik heb maar één 1155 moederboard).
Ik heb laatst een pc gebouwd maar het lukt me nu niet om hem aan te krijgen.
Eerst ging hij goed en kon ik gewoon windows gebruiken. Daarna ging hij opeens niet meer aan. Dus toen vermoedde ik dat het aan de voeding lag. Na het vervangen van de voeding ging hij als nog niet aan, maar spinde de fans om de 3 seconden. Ik begon te denken dat het aan het moederboard lag maar na het terug sturen van het moederboard bleek dat ook niet het geval te zijn. Nu doet de pc helemaal niets meer en begin ik te denken dat het aan mijn processor ligt.
Wellicht kan iemand mij hier verder mee helpen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor: i5 3570k
Moederboard: ASRock B75M-Dash.
Voeding: Antec EarthWatts EA-430D Green (430 Watt)
SSD: Samsung 850 Pro 256gb
HDD Een die ik nog had liggen. Ik dacht een WD.
RAM: Corsair Vengeance Pro 8GB (2 x 4GB)
Videokaart: EVGA 750 Ti FTW
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles opnieuw erin doen, inclusief de processor. Alle kabels eruit. Moederboard terug gestuurd. Getest of de componenten los werken voor alles behalve de processor (ik heb maar één 1155 moederboard).