Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
... ik kan sinds dit weekend niet meer in mijn eigen map op laptop in WD CLoud. Ik zou geen machtiging hebben.
Nochtans op mijn gsm kan ik wel in mijn map, maar wil dit via mijn laptop kunnen.
Omdat daar mijn bewerkte foto's staan en ik er nog verder wil aan werken

Relevante software en hardware die ik gebruik
... laptop hp probook - windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... dat ik wel op mijn gsm kan maar niet op laptop

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-01-2017 17:52)

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 18:46
Ik heb zelf ook een WD MyCloud, ga naar de webinterface van de MyCloud (http://ip.van.wd.mycloud/UI) en log in met de benodigde inloggegevens (als het goed is kan je zonder inloggegevens inloggen, anders moet je de gegevens gebruiken van de gebruiker die je het eerst gemaakt hebt). Ga vervolgens naar het 'Shares'-tabblad en zorg dat 'Openbare toegang' bij de desbetreffende map aan staat (tenzij je alleen een specifieke gebruikers toegang wil geven tot de share).

Je zegt dat je een nieuwe gebruiker aangemaakt hebt, maar is dat account voor eigen gebruik of een ander persoon? Waarschijnlijk heb je geselecteerd dat de map alleen toegang heeft vanuit de nieuwe gebruiker, en dus jezelf de toegang ontnomen.

Het zogenaamde IP-adres wat je in de eerste alinea moet hebben kan je vinden door op je telefoon een app genaamd 'Fing' te downloaden en vervolgens te kijken welk apparaat er 'wdmycloud' heet. Het nummer wat daarbij hoort (begint vaak met 192.168...) is het IP-adres van de WD MyCloud!

CSL en WEO zijn puur afkortingen voor categorieën in het Tweakers-forum, niks om je zorgen over te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Tyramisu op 11-01-2017 17:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers.

De hp probook is een laptop, dus het topic schop ik even van WEO richting CSL.

Verder is het op tweakers wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent, wat heb je dus zelf al gevonden en gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eind vorige maand heb ik de WD Cloud geinstalleerd, alles werkte perfect, zowel op laptop als gsm.

Eind vorige week, had ik een nieuwe gebruiker aangemaakt en vanaf dan is het mis.
Ik denk dat ik voor mijn map een ww heb aangemaakt, maar als ik er al één heb aangemaakt, ik gebruik altijd hetzelfde en toch kan ik niet in de map.
Op mijn gsm vraagt hij niet eens naar een ww.
En ik kan er geen aanvragen.

Dus ja, wat kan ik meer doen .... heb wel een vraag gesteld naar WD maar dat is allemaal in het engels en ja, misschien hebben ze niet begrepen wat ik vroeg, heb nog geen antwoord gekregen.

Sorry hoor als ik niet meer kan doen
En ja, idd ik heb een laptop en sorry als ik niet begrijp wat CSL en WEO wil zeggen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tyramisu
Ik heb zelf ook een WD MyCloud, ga naar de webinterface van de MyCloud (http://ip.van.wd.mycloud/UI) en log in met de benodigde inloggegevens (als het goed is kan je zonder inloggegevens inloggen, anders moet je de gegevens gebruiken van de gebruiker die je het eerst gemaakt hebt). Ga vervolgens naar het 'Shares'-tabblad en zorg dat 'Openbare toegang' bij de desbetreffende map aan staat (tenzij je alleen een specifieke gebruikers toegang wil geven tot de share).

Je zegt dat je een nieuwe gebruiker aangemaakt hebt, maar is dat account voor eigen gebruik of een ander persoon? Waarschijnlijk heb je geselecteerd dat de map alleen toegang heeft vanuit de nieuwe gebruiker, en dus jezelf de toegang ontnomen.

Het zogenaamde IP-adres wat je in de eerste alinea moet hebben kan je vinden door op je telefoon een app genaamd 'Fing' te downloaden en vervolgens te kijken welk apparaat er 'wdmycloud' heet. Het nummer wat daarbij hoort (begint vaak met 192.168...) is het IP-adres van de WD MyCloud!

CSL en WEO zijn puur afkortingen voor categorieën in het Tweakers-forum, niks om je zorgen over te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Tyramisu op 11-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super Tyramisu, heel erg bedankt
tis gelukt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haja, die nieuwe gebruiker had ik aangemaakt om een gemeenschappelijk bestand te bewerken, maar toen zag ik dat hij precies ook aan mijn map zou kunnen en zo zal het probleem er in geslopen zijn.
Ja zoveel ken ik nog niet van en welke mogelijkheden je allemaal hebt.
En de handleiding vind ik redelijk ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyramisu
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:52:
Super Tyramisu, heel erg bedankt
tis gelukt :-)
Fijn om te horen!
Pagina: 1