Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo wifi modem combineren met Netgear Nighthawk R7000

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 17:20
Thuis heb ik nu de volgende configuratie:

1) ziggo wifi modem in meterkast (eerst stond er een niet wifi modem maar die is laatst vervangen)
2) Netgear R7000 Nighthawk wifi router in hal boven, via netwerkkabel op de ziggo wifi modem aangesloten. Hier draait nu Asus WRT- Merlin firmware op en een VPN client (Torguard)
3) TP Link 5 poort switch bij TV bedraad aangesloten op de R7000. Erop aangesloten smart TV, Ziggo mediabox, PS3, Mede600x3D mediaspeler
4) netwerkprinter op zolder, met netwerkkabel aangesloten op de Netgear

Ik gebruik nu zowel de wifi van de ziggo modem (voor benedenverdieping) als de wifi van de Netgear. Dit lijkt goed te werken maar ik vraag me af of ik hier nog speciale instellingen kan doen om dit fine te tunen. Bij de installatie gaf de Netgear aan dat ik niet rechtstreeks via wifi zou moeten verbinden met de Ziggo wifi modem / router.

Weet iemand wat de ideale setup is? Moet ik de wifi op de Ziggo uitzetten? Op zich wel jammer want die geeft beneden sterker signaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot op 11-01-2017 10:54 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is sterk afhankelijk van hoe je het geconfigureerd hebt. Zoals ik het nu lees heb je twee netwerken en kan je niet printen via de wifi van Ziggo en wordt er gedubbel nat als je dat geen probleem vindt zou ik het zo houden. Anders moet je de ziggo in bridge laten zetten en beneden een extra AP aansluiten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

De nighthawk als AP configureren. (dus DHCP uit en de netwerkkabel vanaf je ziggo modem in een LAN poort van de nighthawk steken. Geef de nighthawk een IP adres binnen het subnet van je LAN. Doe een reservering voor de nighthawk in DHCP of kies een IP adres buiten de scope van DHCP (wel binnen het subnet).
Zorg wel even dat de beide AP's op verschilende channels ingesteld worden. (bijv 1 en 6) zodat overlap (en dus interferentie) zoveel mogelijk voorkomen wordt.
Als er in de buurt nog meer AP's aanwezig zijn (van buren) dan even een tooltje er bij pakken om te ontdekken welke channels het minst gebruikt worden.

• Bigfoot
Als ik de nighthawk als AP configureer, kan ik dan wel het VPN gebruiken zoals ik dat nu op de nighthawk heb ingesteld?

Wat betreft printen, dat klopt, Ook heb ik een Philips Hue bridge aangesloten op de Nighthawk. Die kan ik ook alleen vanaf mijn mobiel bedienen als ik ben verbonden met de Nighthawk wifi. Op zich geen groot probleem maar een beetje omhandig soms.

[ Voor 51% gewijzigd door Bigfoot op 11-01-2017 11:03 ]

• Bigfoot
In eerste instantie had ik de Nighthawk als AP geconfiguereerd. Maar dat vond ik toch een beetje zonde van alle router en monitoring opties op de Nighthawk dus ik heb Ziggo gevraagd de connect box in bridge modus te zetten. Dit ging goed, en nu draait de Nighthawk als centrale router.

Had ook nog een oude Dlink wifi router die ik nu als extra AP geconfigureerd heb voor beneden voor als ik in de zomer extra bereik in de tuin nodig heb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nogal relevant detail: exact welk WiFi-modem heb je dan?

Als het een Ubee EVW320 is, wil je er absoluut niets mee doen. Is het een Compal CH7465LG, dan is de WiFI minimaal vergelijkbaar met de R7000 en is het inderdaad doodzonde er niets mee te doen. Alle overige modellen vallen daar ergens tussenin.

Oslik blyat! Oslik!

• Bigfoot
Ik heb een Ziggo Connect box, googlen leert mij dat dit waarschijnlijk de Compal CH7465LG is. De wifi was inderdaad erg goed. Maar ik vind de beheer software van de Netgear met Merlin firmware erg fijn werken.

Ook kan ik op de Nighthawk erg goed de parental controls instellen en IP traffic monitoren op een USB stick.
Pagina: 1