Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Net voor de Kerst heeft mijn oude, trouwe Linksys router het na een respectabel aantal dienstjaren begeven. Sindsdien ben ik in het bezit van een Netgear Nighthawk R7000 (Die met die security leaks, ja).

Aangesloten, geconfigureerd en zeer tevreden. Heeft tot nu toe perfect gewerkt, totdat ik vorige week opeens heel lang moest wachten tot dat bepaalde foto's op Imgur geladen waren. Irritant, maar verder niet bij stilgestaan. De volgende dag wilde ik een applicatie van 110MB downloaden. Dat duurde meer dan twintig minuten. Toen meteen naar het vertrouwde speedtest.net gegaan en via de server Luik een test gedaan: 0,31D / 19U. Toen meteen geprobeerd bij de server van speedtest in Dusseldorf: 202D / 19U.

De hele week al zijn sommige websites (Imgur, Google Maps o.a) zeer traag en bijna onbereikbaar. Terwijl andere websites wel gewoon goed werken. Op Youtube laden alle video's moeiteloos.

Het probleem doet zich ook voor op mijn tablet en smartphone.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Zoals genoemd, een nieuwe Netgear Nighthawk R7000 en een vrij nieuw (08-16) Windows 10 x64 systeem. Verdere specs lijken me niet relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- DNS veranderd naar Google
- Firewalls uitgezet (en weer aan)
- Er is geen abnormale hoeveelheid traffic wat de bandbreedte belemmert
- Firmware update van de router + meerdere reboots
- Bekabeling gecontroleerd, ook al doet het probleem zich ook op WiFi voor.
- Gebeurt zowel op Internet Explorer als op Chrome.
- IPv6 ingeschakeld

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ben niet zo thuis in netwerken en mijn vraag hier stellen is een last resort. Ik heb een 200mb abbo van Ziggo en ik hoef niet uit te leggen hoe vervelend langzaam internet is.

- D422

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Werken de "trage websites" wel goed als je een bedraad apparaat (zoals een vaste PC) direct inprikt op het modem van Ziggo?

Ook kan het helpen om 1 DNS naar Ziggo te pointen en de andere naar Google; vraag me niet waarom maar mijn laptop werkt thuis ook beter met "split DNS".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Alles is relevant, je kan beter te veel info geven als te weinig. Dus graag ook je pc Specs

Al geprobeerd met andere systemen? (is een laptop ook traag?) ik kan niet lezen 8)7
Al geprobeerd een andere router te testen (zover ik lees begon het gezeik met de netgear router)

zou het kunnen dat je de vorige router als "dood" bestempelde met dit probleem? wellicht ligt het niet aan de router? ik heb mijn dag niet..... router heeft een tijd uitstekend gewerkt. 8)7

kortom het slimste om nu te gaan doen is verschillende dingen uit te gaan sluiten. Is het de router, Is het de pc wanneer ging het fout. wat is er toen veranderd etc

[ Voor 44% gewijzigd door PaRaDoX4 op 11-01-2017 13:23 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wait what... Een R7000... Het werkte en vorige week niet meer?
Ik lees ook wel eens te traag

Heb je op de Netgear wel "R7000 Firmware Version 1.0.7.6" staan of een oudere?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2017 13:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof