Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end ITX gaming systeem 1st time builder

Pagina: 1
Acties:

• JeroenvHasselt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-12-2020
Hallo!

Gezien het systeem dat ik wil aardig veranderd is, ik niet meer hetzelfde wil en daarnaast ik merk dat het oude topic daarin niet effectief meer werkt, hier de nieuwe aanvraag:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben game-designer en zal de pc vooral zakelijk gebruiken. Voor mijn werk zullen er een aantal VR-applicaties op gedraaid worden, maar ook nieuwe on-geoptimaliseerde engines. Ik wil dus graag het beste in huis.

- De nieuwste games op 1440p en hoogste settings spelen met 60 - 100 fps.
- De nieuwste VR games spelen/testen op een hoge 60+ fps
- Ongeoptimaliseerde games en engines stabiel met een goeie framerate kunnen draaien

Verder gebruik ik:
- Adobe pakket
- Unreal & Unity

Ik werk met 2 - 3 schermen en er zal veel open blijven staan. Daarnaast zal er op amateur niveau ook nog wat 3D (maya), videobewerking en muziek mixing gedaan worden.

Daarnaast wil ik het systeem een aantal keer per jaar verplaatsen naar de jaarlijkse LAN-party als mede ook een aantal showcase events. Vandaar mede ook de keuze voor een ITX systeem, watercooler en WiFi + Bluetooth vereiste in het systeem (zit bij het huidige gekozen moederbord).

Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 2500 EUR.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een TV + oud 1440p 100hz en 1080p scherm heb ik al. Ik zal daarbovenop nog een nieuw 1440p scherm aanschaffen binnenkort. Vermoedelijk een ultra-wide, maar ik wacht nog even op duidelijkheid wat HDR gaat betekenen voor de markt, misschien dat ik dan langer moet wachten.

Verder heb ik een bluetooth speaker set.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC€ 193,95€ 193,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 729,-€ 729,-
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Wit€ 72,50€ 72,50
1Cooler Master Nepton 240M€ 99,-€ 99,-
1Razer Blackwidow Chroma (Qwerty US)€ 149,-€ 149,-
1Razer Deathadder Elite€ 70,95€ 70,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 238,-€ 238,-
1Cooler Master V Series V550€ 93,50€ 93,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 230,-€ 230,-
1WD Blue SSD 2,5" 1TB€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.540,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia, Samsung, Western Digital, Asus, Acer, MSI allemaal goede ervaringen mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo compact mogelijk, vandaar ITX systeem. Liefst zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Lichtelijk, maar meer voor de leuk en in de toekomst kan ik me misschien voorstellen dat het nog wat gaat uitmaken, dus dan misschien wat meer.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb me veel ingelezen, maar gezien het mijn eerste keer is dat ik een systeem echt ga bouwen wil ik graag feedback.

Zie ik iets over het hoofd? Gaat het passen in de behuizing? Is mijn airflow voldoende? Tips bij het bouwen of ergens waar ik nog mee moet opletten?

Als alles in orde is wil ik graag alles zo snel mogelijk aanschaffen en in elkaar gaan bouwen.

Alvast bedankt :)!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
De voeding zou ik persoonlijk veranderen naar een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of naar een pricewatch: Corsair RM550x welke komt met 10 jaar garantie, volledig modulair en de levensduur is langer dan 10 jaar. Voor meer informatie zie dit topic Voeding advies en informatie topic - Deel 33. Daarnaast zou ik persoonlijk de gpu veranderen voor een pricewatch: Palit GeForce GTX 1080 JetStream 8GB . Ik heb zelf de GTX 1070 daarvan en ik heb geen 'coil whine' alleen als ik furmark aanzet en de grote donut weg doe. Daarnaast beschikt hij over een immense koeler en wordt de 1070 niet warmer bij mij dan 63 graden onder full load.

Verwijderd

Compact kan ik de Enthoo ITX niet noemen. Menig mATX behuizing heeft dezelfde afmetingen.

• JeroenvHasselt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-12-2020
McFastFood schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:02:
De voeding zou ik persoonlijk veranderen naar een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of naar een pricewatch: Corsair RM550x welke komt met 10 jaar garantie, volledig modulair en de levensduur is langer dan 10 jaar. Voor meer informatie zie dit topic Voeding advies en informatie topic - Deel 33. Daarnaast zou ik persoonlijk de gpu veranderen voor een pricewatch: Palit GeForce GTX 1080 JetStream 8GB . Ik heb zelf de GTX 1070 daarvan en ik heb geen 'coil whine' alleen als ik furmark aanzet en de grote donut weg doe. Daarnaast beschikt hij over een immense koeler en wordt de 1070 niet warmer bij mij dan 63 graden onder full load.
Goeie van de voeding, die ga ik aanpassen.

Dat met de videokaart is me alleen niet zo duidelijk wat nu de verbetering is met de Palit GeForce GTX 1080 JetStream, behalve dat die wat goedkoper is. Voor de MSI betaal je iets meer, maar ik ben verder erg tevreden over MSI en er zit een geinige functie bij waar je de videokaart al heel makkelijk in drie 'overclock standen' kan zetten.
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:08:
Compact kan ik de Enthoo ITX niet noemen. Menig mATX behuizing heeft dezelfde afmetingen.
Klopt, maar als je kijkt naar de componenten die ik aanschaf zie je dat die best wel groot zijn en is dit een van de weinige ITX behuizingen waar alles in gaat passen. Daarnaast vind ik de Enthoo ITX ook best mooi in het wit.

Bij een mATX behuizing worden de behuizingen automatisch met het mATX moederbord en de rest van de componenten ook weer een stukje groter voor zover ik kon zien en zodoende zag ik deze huidige ITX samenstelling als een van de meest compacte samenstellingen die toch alle componenten bevat die ik wil. Toch ben ik erg benieuwd naar een compactere ITX behuizing waar alles in past, als je die weet?