[LBBG] Budgetlaptop februari 2016
Voor de laptop best buy guide van februari gaan we op zoek naar de beste budgetlaptop van dit moment. De budgetlaptop mag maximaal 400 euro kosten en voor dat geld zoeken we een laptop waar je eenvoudige dingen op kunt doen.Het liefste met:
- een goed scherm (1920x1080, ips)
- een vlotte processor (i3 of non-atom Pentium)
- een ssd
Dat zijn hoge eisen voor een budgetlaptop en in de meeste gevallen kun je voor vierhonderd euro niet aan al die wensen voldoen. De vraag is dus: welke laptop sluit het beste aan bij die eisen?
Kandidaten
De enige laptop die ik heb kunnen vinden die wel aan alle eisen voldoet is de Medion E6421, die in oktober vorig jaar ook al werd gekozen als budgetlaptop van die maand. Voorzien van: 128GB ssd, Celeron 3855U (Skylake) en een fhd ips-scherm.Verder ook populair: pricewatch: Asus VivoBook A540SA-DM538T Heeft ook een 128GB ssd en een full hd-scherm, dat mat is in plaats van glanzend zoals bij de Medion. Maar het gaat helaas wel om een tn-scherm. Verder is de processor een Celeron N3050 en dus een stukje minder vlot dan de 3855U.
Twee tientjes boven budget, maar wel goede specs: pricewatch: Acer Aspire ES1-571-38Q7 met een Core i3-5005U, 128GB ssd en full hd scherm.
Wat mij betreft ziet de Medion er het beste uit voor dit geld, maar het is voor de bbg ook leuk om te kijken wat er nog meer te krijgen is. Welke laptop is net zo goed of beter dan de Medion? Ik zie de suggesties graag verschijnen
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook