MacBook Pro Docking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:01
In verschillende topics zie ik vragen over docking stations voorbij komen, van mensen die 4k @ 30hz hebben en toch liever 60hz willen tot mensen die een firewire poort nodig hebben.

zelf ben ik ook opzoek naar een fatsoenlijk dock, maar erg veel informatie is er op dit moment niet. dus wellicht dat Tweakers erlkaar hier kunnen helpen? :)

TS Begint:

Waar ik zelf naar opzoek ben is een dock waar ik tenminste 2x 4K op 60Hz mee kan aansturen, liefst ook met een USB-A poort en audio.

helaas wordt bij veel docks ofwel niet vermeld of ze dit ondersteunen, of er zijn (nog) geen reviews over.
zijn er al tweakers met positieve ervaringen?

[ Voor 31% gewijzigd door Xantios op 11-01-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
is dit niks voor je?
https://hengedocks.com/

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
https://hengedocks.com/pages/tethered-docks

de Thunderbolt 3 versie ziet er inderdaad uit als iets wat zou voldoen aan mijn verwachtingen denk ik. echter is deze nog niet beschikbaar, heb mijn E-Mail adres maar eens opgegeven, benieuwd wanneer ze dat ding eens uit de markt gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
en het is ook maar net wat je er voor over hebt. Ik vind het mooie docks maar de prijzen staan me nog niet echt aan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
de prijzen ben ik ook niet echt enthousiast over.

echter meen ik ergens gelezen te hebben dat rond februari wel wat meer TB3 spul op de markt zou moeten komen, dus wellicht dat dit ook wat concurrentiewerking in gang zal zetten ?

ook Belkin heeft overigens een "Coming soon" pagina met wat info over een dock
maar niemand geeft een (geschatte) release datum op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Aangezien er in februari een aantal van die Thunderbolt 3 docks uitkomen (zie aankondigingen van o.a Belkin, Caldigit en Elgato) is het verstandiger om dat eerst even af te wachten. Dan heb je je reviews en info over wat ze wel/niet ondersteunen. OWC is tot dusver de enige die zelfs de chips die ze gebruiken vermeldt (zo gebruiken zij geen Realtek NIC maar de Intel i210).

Houdt er rekening mee dat Thunderbolt 3 standaard 2x 4k@60 Hz (of 1x 5k@60Hz) met daarnaast nog USB3.1 Gen 2 en gigabit ethernet ondersteund (dan zit je aan de 40Gbps, de max). Er zullen dan ook weinig docks zijn die dat niet zullen ondersteunen. Je zult hoogstens zien dat ze USB3.1 Gen 1 poortjes gebruiken (5Gbps) want die nemen minder bandbreedte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Dank voor de toelichting.

Ik was er niet van op de hoogte dat dit standaard in de thunderbolt spec zit.
dat maakt het dus voor fabrikanten relatief eenvoudig om dit te implementeren lijkt me ?

Laten we even tot Februari afwachten dan maar
Pagina: 1