Laptop voor thuisgebruik met mogelijkheid tot gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk bezig zijn op internet, maar ook af en toe gebruik van redelijk grote databases in Excel en graag de mogelijkheid op spelen van wat games. Vooral games die speciaal gericht zijn op pc/laptops. Grotere games als bijvoorbeeld the witcher speel ik gewoon op mijn playstation. Het zou dan bijvoorbeeld kunnen gaan om League of Legends, Counterstrike, Hearthstone etc.

Wat is je budget?
Zoals dadelijk hieronder te zien is heb ik misschien al een mogelijke aankoop van €1049 gevonden. Het zou daar nog iets boven mogen zitten. Dus als hij echt heel goed is, max 1200.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, misschien een keer of 5 per jaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb hele slechte ervaringen met mijn vorige 2 laptops. Een laptop was van HP en de andere van ASUS. Deze twee merken komen er dan ook absoluut niet meer in bij mij. Op dit moment heb ik een grote voorkeur voor MSI. Ik heb van een paar mensen gehoord dat dat merk hun goed bevalt en ik denk ook dat dat een goed merk is bij mijn wensen.

Tweede hands of nieuw?
Nieuw.

Wat vind ik belangrijk?
Kwaliteit is met afstand het belangrijkste. Ik heb geen zin om weer een laptop te kopen die veel te snel kapot gaat (ik weet dat dat risico nooit 100% valt uit te sluiten). Daarnaast wil ik voor de mogelijkheid om een beetje te gamen, toch wel een redelijke videokaart. En een SSD is ook zeer gewenst. Aangezien MSI ook nog wel af en toe AZERTY toetenborden heeft, wil ik een QWERTY.

Wat zijn voorbeelden die ik nu zelf heb gevonden:
Mijn grootste voorkeur gaat op dit moment uit naar:
https://tweakers.net/pric...1/msi-gp62-6qf-665nl.html
Deze lijkt namelijk aan al mijn eisen te voldoen. Maar ik wil eigenlijk vragen of ik hier nog bepaalde dingen over het hoofd zie?

Ik heb bijvoorbeeld ook gezien dat de volgende nagenoeg hetzelfde is, echter voornamelijk iets meer werkgeheugen heeft. Is dat prijsverschil dat de moeite waard?

https://tweakers.net/pric...qf-690nl-leopard-pro.html

Ik hoop dat ik zo hier voldoende heb gezet (ben nieuw hier namelijk)

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
De twee laptops waar je naar kijkt zijn een 15,6 inch en een 17,3 wat dus een verschil is dat je zult gaan merken als je je laptop veel vervoert (gewicht, size factor van je rugzak / tas).

Je moet je dus afvragen welk formaat je nou echt wilt. 15,6 of 17,3. Daarnaast is het zo dat je waarschijnlijk gewoon het ram geheugen kunt upgraden van je laptop mocht dat later nodig zijn en dus daarop je keuze niet hoeft te vallen.

Ik zou voor de eerste laptop gaan (15,6) een vriend van me heeft hem als school / game laptop en het bevalt hem prima. Voor dat prijssegment is er niet heel veel om uit te kiezen en natuurlijk is design een persoonlijke voorkeur.

Succes met je aankoop.

[ Voor 15% gewijzigd door BSOD baby op 11-01-2017 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik weet niet hoe dringend je de laptop nodig hebt. Maar als ik het goed heb zullen in de loop van volgende maand laptops met een nieuwere generatie videokaart in de winkel liggen. Met name de 1050 en 1050ti zijn interessant aangezien er bijna geen verschil meer inzit in vergelijking met de desktopkaarten (er staat dan ook geen m meer achter de cijfers). Van wat ik begrepen heb zijn deze zuiniger en komen ze qua performance in de buurt van de huidige gtx970m.

Onder andere Dell, Asus en Acer hebben nieuwe varianten (trouwens ook met kaby lake processoren) aangekondigd. Voor wat betreft MSI weet ik dat niet, maar lijkt me sterk dat die niet overstappen naar een nieuwe generatie cpu / gpu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 08:35
Chrosser schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:09:
...

Voor wat betreft MSI weet ik dat niet, maar lijkt me sterk dat die niet overstappen naar een nieuwe generatie cpu / gpu
Die van MSI zijn er volgens mij zelfs al voor een mooi prijsje.

https://tweakers.net/pric...m-7rd-050nl/specificaties

EDIT: Van Acer is dit eigenlijk nog een betere keuze: https://tweakers.net/pric...-591g-54pd/specificaties/

Bij die Acer heb je een IPS panel + je bent goedkoper uit.. Lijkt een stuk interessanter om die dan te kiezen. Het kan echter zijn dat ik iets mis.

[ Voor 27% gewijzigd door dosh op 11-01-2017 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik sluit me in dit geval aan bij de rest:
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-960M-vs-GeForce-GTX-1050
Spreekt voor zich neem ik aan en aangezien het prijsverschil zo klein is zou ik de laptop die dosh aangeeft verkiezen boven de MSI met een 960M. Die is ook uitbreidbaar tot 16 GB ram in de toekomst mocht dat nodig zijn.

EDIT: Die acer ziet er inderdaad qua specs beter uit maar is wel 0,3 kg zwaarder + het design moet je maar mooi vinden ;) .

[ Voor 16% gewijzigd door BSOD baby op 11-01-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor de reacties!

Deze twee zien er qua prijs met een 1050 inderdaad beter uit. Ik wil wel een graag een laptop hebben, maar het is niet perse noodzakelijk om hem bijvoorbeeld deze week al in huis te hebben. Is het dan verstandig om nog even te wachten zodat er meer keuze gaat zijn of verwachten jullie dat de deals niet veel beter gaan worden dan deze twee? Want ik zie hier op tweakers dat er in totaal nog maar 3 modellen zijn binnen deze prijsklasse met een 1050.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Zelf vind ik de DELL varianten mooi die zijn aangekondigd. Het betreft de Inspiron 15 7000 gaming serie. Daarnaast komt er ook een 14 inch variant, al staan de specs daar nog niet geheel van vast.

nieuws: Dell introduceert Inspiron-laptops met GTX 1050 en 1050Ti voor gamers

Echter is nog niet bekend wanneer deze in de benelux verkocht gaan worden. Momenteel is er een sale, dus ik verwacht dat erna de nieuwe modellen geïntroduceerd worden.

In dit topic kun je meekijken naar het specifieke model
Pagina: 1