Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met build. Gaat niet meer aan. Daarvoor wel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-11 21:10
Mijn vraag

Ik heb laatst een pc gebouwd maar het lukt me nu niet om hem aan te krijgen.
Eerst ging hij goed en kon ik gewoon windows gebruiken. Daarna ging hij opeens niet meer aan. Dus toen vermoedde ik dat het aan de voeding lag. Na het vervangen van de voeding ging hij als nog niet aan, maar spinde de fans om de 3 seconden. Ik begon te denken dat het aan het moederboard lag maar na het terug sturen van het moederboard bleek dat ook niet het geval te zijn. Nu doet de pc helemaal niets meer en begin ik te denken dat het aan mijn processor ligt.

Wellicht kan iemand mij hier verder mee helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Processor: i5 3570k
Moederboard: ASRock B75M-Dash.
Voeding: Antec EarthWatts EA-430D Green (430 Watt)
SSD: Samsung 850 Pro 256gb
HDD Een die ik nog had liggen. Ik dacht een WD.
RAM: Corsair Vengeance Pro 8GB (2 x 4GB)
Videokaart: EVGA 750 Ti FTW

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles opnieuw erin doen, inclusief de processor. Alle kabels eruit. Moederboard terug gestuurd. Getest of de componenten los werken voor alles behalve de processor (ik heb maar één 1155 moederboard).

Beste antwoord (via Hambuerger op 12-02-2017 01:32)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
Zoals ik in elk zelfde topic post:

Controleer op kortsluitingen (al heb je 20x windows op een HDD staan, dan nog doet hij dit niet. Ook heb je meerdere voedingen geprobeerd, hierin zou ik het voorlopig ook niet nog verder gaan zoeken).

Wat bij mij 2x de oorzaak was:
1x defecte blu-ray speler, na het ontkoppelen nergens meer last van (daarvoor exact hetzelfde probleem als jou). Zodra ik de stroomvoorziening op de blu-ray speler zetten en ik de pc wilde opstarten, bam binnen 3 tellen reboot zonder beeld op monitor. blu-ray ontkoppelt en alles fine (defecte br, had niks met mijn voeding te maken)
1x defecte sata aansluiting waar de ssd op zat, andere gepakt en klaar.

Vroeger (15j geleden), bij mijn eerste build was ik de verhogingen vergeten, maar goed dit was bij mij vanaf het eerste moment een issue. Misschien, ondanks dat hij wel 1x opgestart is geweest, ben je toch deze vergeten te plaatsen? Pootjes tussen moederbord+behuizing.

Probeer eerst hier iets in te vinden (is het niet je blu-ray, is het misschien wel iets anders, is het niet je sata aansluiting, is het misschien wel je sata kabel).
Bij mij was het elke keer zoiets ''onnozels'', al help ik mijn bios omzeep (vroegah weleens gedaan :D), toen kreeg ik echt niet deze ''storing''.

Mja we kunnen natuurlijk nog een paar dagen discussiëren over het testen van NOG een andere voeding, maar dat is tot zover vrij zinloos daar waar je al meerdere voedingen geprobeerd hebt. Natuurlijk, ze kunnen plots, spontaan, ineens allemaal stuk zijn.. Maar dat is mij nog nooit overkomen, maar goed zeg nooit nooit.. Ik zie het zo: voeding heb je al geprobeerd, is het niet, next.. Mijn oplossingen / onderzoekjes kosten je 0 cent en kan je zelf zonder onkosten/nieuwe onderdelen uitsluiten..

Trek eens alle sata kabels uit je mainboard, en de stroomvoorzieningen uit je hardware (NIET uit je mainboard, wel uit je dvd/br speler, ssd,hdd en etc, oftewel de ''rand''hardware) en start je pc eens op?
Op deze manier kom je erachter waar het KAN zitten, immers blijft alleen je voeding, moederbord, werkgeheugen, cpu/koeler zitten. Zelfde probleem? Dan moet het ergens in deze onderdelen zitten (werkgeheugen vermoed ik niet, want die laat 99% van de keren wel horen dat hij niet lekker is).

Again, tussenstukjes wel allemaal netjes geplaatst of heb je je moederbord omzeep geholpen? xd

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 21-01-2017 17:31 ]

Alle reacties

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 06:28
Staat er toevallig op de HDD ook een Windows OS? In dat geval kan het zijn dat die 2 OS elkaar tegenwerken, waardoor de PC niet aan gaat. Haal de HDD eens uit het systeem (als de PC uitstaat!) en start de PC dan eens opnieuw op.

Is het RAM geheugen compatibel met het Mobo?

Heb je de onboard grafische uitgang al geprobeerd?

Zitten er geen kromme pootjes aan de CPU of Mobo?

Heb je de 4-pins connector op het Mobo ook aangesloten vlakbij de CPU?

Verder kan je de PC opbouwen met zo min mogelijk componenten om zo het probleem op te kunnen sporen. (Mobo, CPU, 1reepje RAM en SSD schijf) Het Ram geheugen ook in het andere slot proberen en daarna hetzelfde doen met het andere reepje.

Je kan ook alles eens buiten de kast opbouwen op een stuk karton om te zien of je misschien kortsluiting hebt tussen Mobo en kast.

Vergeet niet om bij elke verandering de PC uit te zetten en werk anti statisch!

[ Voor 7% gewijzigd door jovadca op 11-01-2017 23:27 ]

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Loop anders deze link met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 O+

[ Voor 19% gewijzigd door Just me ! op 11-01-2017 23:59 ]

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• Hambuerger
Just me ! schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:39:
Loop anders deze link met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 O+
Bedankt, dit ga ik zeker even doen!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hambuerger schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:08:
[...]

Bedankt, dit ga ik zeker even doen!
Zou beginnen met een andere voeding proberen. Moederbord kun je semi-uitsluiten. Ram en CPU hebben over het algemeen een relatief lange levensduur. Voeding is daarentegen al sinds 2006 op de markt en is in theorie dus al 11 aan het werk. Zelfs voor de kwalitatief beste voedingen zou ik mijn hand niet in het vuur steken voor een dergelijke levensduur. Ergo, kans dat de voeding is overleden is gezien zijn leeftijd vrij groot en de symptomen passen wat dat betreft bij jouw problemen.

Ik moet beter leren lezen....

Mag ik wel vragen welke andere voeding je hebt gebruikt als test?
En ook welk mobo?

Hoe bedoel je trouwens de laatste zin precies? Je geeft aan maar 1 mobo te hebben, welke je hebt teruggestuurd? Maw je hebt nu geen bord om op te testen? Of....?

[ Voor 18% gewijzigd door Switchie op 13-01-2017 00:27 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Hambuerger
Switchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:20:
[...]

Zou beginnen met een andere voeding proberen. Moederbord kun je semi-uitsluiten. Ram en CPU hebben over het algemeen een relatief lange levensduur. Voeding is daarentegen al sinds 2006 op de markt en is in theorie dus al 11 aan het werk. Zelfs voor de kwalitatief beste voedingen zou ik mijn hand niet in het vuur steken voor een dergelijke levensduur. Ergo, kans dat de voeding is overleden is gezien zijn leeftijd vrij groot en de symptomen passen wat dat betreft bij jouw problemen.

Ik moet beter leren lezen....

Mag ik wel vragen welke andere voeding je hebt gebruikt als test?
En ook welk mobo?

Hoe bedoel je trouwens de laatste zin precies? Je geeft aan maar 1 mobo te hebben, welke je hebt teruggestuurd? Maw je hebt nu geen bord om op te testen? Of....?
Hey! bedankt voor de reactie!

Eerst had ik een andere voeding maar die bleek niet helemaal te werken omdat hij soms wel aan ging en soms niet. Dit was de: 600 watt cooler master psu.

Daarna kocht ik de huidige voeding van iemand en werkte het nog steeds niet goed. De eigenaar zei dat hij geen problemen had gehad met de voeding zelf en ik had hem (kort) getest op mijn andere voeding en de computer werkte toen nog steeds niet.

Ik had het moederboard teruggestuurd naar de winkel en die heeft het voor mij getest. De winkel zei dat het moederboard het prima deed en dat er geen problemen waren. Ik heb het moederboard nu terug en ik krijg de computer dus helaas nog steeds niet aan de praat.

Nu ga ik hem (nogmaals) op mijn eigen voeding zetten om te kijken of dat wel werkt. Laatste keer werkte dat niet maar wie weet nu wel. . . Er staat mij vaag iets van bij dat hij misschien niet heel zorgvuldig was aangesloten in de haast toen...

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hambuerger schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:35:
[...]

Hey! bedankt voor de reactie!

Eerst had ik een andere voeding maar die bleek niet helemaal te werken omdat hij soms wel aan ging en soms niet. Dit was de: 600 watt cooler master psu.

Daarna kocht ik de huidige voeding van iemand en werkte het nog steeds niet goed. De eigenaar zei dat hij geen problemen had gehad met de voeding zelf en ik had hem (kort) getest op mijn andere voeding en de computer werkte toen nog steeds niet.

Ik had het moederboard teruggestuurd naar de winkel en die heeft het voor mij getest. De winkel zei dat het moederboard het prima deed en dat er geen problemen waren. Ik heb het moederboard nu terug en ik krijg de computer dus helaas nog steeds niet aan de praat.

Nu ga ik hem (nogmaals) op mijn eigen voeding zetten om te kijken of dat wel werkt. Laatste keer werkte dat niet maar wie weet nu wel. . . Er staat mij vaag iets van bij dat hij misschien niet heel zorgvuldig was aangesloten in de haast toen...
Dus even voor mijn beeldvorming. De 600w CM was kapot en door jou vervangen door de Antec?
Met "mijn eigen voeding" in de laatste alinea doel je dan op de Antec of de Cm?

Hoe dan ook zou ik op zoek gaan naar een 3e voeding om te testen. Zowel de Cm als de Antec lijken mij namelijk nou niet echt betrouwbaar genoeg om het component voeding uit te kunnen sluiten als schuldige;
1. De Cm had je klaarblijkelijk zelf al afgeschreven
2. De Antec is tamelijk antiek. Dat deze tot voorkort wel werkte zegt niet zoveel. Voeding kan van de een op de andere dag de geest geven en gezien zijn leeftijd is dit scenario op zijn minst plausibel

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als ik het goed begrijp heeft je pc er dus van de ene op de andere dag de brui aan gegeven, start niet meer op, BIOS post niet maar de fans gaan wel even draaien en daarna stopt het?

Heb je de CMOS van je mobo leeggegooid zodat alles weer op default staat?

Als hij niet wil posten loopt hij wellicht vast op een component dat verkeerd staat ingesteld in de BIOS of defect is. Mocht je in de BIOS gerommeld hebben met overclocken en je bent te ver gegaan, wil dit ook nog al eens gebeuren.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hambuerger
Switchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:29:
[...]

Dus even voor mijn beeldvorming. De 600w CM was kapot en door jou vervangen door de Antec?
Sorry voor de onduidelijke uitleg. De 600w CM is weg, want hij was kapot. Ik heb hem toen vervangen door de Antec.

Daarnaast heb ik nog zelf een computer staan met daarin een Corsair RM 1000 Gold, die ik op dit moment uit mijn computer haal om hem te testen op de nu kapotte computer.
Hoe dan ook zou ik op zoek gaan naar een 3e voeding om te testen. Zowel de Cm als de Antec lijken mij namelijk nou niet echt betrouwbaar genoeg om het component voeding uit te kunnen sluiten als schuldige;
2. De Antec is tamelijk antiek. Dat deze tot voorkort wel werkte zegt niet zoveel. Voeding kan van de een op de andere dag de geest geven en gezien zijn leeftijd is dit scenario op zijn minst plausibel
Ik wist niet dat de voeding zo onstabiel was. Mocht deze voeding ook kapot zijn, weet je misschien welke voeding ik dan het beste zou kunnen kopen voor rond de 65 euro?
Alvast bedankt voor de moeite.

• Hambuerger
Wintervacht schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:31:
Als ik het goed begrijp heeft je pc er dus van de ene op de andere dag de brui aan gegeven, start niet meer op, BIOS post niet maar de fans gaan wel even draaien en daarna stopt het?
Klopt.
Heb je de CMOS van je mobo leeggegooid zodat alles weer op default staat?

Als hij niet wil posten loopt hij wellicht vast op een component dat verkeerd staat ingesteld in de BIOS of defect is. Mocht je in de BIOS gerommeld hebben met overclocken en je bent te ver gegaan, wil dit ook nog al eens gebeuren.
Dit is een goede. Ik heb hem kort overgeclocked (wat echt niets uithaalde aangezien er alleen een soort "boost" ding in de bios zit) En daarna wel weer terug gezet dus eigenlijk zou dit niet veel moeten doen. Maar als blijkt dat hij na de voeding niet werkt dan zal ik dit zeker doen.

Ook alvast bedankt voor de tijd :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de pinnen in de CPU socket op je moederbord gecontroleerd?
Systeem uit de kast op een karton of een plank in elkaar gezet en dan getest?
Afstandsbussen gebruikt?

https://discord.com/invite/tweakers

• Hambuerger
redfoxert schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:43:
Heb je de pinnen in de CPU socket op je moederbord gecontroleerd?
Systeem uit de kast op een karton of een plank in elkaar gezet en dan getest?
Afstandsbussen gebruikt?
Het moederboard is uitvoerig getest bij de winkel waarnaar ik hem teruggestuurd heb, Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik heb hem uit mijn case verschillende malen getest. Helaas zonder resultaat.

Bedankt voor de tijd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hambuerger op 14-01-2017 23:16 ]

• Hambuerger
Switchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:29:
[...]

Ik heb net mijn Corsair RM1000 Gold erop aangesloten en nu hoor ik een tikkend geluid uit mijn voeding komen. Ook gaat hij nog steeds niet aan. . . Enig idee wat dit kan zijn?

• jovadca
Dit klinkt of je ergens een kortsluiting hebt.

Zoals ik al in mijn 1e post (tevens 1e reactie) schreef, de PC opbouwen met zo min mogelijk onderdelen. Tevens ook de andere punten even nalopen die ik geopperd had.

• Hambuerger
jovadca schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:56:
Dit klinkt of je ergens een kortsluiting hebt.

Zoals ik al in mijn 1e post (tevens 1e reactie) schreef, de PC opbouwen met zo min mogelijk onderdelen. Tevens ook de andere punten even nalopen die ik geopperd had.
Excuus, ik moet er over heen gekeken hebben.

Er staat alleen Windows op de HDD, ik kon hem nog niet overzetten op de ssd.

Alles is uit de computer gehaald en getest in een andere computer. Ook heb ik alles er een voor een uit gehaald om het probleem tevergeefs proberen te ontdekken.

Alles zit er goed in.

Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat mijn eigen voeding misschien niet goed wisselt tussen de verschillende volts. Wel erg vervelend dat ik nu ook weer hier tegen aan loop. Ik heb nog wel garantie op de voeding dus ik zal hem terug sturen.

• jovadca
Een goede PSU (voeding) is erg belangrijk in een PC. Ik ben op dit moment een erg grote fan van Seasonic PSU's. Zeer betrouwbaar en leveren bijna het max vermogen op de 12 V lijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• LopendeVogel

Controleer op kortsluitingen (al heb je 20x windows op een HDD staan, dan nog doet hij dit niet. Ook heb je meerdere voedingen geprobeerd, hierin zou ik het voorlopig ook niet nog verder gaan zoeken).

1x defecte blu-ray speler, na het ontkoppelen nergens meer last van (daarvoor exact hetzelfde probleem als jou). Zodra ik de stroomvoorziening op de blu-ray speler zetten en ik de pc wilde opstarten, bam binnen 3 tellen reboot zonder beeld op monitor. blu-ray ontkoppelt en alles fine (defecte br, had niks met mijn voeding te maken)

Vroeger (15j geleden), bij mijn eerste build was ik de verhogingen vergeten, maar goed dit was bij mij vanaf het eerste moment een issue. Misschien, ondanks dat hij wel 1x opgestart is geweest, ben je toch deze vergeten te plaatsen? Pootjes tussen moederbord+behuizing.

Probeer eerst hier iets in te vinden (is het niet je blu-ray, is het misschien wel iets anders, is het niet je sata aansluiting, is het misschien wel je sata kabel).
Bij mij was het elke keer zoiets ''onnozels'', al help ik mijn bios omzeep (vroegah weleens gedaan :D), toen kreeg ik echt niet deze ''storing''.

Mja we kunnen natuurlijk nog een paar dagen discussiëren over het testen van NOG een andere voeding, maar dat is tot zover vrij zinloos daar waar je al meerdere voedingen geprobeerd hebt. Natuurlijk, ze kunnen plots, spontaan, ineens allemaal stuk zijn.. Maar dat is mij nog nooit overkomen, maar goed zeg nooit nooit.. Ik zie het zo: voeding heb je al geprobeerd, is het niet, next.. Mijn oplossingen / onderzoekjes kosten je 0 cent en kan je zelf zonder onkosten/nieuwe onderdelen uitsluiten..

Trek eens alle sata kabels uit je mainboard, en de stroomvoorzieningen uit je hardware (NIET uit je mainboard, wel uit je dvd/br speler, ssd,hdd en etc, oftewel de ''rand''hardware) en start je pc eens op?
Op deze manier kom je erachter waar het KAN zitten, immers blijft alleen je voeding, moederbord, werkgeheugen, cpu/koeler zitten. Zelfde probleem? Dan moet het ergens in deze onderdelen zitten (werkgeheugen vermoed ik niet, want die laat 99% van de keren wel horen dat hij niet lekker is).

Again, tussenstukjes wel allemaal netjes geplaatst of heb je je moederbord omzeep geholpen? xd

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 21-01-2017 17:31 ]

• Hambuerger
jovadca schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:12:
Een goede PSU (voeding) is erg belangrijk in een PC. Ik ben op dit moment een erg grote fan van Seasonic PSU's. Zeer betrouwbaar en leveren bijna het max vermogen op de 12 V lijn.
top bedankt!

• Hambuerger
LopendeVogel schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:28:

Bedankt voor dit bericht. Ik zal dit allemaal nog eens na gaan en dan weer updaten als ik er mee klaar ben. Ik heb het de laatste tijd super druk dus dit zal niet snel gebeuren.

super bedankt voor je gedetailleerde bericht!

• LopendeVogel
Hambuerger schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor dit bericht. Ik zal dit allemaal nog eens na gaan en dan weer updaten als ik er mee klaar ben. Ik heb het de laatste tijd super druk dus dit zal niet snel gebeuren.

super bedankt voor je gedetailleerde bericht!
Edit, ik haal hier 2 volledig verschillende topics ( Auto's en PC haha) door elkaar!!

[ Voor 45% gewijzigd door LopendeVogel op 25-01-2017 11:26 ]

• Hambuerger
LopendeVogel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Edit, ik haal hier 2 volledig verschillende topics ( Auto's en PC haha) door elkaar!!
Haha kan gebeuren. Ik had het niet eens door . . . dat zeg ook wat over mijzelf! haha

Ik heb alles eruit gehaald en gekeken naar die schroefjes waar je het over had, die het moederboard zou ondersteunen, en het blijkt dat die niet passen. Anders past het moederboard niet goed in mijn case.

