Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Vanwege een defecte wileyfox swift tijdelijk een s3 in gebruik - stock rom vond ik wat traag en gruwelijk bloated.

Bij de buren (xda) nodige gelezen, drivertjes, tooltjes etc.

- Via Odin een root-toegang verkregen
- Vervolgens via de root-toegang teamwinclockwork-ding (bios(?)) geinstalleerd
- Herstart naar recovery (volumeknopje manier)
- Fancy boot menu *O*
- Geboot naar de stock-rom
- Rommetje gevonden, die op ext. geheugen geplaatst (vanuit windows via filetransfer)
- Vervolgens wil ik deze flashen ... gebeurt he-le-maal niets... (insturctie vna whipen opgevolgd)
- WIl ik herstarten zegt die clockwork-ding dat er geen OS geinstalleerd is - vervolgens blijft ie op fancy samsung logo staan

Probleem; geen OS op telefoon
maar ... ik krijg er ook geen op geinstalleerd.

Sluit telefoon met usb aan (recovery mode) en doe voor usb mount - kan ik geen data daar naartoe slepen vanuit windows (geen schrijf-rechten op de sd)

Begint nu wel beetje te zweten :X

Via de tweakers search google bij tweakers :+ vind ik eoa topic waarin verwezen wordt https://www.sammobile.com...XXUGNJ2_I9300PHNGNJ1_PHN/

maar dat is nog niet gelukt

begrijp nu niet wat ik nog kan doen om ding aan de praat te krijgen; download mode telefoon werkt - recovery mode telefoon werkt ... maar telefoon zelf niet, vanwege ontbreken OS.

(mounten) en kopieren lukt niet > geen schrijfrechten (zet die via recovery nog naar 755)

iemand suggestie wat te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 11-01-2017 11:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 15:09

ikt

TWRP? ClockWorkMod? Dit zijn recoveries.
Rommetje gevonden
Heb je gecontroleerd of dit voor je toesteltype geschikt is? Er zijn meerdere versies van de Samsung Galaxy S3 die allemaal een andere ROM hebben. Je recovery zou aan hebben moeten geven of het flashen succesvol is verlopen of niet. Is het een stock-ROM van Samsung, dan moet je volgens mij via Odin flashen. Stock images bevatten ook de standaard recoveries en dergelijke.
Sluit telefoon met usb aan (recovery mode) en doe voor usb mount - kan ik geen data daar naartoe slepen vanuit windows (geen schrijf-rechten op de sd)
Met adb kun je bestanden heen-en-weer sturen.

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Je kan ook nog gewoon via KIES een recovery doen vanuit Recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
- TWRP staat erop 2.7.1.0
- de rom zou echt voor de I9300 moeten zijn
- vanuit recover > install zip > selecteer zip van sd > 1sec. wordt 'teamwin' splash getoont > terug naar menu (geen effect)

- stock rom wordt nu gedwonload (link ander topic ook TS) maar dat duurt nog even

- kies heb ik niet geinstalleerd(gehad) kan dat nog wel proberen

//edit
- de hierboven genoemde adb+fastboot+drivers geinstalelerd via de "easy installer"
- mount vanuit recovery de SD zodat nieuwe rom geplaatst kan worden
- krijg wederom melding dat schrijven niet mogelijk is;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9yTBvKXs8iw20iJtGlceFhhU/full.jpg

ga eens de boel herstarten - dank voor de input!

//edit2:
- de samrom (orginele?) gedownload - bij uitpakken geeft die file weer errors (7zip zegt dat er iets niet goed is met archief) ... krijg er wat van :F ondanks de errors is er weer een operationele stock rom *O*
- geloof het wel even met de custom rommetjes :+

[ Voor 49% gewijzigd door himlims_ op 11-01-2017 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Begin anders sowieso met een sammobile rom, daarvan kan je beter uit gaan dat ze werken. Daarna kan je weer los gaan met custom roms.

[ Voor 23% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 11-01-2017 12:12 . Reden: sammobile, niet de oude samfirmware ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
combi van drivers via ikt en GewoonWatSpulle draait het beestej weer. helemaal default [..]

nog paar keer opnieuw geprobeerd (andere recovery versie) en andere roms, maar na whipen, en mislukte flash poging van rom weer zonder os.

de stock data maar weer terug gezet; is het toestel "bruikbaar" ... zit me niet lekker, ergens doe ik iets verkeerd. niet echt tweaker waardig om bijltje bij neer te gooien

Pagina: 1