Nieuw gebouwde pc start niet meer op. Hij heeft het een aantal dagen perfect gedaan.
Totdat ik gisterenvaond iets had geinstalleerd (klein normaal programma) en ik hem opnieuw op wilde starten. Ik moest weg dus toen ik weg ging zag ik nog net een zwart scherm met de error:
"reboot and select proper boot device "
Toen ik weer terug kwam en probeerde op te starten blijf hij vast zitten in splashscreen.
Aantal dingen los gekoppeld; bleef vast zitten
Uiteindelijk is hij 1 keer in de bios gekomen.
Toen had ik het volgende eruit;
-ssd, hdd, gpu, 1 stick ram.
Dus ik dacht dat het de ssd was, want dat gebeurde toen ik ssd eruit had gehaald. Maar even later deed hij het ook niet meer met diezelfde opstelling
Verder; cmos batterij eruit gehaald en gerest. Met schroevendraaier, zat geen jumper bij
Ik kwam het volgende artikel tegen wat precies lijkt op mijn probleem. Hij had het probleem gevonden dmv die beepjes
Help! Nieuwe pc zit vast in bootloop, wat te doen?
Ik heb geen speaker die ga ik even kopen/lenen.
Misschien heeft iemand al een ander idee?
(CPU fan is eruit omdat ik anders neit bij ram kon)
grote pc noob, huisgenoten hebben mij geholpen met bouwen dus heb misschien wat meer uitleg nodig.
Ik ga nu proberen de cmos nog maal te resetten en de ram nog een aantal keer wisselen. En ook even zo'n speaker erop aansluiten voor de piepjes.
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties
Specs:
http://i.imgur.com/qfRZ9ix.png
960 samsung evo ssd 250gb
----------
update:
wat verder lopen klooien met dingen in en uit doen.
Toen ik alles eruit had gehaald heb ik ook maar eens de de kabel eruit gehaald die de usb 3.0 van mijn frontpanel verbindt met mijn mobo eruit gehaald. Toen deed hij het opeens.
Splashscreen kwam en hij ging gewoon normaal naar bios. (gpu,ssd,hdd,cpu fan,1 ram stick eruit (van de2) eruit)
Maar toen ik de sdd er weer in deed wilde hij niet meer meewerken. Het lijkt dus te liggen aan de usb 3.0/ssd of de mobo is kaduk.
------------------
update 2:
probleem geisoleerd: alles erin op ssd na:
doet ie t en geeft error "reboot and select proper boot device "
Logisch want windows stond op mijn ssd.
SSD erin. blijft ie weer vastlopen op splashscreen.
Dus het lijkt erop dat het de ssd is.
2 dingen die nog vaag zijn:
-waarom begon hij pas weer dingen te doen, terwijl de ssd al eruit was, toen ik de usb 3.0 kabel eruit haalde. Want met verschillende componenten erin/eruit deed hij het ook niet terwijl ssd er ook af en toe uit was. Die usb 3.0 was toen het knelpunt
- gisterenavond toen ik ook "reboot and select proper boot device " als error kreeg na reboot was er dus waarschijnlijk iets mis met de ssd connectie ofzo?
Nu is de vraag denk ik; wat is kapot
-ssd
-mobo aansluiting met ssd
-en wat heeft die usb 3.0 ermee te maken
----------------
update 3
speakertje gekocht. Krijg 1 piep met ssd erin en zonder ssd
http://www.gigabyte.com/s...ads/faq-page.aspx?fid=816
Dus bij opstarten is niks aan het handkje. Pas bij splashscreen gaat het fout.
Dus aan speaker heb ik niks, in die lijst staat ook niks over drives ofzo
Ook opvallend is dat als ik ssd erin heb soms het niet lukt om op te starten. Dat zie ik omdat de system fans stoppen met draaien daarna gaan ze weer aan en dan start het op en loopt het vast bij de splash screen.
Huisgenoot zegt dat het vreemd is dat hij het deed doordat ik usb 3.0 eruit trok. Hij vond het eerder als mobo probleem klinken.
