extra sata ingangen voor hdd/sdd

Pagina: 1
Acties:

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb 5 hdd's in mijn pc. al mijn sata ingangen zitten vol. alleen wil er nog een ssd erin prikken, is er een mogelijkheid om dit uit te breiden ?

moederbord: Z77A-G45

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 11-01-2017 12:39 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-01 10:53

weebl

YARR!

Ja, je zoekt een SATA controller. Kosten een paar tientjes:

pricewatch: Delock Controller SATA, 4 port with Raid

of:

pricewatch: Startech.com 2 Port SATA 6 Gbps PCI Express SATA Controller Card

Je hebt ze ook veel duurder met hardware raid er op e.d. Maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

[ Voor 25% gewijzigd door weebl op 11-01-2017 12:42 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Oh zo heet dat, dankje

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Alleen, die dingen zijn retetraag.
En stabiliteit is ook ver te zoeken (althans in vergelijking met echte sata chipset controller).

Misschien kan je jezelf ook afvragen, of het echt wenselijk is dan je 100 duizenden megabytes aan gegevens constant wil hebben ronddraaien in je pc.Terwijl je ze met grote zekerheid nooit of slechts zelden zal aanspreken.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je die bestanden altijd nodig? Kun je niet beter een NAS o.i.d. kopen? Als het een vaste PC is, dan is dit natuurlijk zeker een goede oplossing, je zou hem dan in principe niet eens openbaar aan het internet hoeven te hangen.]

Voor laptops (Wat jouw systeem dus niet is), is het natuurlijk lastiger met een NAS, omdat je met de snelheid van je thuisverbinding zit (Als je met de laptop tenminste ook extern bij je bestanden wilt) en beveiliging.

[ Voor 32% gewijzigd door Rik. op 11-01-2017 14:04 ]