Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Dell laptop geen connectie met netwerk share

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• choastech
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 17:21
Hallo mede-Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje en ik hoop dat ik dit in de correcte topic heb gezet.

Ik heb 2 nieuwe Dell Latitude e5470 met Win10 Pro 64bit gekocht en nou heb ik op Dell 1 WDS installatie gedaan voor een test (en ja ik heb een backup gemaakt), het ging goed op 1 ding de netwerk shares konden niet aangemaakt worden. Ik heb hierdoor eerst gedacht dat het aan mijn WDS zou liggen, maar dit was niet het geval want zelfs na de herstart van de laptop de netwerk shares werden nog steeds niet weergeven, tot grote frustratie.

met Dell 2 heb ik geen installatie gedaan, gewoon direct uit de doos aangezet en ik zag bij deze laptop wel alle netwerk shares zoals enigzins verwacht

Wat ik al geprobeerd/gedaan heb.

- ik heb gekeken of beide laptops in dezelfde ip pool/subnet mask hadden en dat was het geval.

- Gecontroleerd of de laptops dezelfde drivers hadden met dezelfde driver versie dit klopte ook.

- Vervolgens geprobeerd om gebruik te maken van ipconfig /dnsflush met de firewalls down (ik had gehoord dat de firewall soms voor problemen kon zorgen als je DNSflush deed) dit heeft echter niet geholpen.

- nog geprobeerd met ipconfig /release & renew maar ook hier geen success.

- nog gekeken in de netBIOS van de laptops en beide kon ik niks opmerkelijks vinden

- ik heb geprobeerd te pingen naar de share naam \\SHARE\data maar daar gaf hij deze foutmelding: Ping request could not find host \\SHARE\data . Please check the name and try again terwijl ik zeker van ben dat ik de share goed ingevoerd heb, en als ik het via het IP-adres ping kan ik wel pingen.

- Als ik google.com/nl ping pingt hij wel.

Dit is wat ik allemaal tot nu toe gedaan heb, hopelijk geeft dit een goed beeld van wat de situatie is.

Ikzelf ben ten einde raad wat ik nog allemaal kan doen.

Alle reacties

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
ping naar \\SHARE\data zal ook nooit gaan werken.
Doe eens ping share? (of hoe die server dan ook heet)

Hoe worden de shares toegekend? Via domain? Zit de laptop in het domein en evt in de juiste OU?

• choastech
MrTre schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:23:
ping naar \\SHARE\data zal ook nooit gaan werken.
Doe eens ping share? (of hoe die server dan ook heet)

Hoe worden de shares toegekend? Via domain? Zit de laptop in het domein en evt in de juiste OU?
we maken niet gebruik van een AD, als ik ping share doe dan kan ik wel pingen. Maar wel met zeer hoge ms
Minimum = 6ms maximum= 48ms average= 25ms

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je topic titel is fout. Want de andere Dell doet het OOB wel.
't Probleem zit dus in je WDS installatie. Vertel daar eens wat meer over

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• choastech
Brahiewahiewa schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:44:
Je topic titel is fout. Want de andere Dell doet het OOB wel.
't Probleem zit dus in je WDS installatie. Vertel daar eens wat meer over
zoals in?

• MrTre
Hoe wordt via WDS je mapping naar de share gemaakt? Zit het in je image? config-scriptje? iets anders? Kan je de fout reproduceren op een andere pc/laptop?

• choastech
MrTre schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:03:
[...]

Hoe wordt via WDS je mapping naar de share gemaakt? Zit het in je image? config-scriptje? iets anders? Kan je de fout reproduceren op een andere pc/laptop?
Nou gewoon via de TS en daarin heb ik een command-line ingegeven met dit:
net use L: \\share\data /user: test P@55w0rd PRESISTENT:YES maar dat zou toch niet te reden zijn waardoor de share niet aangemaakt kan worden?, ik heb zelf meerdere malen geprobeerd om het te herinstalleren met WDS op dell 1 maar ik krijg elke keer hetzelfde. :(

• MrTre
https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490717.aspx

forward slash bij onderstaande ontbreekt: (of het daar fout op loopt weet ik niet)
/PRESISTENT:YES

Doe eens:

net use * /delete

Misschien heeft ie nog een mapping in staan die ie niet meer laat zien maar nog wel onderwater heeft, bijvoorbeeld met verkeerde credentials. Wil nog wel eens in de weg zitten.

