Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 18:01
Hi,

Out of curiosity, mag je als een soort van groothandel / doorverkoper spelen op de VA?

Voorbeeld: https://tweakers.net/aanbod/user/623653/

Edit: Ter info, 'Le Me' heeft geen aspiraties om dit te doen, Reviews zijn meer mijn ding :)

[ Voor 24% gewijzigd door kanem0chi op 11-01-2017 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je dit zo doorleest:
V&A FAQ
en dan met name:
"Wat mag ik aanbieden in V&A?
V&A is primair bedoeld voor particulieren en winkels om hun gebruikte producten aan te bieden, mits deze voldoen aan een aantal voorwaarden. "

dan lijkt het niet van toepassing te zijn op de genoemde 'handelaar', die bovendien ook aangeeft dat:

"Let op: ik heb het toestel op dit moment niet in huis, maar als je mij een PM stuurt kan ik er eentje voor je bestellen bij mijn leverancier.
De prijs is inclusief verzendkosten.
Verzending gaat via EMS (3-8 dagen levertijd)."

Wat doet vermoeden dat het product niet eens hier in Nederland fysiek aanwezig is...

Aan de andere kant zou uit de beoordelingen blijken dat deze 'handelaar' al een poosje gedoogd wordt. Dus tja... :? Tweeslachtig beleid van tweakers?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan er naar kijken. In de regel kijken we vooral naar het belang van de bezoeker bij handel. Zo te zien worden er alleen zaken aangeboden die hier in Nederland niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Daarmee ligt het wat dat betreft in een grijs gebied.

De wijze van aanbod en gestelde zaken als garantie brengen ook vragen mee. Als handelaar heeft hij zich gewoon consumentenrecht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:51:
We gaan er naar kijken. In de regel kijken we vooral naar het belang van de bezoeker bij handel. Zo te zien worden er alleen zaken aangeboden die hier in Nederland niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Daarmee ligt het wat dat betreft in een grijs gebied.

De wijze van aanbod en gestelde zaken als garantie brengen ook vragen mee. Als handelaar heeft hij zich gewoon consumentenrecht te houden.
Ik ben wel benieuwd, vooral omdat er gesuggereerd word, omdat het niet de PW schaadt, is er niet directie actie nodig? haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:39
We gaan er naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kanem0chi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Ik ben wel benieuwd, vooral omdat er gesuggereerd word, omdat het niet de PW schaadt, is er niet directie actie nodig? haha
Dan lees je verkeerd; we willen zo breed mogelijk faciliteren, maar wel met alles op de juiste plek. We willen nieuwe situaties vooral eerst overleggen, zodat er niet een halfslachtig beleid op willekeur ontstaat.

In ieder geval is besloten dat dit over de grens is, en de advertenties zijn dus verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Dan lees je verkeerd; we willen zo breed mogelijk faciliteren, maar wel met alles op de juiste plek. We willen nieuwe situaties vooral eerst overleggen, zodat er niet een halfslachtig beleid op willekeur ontstaat.

In ieder geval is besloten dat dit over de grens is, en de advertenties zijn dus verwijderd.
Okay, dat is een uitleg die ik iets beter snap, thnx! :)

#slotje? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

kanem0chi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:02:
[...]

Okay, dat is een uitleg die ik iets beter snap, thnx! :)

#slotje? :)
KEIHARD, de beste die er is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iuLpQvc8QD9t7bHdpqEw64zO/full.jpg

Heeft nota bene meer karma dan "Le Me"; en dan niet weten dat slotjes de zoekresultaten bij dat soort topics minder relevant maakt. :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
zelf vind ik reviews: Tweakers FAQ een goede ricktlijn om te oordelen over zaken zoals deze
Vraag en Aanbod is primair bedoeld als marktplaats voor consumenten. Omdat ook bedrijven wel eens wat hardware over hebben staan we ook toe dat een bedrijf een advertentie plaatst, zolang dit geen nieuwe producten zijn. Daarbij gaat het dus niet om de reguliere 'handel'. Geen nieuwe producten of overstock maar uitzonderlijke, soms eenmalige zaken. Denk hierbij aan een speciale order die niet wordt afgehaald, afgeschreven apparatuur, een onverkoopbaar nieuw product in een geopende of beschadigde doos, refurbished artikelen, een demo model of een product waar iets bij ontbreekt of met lichte gebruikssporen cq. schade. Neem in geval van twijfel voor het plaatsen van de advertentie contact met ons op.
kort samengevat, het mag in de volgende gevallen.

- speciale orders die niet wordt afgehaald worden
- afgeschreven apparatuur
- een onverkoopbaar nieuw product in een geopende of beschadigde doos
- refurbished artikelen
- een demo model of een product waar iets bij ontbreekt of met lichte gebruikssporen cq. schade.

overgens bied hij nu slechts 1 gebruikt product af, dus ook ik stel voor hier een slot op te doen.
Pagina: 1