Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb sinds maandag een Sennheiser Urbanite XL (product toegevoegd aan deze post) geschikt voor Android "& other devices", aldus de doos. Ik neem aan dat dit ook Windows betreft. Hoe krijg ik echter mijn microfoon werkende zodat ik voice-chat kan gebruiken tijdens gamen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 volledig geupdate.
- Realtek® ALC1150 op een Gigabyte H170N Wifi (mini-itx)
- Startech 3.5mm 4 pin to 2x 3pin 3.5mm headset splitter Adapter. https://www.startech.com/...tter-Adapter-F-M~MUYHSFMM
- Sennheiser Urbanite XL
- Audacity and battle.net (test microphone in settings) om mijn microfoon te testen.
- Zowel de poorten op de achterkant van het moederbord als de poorten vooraan op mijn Corsair Obsidian 250D. Zelfde resultaat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Allereerst wist ik niet dat ik een splitter nodig had. Die is vanochtend toegekomen en mijn microfoon wordt wel herkend en mijn headset ook. Voorheen werd enkel de headset herkend.
- Ik heb in de geluidssoftware aangeduid "scheid alle ingangsaansluitingen als onafhankelijke invoerapparaten" aangeduid. Op het internet las ik dat dit vaak het probleem verhelpt, maar in mijn geval blijft het geluid ontzettend zacht.
- Ik heb opnamegeluid in de Realtek software zowel opnamegeluid als afspeelgeluid van de microfoon forst verhoogd. Je kan daarnaast ook nog per 10DB verhogen. Dit heeft naar mijn gevoel geen effect.
- Ik heb getest in battle.net en audacity. Beide herkennen mijn geluid amper tot helemaal niet. Als ik mijn eigen stem hoor dan is het ook enkel uit mijn linkeroorschelp van de headset en zeer stil, bijna niet te verstaan.
- Er is een ingebouwde remote voor het lager of net harder zetten van je geluid. Dit werkt feilloos op Android, maar niet in Windows 10. An sich is dat geen probleem, maar als ik op deze knoppen klik dan herkent zowel Battle.net als Audacity duidelijk een luide klik. Als ik de audacity file opnieuw afspeel dan hoor ik mijn stem opnieuw niet, maar hoor ik wel de klik heel duidelijk. Het is alsof enkel de klik wordt opgenomen, maar mijn stem weigert hij van op te nemen.

Volgens deze vraag op het LTT forum (LinusTechTips) werd er verteld dat het zou moeten werken met een splitter: https://linustechtips.com...eiser-urbanite-mic-on-pc/
Ik kan bevestigen dat alle poorten goed zijn aangesloten. Ze zijn zeer goed ingedrukt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Topicstarter
*bump*

Ik heb reeds de splitter omgeruild voor een andere, maar geen verbetering. Het probleem ligt dus naar mijn gevoel bij software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-05 18:25
Ken het probleem. Ik vrees dat het softwarematig is. Probleem is dat je op zoveel plaatsen geluidsinstellingen hebt. In Windows, in de audio software en in de game die je speelt. Ze moeten overal goed staan en de splitter moet werken.

Ik gebruik uiteindelijk toch maar mijn oude standalone mic erbij... dat gaat prima 8)7