Toon posts:

Welke is beter...cpu-fan op intake of outtake????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Standaard staat de cpu-fan op intake, maar wat ik wil weten of het een paar graadjes scheelt als de cpu-fan op outtake staat :? ??? Dit vanwege de FOP38 die ik over een paar weekjes ga bestellen als ik terug ben van de WK :) .

Verwijderd

Bedoel je zuigen of blazen? Uitproberen! Logica zou zeggen dat als je op blazen zet de luchtdichtheid hoger wordt en daarom meer warmte zou moeten opnemen, maar de werkelijkheid is wel vaak anders.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 02:56
Kheb zelf pas een nieuw fannetje voor m'n videokaart (Diamond Viper770, zit origineel geen fan op trouwens :P ) en die heb ik er nu voor de verandering idd eens andersom op geschroefd, zodatie van de heatsink af blaast. Of het werkelijk resultaat geeft voor de temperatuur, geen idee, maar waarom ik dit doe is dat nu niet meer zoveel STOF in de fan en heatsink komt :) dus verbetering heb ik hiermee alvast geboekt. Dat van dat stof was trouwens ook de reden om um om te draaien :P

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
Proberen dus :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

blazen levert vaak betere resultaten op; waarom? als je em laat zuigen gaat de lucht alleen over het bovenste gedeelte van je heatsink heen, daar wordt tie aangezogen. En waar zit nou het heetste punt?? in het midden op de core, en die bereik je meestal alleen als je em op blazen zet. Bij mij scheelt het 5 graden.