Krijg je overigens een foutmelding? Eventviewer op laptop en/of server?

• choastech
waar in event viewer moet ik kijken op de laptop? want ik kan weet niet echt waar ik naar moet zoeken, en dat van /PRESISTENT:YES geeft net use aan dat hij die argument niet kent *slik*

Sorry voor alle domme vragen/beginners vragen, ben namelijk hier vrij nieuw in en ik baal er gewoon van dat ik het niet voor elkaar krijg. Want als ik kijk naar hoe andere het opgezet hebben het doet het direct zonder enige probleem en bij mij moet altijd alles het niet doen

• MrTre
Typo... ik had je tekst gekopieerd en mijn brein had het zelf gecorrigeerd bij het lezen, haha

/PERSISTENT:YES

Logging? Eventvwr op de file server, security. Als het goed is zou het daar voorbij moeten komen.

• choastech
*urgh* typische iets voor mij, maar goed ik heb het gecorrigeerd en net use zegt de opdracht is voltooid!
Maar wanneer ik ga kijken of het er tussen staat staat ie er niet.

als ik kijk bij event viewer op de laptop dan zie ik fout distributedCOM maar dat was een 30min geleden en ik zie een waarschuwing van DNS Client Events met de gebeurtenis-id: 1014.

En als ik kijk bij de beschrijving dan zegt ie in de naamomzetting voor de naam cdn.content.prod.cms.msn.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-server reageert

• MrTre
PC opnieuw opstarten? Klinkt misschien stom... :-)
Krijg je een foutmelding als je de share via deze-computer probeert te maken?

Oja, is je driveletter misschien toegekend aan de geheugenkaartlezer? (computerbeheer->schijfbeheer)

• choastech
heb het zojuist gedaan, maar ik krijg geen enkele foutmelding van kon geen connectie maken met de netwerk share, ik zit te kijken in de schijfbeheer maar het enigste wat ik zie is een system reserved en C:

en ik zie geen geheugenkaartlezer wat ik wel zie in eventviewer is:

+ System
- EventData
QueryName cdn.content.prod.cms.msn.com
AddressLength 128
Address 020000000808080800000000000000000000000000000000000000000000000000+

ik weet bij god niet wat het allemaal betekent

[ Voor 39% gewijzigd door choastech op 11-01-2017 13:19 ]

• MrTre
Niet in de onderste helft, waar je fysieke schijven staan? zoiets:

http://www.sevenforums.co...sk-manager-8.28-1330-.jpg

• choastech
MrTre schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:17:
Niet in de onderste helft, waar je fysieke schijven staan? zoiets:

http://www.sevenforums.co...sk-manager-8.28-1330-.jpg
daarop is maar 1 schijf te zien Schijf 0 met de system reserved en de C:

• MrTre
Nou, dan zal het dar niet aan liggen.
Gebruik je dezelfde username/password als op de andere laptop? kwestie van vergelijken en afstrepen.... Zo zonder specifieke foutmelding begint het bij mij ook een beetje op te raken. (het zal wel weer iets lulligs zijn, ofzo 8)7 |:( )

[ Voor 10% gewijzigd door MrTre op 11-01-2017 13:34 ]

• choastech
MrTre schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:34:
Nou, dan zal het dar niet aan liggen.
Gebruik je dezelfde username/password als op de andere laptop? kwestie van vergelijken en afstrepen.... Zo zonder specifieke foutmelding begint het bij mij ook een beetje op te raken. (het zal wel weer iets lulligs zijn, ofzo 8)7 |:( )
hier was ik al bang voor, maar wat ik dan wel vreemd vind is dat als ik die net use doe dat normaal gesproken de share op "Deze pc" moet komen te staan maar dit is niet het geval. en ik vind het ook zo vreemd dat ik geen foutmelding krijg zo van hey je kunt het niet bereiken 8)7

• choastech
nu heb ik in een keer de netwerk share op "Deze pc"

• choastech
ik heb nu meerdere malen geprobeerd om de share toe te voegen en heb deze weer verwijderd door net use * /delete en opnieuw de share aangemaakt te hebben kan ik deze share ook gebruiken
Pagina: 1