Ik heb alles er uit gehaald en opnieuw aangesloten buiten de case. En krijg nou tieten, de fans spinnen weer. Hoe kan het dat hij in de case niet werkt? Ik heb dit hiervoor ook gehad herinner ik mij. Toen werkte hij in de case niet maar erbuiten wel.

Hij spint nu weer elke 3 seconden. Hetzelfde als ervoor dus, erg vreemd. Als ik de Power SW en de Reset SW omdraai dan werkt hij niet meer (in het geval ik hem er niet goed in had). Toen ik hem weer goed terug zette werkte hij ook even niet meer maar na een tijdje begon hij toch weer te spinnen. Alles spint. Ook de videokaart. Ik heb het vermoeden dat de computer niet aan gaat met de aan knop, aangezien hij spint als ik de uit en aan switch op de psu aan doe.

Heb je misschien nog enige tips? Alvast vriendelijk bedankt voor je hulp!

• LopendeVogel
Je moet niet de aan/uit knop aansluiten op je moederbord als je toch alles naast je behuizing hebt liggen (correct, er zit niks meer in je behuizing? Behalve je aan/uit knop dan?)
Want je kan met een schroevendraaier ook gewoon de Power + / - tegelijk aanraken om hem op te starten (gewoon 1 sec zodat die aan geslingerd wordt, en dan schroevendraaier eraf).

Wat heb je aangesloten?
Mainboard+ram+1hdd+cpu?
Ook andere sata kabels geprobeerd? (kortsluiting in een kabel zorgt hier ook voor).

Persoonlijk ben ik bang, doordat jij begonnen bent door je PC fout in elkaar te zetten (vergeten van de verhogingen tussen mainboard+behuizing) dat je misschien je mainboard kapot gemaakt hebt met kortsluitingen.
Laten we hopen van niet (dus probeer dat met een schroevendraaier en de +/- op je mainboard).

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Klinkt als een kortsluitende power knop. Probeer idd de power pins kort te sluiten met een schroevendraaier.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hambuerger schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:15:
Ik heb alles eruit gehaald en gekeken naar die schroefjes waar je het over had, die het moederboard zou ondersteunen, en het blijkt dat die niet passen. Anders past het moederboard niet goed in mijn case.

Heb je misschien nog enige tips? Alvast vriendelijk bedankt voor je hulp!
haal de schroeven die verkeerd zitten eruit. Liever een schroef te weinig dan te veel.

• Hambuerger
LopendeVogel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:53:
Je moet niet de aan/uit knop aansluiten op je moederbord als je toch alles naast je behuizing hebt liggen (correct, er zit niks meer in je behuizing? Behalve je aan/uit knop dan?)
Want je kan met een schroevendraaier ook gewoon de Power + / - tegelijk aanraken om hem op te starten (gewoon 1 sec zodat die aan geslingerd wordt, en dan schroevendraaier eraf).

Wat heb je aangesloten?
Mainboard+ram+1hdd+cpu?
Ook andere sata kabels geprobeerd? (kortsluiting in een kabel zorgt hier ook voor).

Persoonlijk ben ik bang, doordat jij begonnen bent door je PC fout in elkaar te zetten (vergeten van de verhogingen tussen mainboard+behuizing) dat je misschien je mainboard kapot gemaakt hebt met kortsluitingen.
Laten we hopen van niet (dus probeer dat met een schroevendraaier en de +/- op je mainboard).
Ik heb nu inderdaad 1 RAM slot erin (4gb) + ssd (zonder windows erop) + gpu.
Ik heb hem weer opgestart en nu gaat hij wel naar de bios!

Inderdaad heb ik geen verhoging in mijn case gezet maar als ik wel een verhoging erin zou doen, past hij niet goed er meer in. Misschien zeg ik nu iets heel doms. . .

Ik heb je tip gevolgd met de schroevendraaier hem aanzetten en dat werkte dus goed. Hoe zal ik hem nu verder in elkaar zetten? helpt een foto misschien? Wederom bedankt voor je hulp, ik waardeer het echt zeer!

