Vraag

• Sluyter548
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-05-2021
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord en processor gekocht namelijk:

Gigabyte B150 DS3H
Intel Core I7-7700K

Het moederbord is compatible met de processor maar hij moet eerst worden geflashed met een nieuwe bios.

Kan ik een nieuw bios flashen zonder dat ik er een cpu in heb zitten?
of kan ik de i7 gewoon monteren en daarna de bios flashen?

Op hun website geven zij aan dat ik wel eerst de bios moet flashen voordat de processor wordt ondersteund.

Iemand die weet of ik ook kan flashen zonder mijn processor erin?

Beste antwoord (via Sluyter548 op 11-01-2017 13:58)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan de winkel vragen of ze de laatste BIOS willen flashen, meestal zijn ze daar coulant in.

Alle reacties

• Vorkie
  • Niet online
Eerst een ondersteunde CPU plaatsen, flashen, nieuwe CPU erin en klaar.

• Sluyter548
Dat klink logisch echter heb ik geen andere CPU die ik er in kan zetten.

OF is het handiger om een ander moederbord te halen in dit geval?

Acties:
  • Beste antwoord

• Vorkie
  • Niet online
Je kan de winkel vragen of ze de laatste BIOS willen flashen, meestal zijn ze daar coulant in.

• Sluyter548
Dat heeft inderdaad gewerkt.

Hartstikke bedankt!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Sluyter548 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:58:
Dat heeft inderdaad gewerkt.

Hartstikke bedankt!
Vraag een beetje offtopic maar waarom zou je een overklokbare K cpu in het niet overklokbare b150 platform zetten ?

Als je wilt overklokken heb je een z270 moederbord nodig of als je niet wil overklokken kan je ook prima overweg met een non k 7700 cpu

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11 12:55
MichaelvD2203 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Vraag een beetje offtopic maar waarom zou je een overklokbare K cpu in het niet overklokbare b150 platform zetten ?

Als je wilt overklokken heb je een z270 moederbord nodig of als je niet wil overklokken kan je ook prima overweg met een non k 7700 cpu
Een z170 bord kan natuurlijk ook gewoon (is misschien ook nog iets goedkoper).

• Sluyter548
Ik ben niet van plan te overclocken maar ik zag dat de K versie net ietsje beter presteert voor een klein prijsverschil. Vandaar mijn keuze.

Dit moederbord voldoet aan alle eisen die ik heb en het valt mee met de prijs.

Toch bedankt voor het reageren!

Verwijderd

Ik heb hier een pricewatch: Gigabyte GA-B150M-DS3P en heb daar als test een 6700K op gehad. Bij gebruik van een towerkoeler wilde deze bij full load nog wel eens gaan trottelen doordat de ongekoelde fases te warm werden. Met een topflow koeler pricewatch: Thermalright AXP-100R was dat probleem er niet. Een non k cpu met een tower koeler was geen probleem. Je voelt 'm al aankomen: als je de 7700K op dat bord wil gebruiken adviseer ik een topflow koeler.

Een bios update lukt alleen als er een Skylake cpu in zit. Maar waarom zou je het bord niet ruilen voor B250? pricewatch: Gigabyte GA-B250M-DS3H Is zelfs iets goedkoper en beter uitgerust. Meer chipsetlanes en USB3.1.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eens met ACB. Ik zou het moederbord ruilen voor eentje met een B250 chipset, daar ga je meer plezier en profijt aan beleven denk ik.
Pagina: 1