Dus misschien een idee om een m2->pci-e adapter te kopen om ssd of mobo uit te sluiten
Totdat ik gisterenvaond iets had geinstalleerd (klein normaal programma) en ik hem opnieuw op wilde starten. Ik moest weg dus toen ik weg ging zag ik nog net een zwart scherm met de error:
"reboot and select proper boot device "
Toen ik weer terug kwam en probeerde op te starten blijf hij vast zitten in splashscreen.
Aantal dingen los gekoppeld; bleef vast zitten
Uiteindelijk is hij 1 keer in de bios gekomen.
Toen had ik het volgende eruit;
-ssd, hdd, gpu, 1 stick ram.
Dus ik dacht dat het de ssd was, want dat gebeurde toen ik ssd eruit had gehaald. Maar even later deed hij het ook niet meer met diezelfde opstelling
Verder; cmos batterij eruit gehaald en gerest. Met schroevendraaier, zat geen jumper bij
Ik kwam het volgende artikel tegen wat precies lijkt op mijn probleem. Hij had het probleem gevonden dmv die beepjes
Help! Nieuwe pc zit vast in bootloop, wat te doen?
Ik heb geen speaker die ga ik even kopen/lenen.
Misschien heeft iemand al een ander idee?
(CPU fan is eruit omdat ik anders neit bij ram kon)
grote pc noob, huisgenoten hebben mij geholpen met bouwen dus heb misschien wat meer uitleg nodig.
Ik ga nu proberen de cmos nog maal te resetten en de ram nog een aantal keer wisselen. En ook even zo'n speaker erop aansluiten voor de piepjes.
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties
Specs:
http://i.imgur.com/qfRZ9ix.png
960 samsung evo ssd 250gb
----------
update:
wat verder lopen klooien met dingen in en uit doen.
Toen ik alles eruit had gehaald heb ik ook maar eens de de kabel eruit gehaald die de usb 3.0 van mijn frontpanel verbindt met mijn mobo eruit gehaald. Toen deed hij het opeens.
Splashscreen kwam en hij ging gewoon normaal naar bios. (gpu,ssd,hdd,cpu fan,1 ram stick eruit (van de2) eruit)
Maar toen ik de sdd er weer in deed wilde hij niet meer meewerken. Het lijkt dus te liggen aan de usb 3.0/ssd of de mobo is kaduk.
------------------
update 2:
probleem geisoleerd: alles erin op ssd na:
doet ie t en geeft error "reboot and select proper boot device "
Logisch want windows stond op mijn ssd.
SSD erin. blijft ie weer vastlopen op splashscreen.
Dus het lijkt erop dat het de ssd is.
2 dingen die nog vaag zijn:
-waarom begon hij pas weer dingen te doen, terwijl de ssd al eruit was, toen ik de usb 3.0 kabel eruit haalde. Want met verschillende componenten erin/eruit deed hij het ook niet terwijl ssd er ook af en toe uit was. Die usb 3.0 was toen het knelpunt
- gisterenavond toen ik ook "reboot and select proper boot device " als error kreeg na reboot was er dus waarschijnlijk iets mis met de ssd connectie ofzo?
Nu is de vraag denk ik; wat is kapot
-ssd
-mobo aansluiting met ssd
-en wat heeft die usb 3.0 ermee te maken
----------------
update 3
speakertje gekocht. Krijg 1 piep met ssd erin en zonder ssd
http://www.gigabyte.com/s...ads/faq-page.aspx?fid=816
Dus bij opstarten is niks aan het handkje. Pas bij splashscreen gaat het fout.
Dus aan speaker heb ik niks, in die lijst staat ook niks over drives ofzo
Ook opvallend is dat als ik ssd erin heb soms het niet lukt om op te starten. Dat zie ik omdat de system fans stoppen met draaien daarna gaan ze weer aan en dan start het op en loopt het vast bij de splash screen.
Huisgenoot zegt dat het vreemd is dat hij het deed doordat ik usb 3.0 eruit trok. Hij vond het eerder als mobo probleem klinken.
Dus misschien een idee om een m2->pci-e adapter te kopen om ssd of mobo uit te sluiten
[ Voor 40% gewijzigd door HerChip op 11-01-2017 16:34 ]