• Hambuerger
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:01:
Klinkt als een kortsluitende power knop. Probeer idd de power pins kort te sluiten met een schroevendraaier.
Dit werkte inderdaad. Misschien was dat het wel....

• Hambuerger
job schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:46:
[...]
haal de schroeven die verkeerd zitten eruit. Liever een schroef te weinig dan te veel.
hmmm dit kan het toch niet zijn?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Even voor de beeldvorming, welke kast heb je (Merk en type). Er zijn kasten die al verhogingen (afstandsbussen) hebben.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• LopendeVogel
Ha dat klinkt goed.

Nee je zegt niks doms, ik ga wel iets vervelends zeggen: als het niet past, dan past het niet. Ga niet je mainboard in die kast plaatsen terwijl je mainboard niet past zonder die (ontiegelijk) belangrijke verhogingen.

Oftewel: mainboard of kast gaat niet meer in gebruik genomen worden (lief he), als het niet past (verhogingen komen niet overeen met het mainboard) dan gaat het niet. Ga je het wel forceren is het wachten op blijvend letsel (niet leuk).

Met de schroevendraaier is gewoon een simpel trucje die ik vroeger gebruikte aangezien ik ook van alles gekocht had (was 12jaar) maar niks pasten in de behuizing haha. Koeler te groot, GPU te dik, voeding kon helemaal niet bevestigd worden en etc.. (1e keer, op eigen kennis, kleine faal) dus ik had alles uitgebreid uitgestald op mijn bureau op de bijgeleverde ESD zakken haha.

Jaa graag gedaan hoor, ik vind dit soort simpele maar onlogische dingen wel leuk :D
Hambuerger schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:00:
[...]

hmmm dit kan het toch niet zijn?
Alles kan, ook dit zou ik niet doen.. Liever je mainboard niet in de kast, dan een verhoging te weinig.

Je gebruikt wel de juiste ''gaten'' van je mainboard? Handleiding gebruiken (hier moet dit normaliter instaan).

Er zitten namelijk vaker meerdere gaten in je mainboard die NIET bedoeld zijn voor de verhogingen, waarvoor wel? i dunno, niet belangrijk in deze.

Je behuizing heeft vaker heel veel gaten, dit aangezien verschillende mainboarde hun gaten weer ergens anders hebben zitten. Je dient dus niet ALLE gaten van je behuizing te gebruiken voor de verhoging. Alleen die wat op de juiste plek van je mainboard horen te zitten (ook niet altijd alle gaten, maar de daarvoor bedoelde gaten..)...

Klinkt als een wirwar, maar is het niet als je de handleiding erbij neemt waar het normaal gesproken in zou moeten staan. (nee ik ben niet zo iemand die niet zonder handleiding wilt helpen, maar net daar staat dan een mooie tekening in die je precies laat zien welke gaten in je mainboard bedoelt zijn voor de verhogingen).

Again, ga niks forceren, als je vermoed dat het niet gaat lukken, dan begin er niet aan.. Dan laat alles uit je behuizing en ga nakijken of je iets wilt vervangen (mainboard of kast)

Even een verhoging van het mainboard overslaan omdat het niet goed past kan resulteren in een krom trekkend mainboard met alle gevolgen van dien.
Geen verhogingen = kortsluiting (daar heb je wel van geleerd denk ik haha).

Maar anyway, ik ben blij dat je het geheel opgestart krijgt wanneer het uit de behuizing is, en je mijn geniale schroevendraaier truc toepast (laat zien dat de hardware goed is:))

[ Voor 59% gewijzigd door LopendeVogel op 10-02-2017 18:43 ]

• Hambuerger
Wim-Bart schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:08:
Even voor de beeldvorming, welke kast heb je (Merk en type). Er zijn kasten die al verhogingen (afstandsbussen) hebben.
Het is de Coolermaster K 350.

• Hambuerger
LopendeVogel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:33:
Ha dat klinkt goed.

Nee je zegt niks doms, ik ga wel iets vervelends zeggen: als het niet past, dan past het niet. Ga niet je mainboard in die kast plaatsen terwijl je mainboard niet past zonder die (ontiegelijk) belangrijke verhogingen.

Oftewel: mainboard of kast gaat niet meer in gebruik genomen worden (lief he), als het niet past (verhogingen komen niet overeen met het mainboard) dan gaat het niet. Ga je het wel forceren is het wachten op blijvend letsel (niet leuk).

Met de schroevendraaier is gewoon een simpel trucje die ik vroeger gebruikte aangezien ik ook van alles gekocht had (was 12jaar) maar niks pasten in de behuizing haha. Koeler te groot, GPU te dik, voeding kon helemaal niet bevestigd worden en etc.. (1e keer, op eigen kennis, kleine faal) dus ik had alles uitgebreid uitgestald op mijn bureau op de bijgeleverde ESD zakken haha.

Jaa graag gedaan hoor, ik vind dit soort simpele maar onlogische dingen wel leuk :D

[...]

Alles kan, ook dit zou ik niet doen.. Liever je mainboard niet in de kast, dan een verhoging te weinig.

Je gebruikt wel de juiste ''gaten'' van je mainboard? Handleiding gebruiken (hier moet dit normaliter instaan).

Er zitten namelijk vaker meerdere gaten in je mainboard die NIET bedoeld zijn voor de verhogingen, waarvoor wel? i dunno, niet belangrijk in deze.

Je behuizing heeft vaker heel veel gaten, dit aangezien verschillende mainboarde hun gaten weer ergens anders hebben zitten. Je dient dus niet ALLE gaten van je behuizing te gebruiken voor de verhoging. Alleen die wat op de juiste plek van je mainboard horen te zitten (ook niet altijd alle gaten, maar de daarvoor bedoelde gaten..)...

Klinkt als een wirwar, maar is het niet als je de handleiding erbij neemt waar het normaal gesproken in zou moeten staan. (nee ik ben niet zo iemand die niet zonder handleiding wilt helpen, maar net daar staat dan een mooie tekening in die je precies laat zien welke gaten in je mainboard bedoelt zijn voor de verhogingen).

Again, ga niks forceren, als je vermoed dat het niet gaat lukken, dan begin er niet aan.. Dan laat alles uit je behuizing en ga nakijken of je iets wilt vervangen (mainboard of kast)

Even een verhoging van het mainboard overslaan omdat het niet goed past kan resulteren in een krom trekkend mainboard met alle gevolgen van dien.

Maar anyway, ik ben blij dat je het geheel opgestart krijgt wanneer het uit de behuizing is, en je mijn geniale schroevendraaier truc toepast (laat zien dat de hardware goed is:))
Ik zou nog maar even goed kijken of inderdaad de juiste ''gaten'' van mijn mainboard gebruik. Ik moet eerlijk bekennen dat ik 4 computers heb gebouwd zonder deze verhogingen. Ze werken allemaal haha. Nu weet ik dat ook weer. . . Vaak bouw ik het samen met een vriend. Ik weet nog niet alles zoals je kunt merken. Bedankt voor de altijd gedetailleerde berichten! echt super!

• Hambuerger
LopendeVogel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:33:
Ha dat klinkt goed.

[...]

Ik heb alles er in gezet. En ik weet nu eindelijk wat er mis ging. De fan. . . Elke keer als ik de fans inplugde werkte hij niet meer. Wat een stom klein dingetje zeg. Nooit gedacht dat ik het zou vinden. Ik had alles er wederom een voor een ingedaan. Alleen was ik ,puur door toeval, mijn ene fan vergeten aan te sluiten. Nadat ik hem had aangesloten crashde hij. Nog een hele tijd geprobeerd om hem ergens anders aan te sluiten maar dat lukte niet want er zitten niet genoeg fan pinnetjes op het moederboard. Nu doet hij het eindelijk prima. Alles werkt, wel jammer dat er maar 1 fan in zit maar het is niet anders. Enorm bedankt voor je hulp!
Pagina: 1