Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk controller op het moederbord werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The P Man
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 21:19
Hallo allemaal,

Mijn probleem is dat mijn netwerk controller die op het moederbord zit niet meer start. Wanneer ik mijn PC opstart krijg ik de melding "PXE-E05: The LAN adapter's configuration is corrupted or has not been initialized.
The Boot Agent cannot continue." In apparaatbeheer van Windows staat bij het apparaat een uitroepteken met de foutcode 10 en de melding dat het apparaat niet gestart kan worden.

Even wat achtergrondinformatie. Gezien mijn situatie staat mijn PC op een verrijdbaar karretje zodat ik mijn PC overal in de woonkamer kan neer zetten (tot dat ik een eigen huis tot mijn beschikking heb :) ). Dus betekend het dat ik elke dag mijn PC volledig aansluit op de eetkamertafel.
Deze PC heb ik nog niet zo heel lang rond de 6-7 maanden (specs zie verder hieronder). Heb de processor koeler en moederbord combinatie in elkaar laten zetten door Azerty. Tot op heden had ik eigenlijk nooit ergens last van gehad. In het begin wel een paar keer een crash gehad, maar deze waren verholpen bij het upgraden van de bios.

Nou start ik, volledig aangesloten, mijn PC gisteren op en na een paar secondes herstart de computer zichzelf. Na het opnieuw opstarten blijft het scherm zwart (geen bios) en begint de CPU led rood te branden. Na wat zoeken op het internet en met in de achterhoofd dat ik nog een bios update open had staan. Ben ik de bios update gaan uitvoeren d.m.v. bios flashback functionaliteit. Ik heb om één of andere reden niet de nieuwste versie geïnstalleerd, maar eerst de bestaande versie opnieuw geinstalleerd (versie 2002). Na de bios update geïnstalleerd te hebben lijkt de computer nog problemen te hebben doordat hij meerdere malen opnieuw opstart. Maar dit kan ook te maken hebben met de bios update. Uiteindelijk na het herstarten, start de PC door, maar kreeg het probleem waar ik nu mee zit (de NVM lan corrupte configuratie). Als laatste heb ik de nieuwere versie van de bios (3100) geïnstalleerd, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Hardware specs:

Moederbord: Asus Maximus VIII Extreme
CPU Koeler: Dark Rock 3
Processor: Intel core i7-6700K
Geheugen: Corsair Vengeance LPX
Voeding: Corsair RMx Series RM 550x
SSD: Samsung 950 PRO MZ-V5P256BW (op het moederbord)
HDD: WD Blue 2 TB
Videokaart: Gigabyte G1 1080GTX

Hierboven al wat informatie over wat ik gedaan heb. Tevens heb ik geprobeerd de CMOS te resetten door de BIOS battery eruit te halen. Maar dat heeft geen effect gehad. Ik las op het internet dat Intel tools heeft om de LAN NVM configuratie te resetten, maar dat weet ik niet zeker. Verder nog wat standaard dingen gedaan als 30 seconden van stroom afhalen en network kaart drivers opnieuw installeren. Wat wel opvallend is als ik de netwerk kabel aansluit het oranje/geel ledje bij de netwerk controller begint te branden.

Hebben jullie nog ideeën waarmee ik dit probleem kan verhelpen? Voordat ik een RMA ga aanvragen bij of Azerty of ASUS. En alvast excuses voor enige taalfouten, Nederlands is not my strong suite ;) .

Beste antwoord (via The P Man op 11-01-2017 12:16)

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:06
Zou gewoon RMA aanvragen bij Azerty, zij zijn de verkopende partij waar je de garantie moet claimen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:06
Zou gewoon RMA aanvragen bij Azerty, zij zijn de verkopende partij waar je de garantie moet claimen.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Wat Livranca zegt.

Ik denk dat (los van de initiële problemen) je netwerkcontroller ROM corrupt is geraakt bij de biosupdate (de ROM/bios update voor je nertwerkcontroller zit samengepakt in de bios update van je moederbord).

Aangezien je nog garantie hebt zou ik gewoon een RMA aanvragen.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• The P Man
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 21:19
Dank voor de reacties, denk dat dat ook de enige optie is. Hopelijk valt het binnen de garantie.

[ Voor 24% gewijzigd door The P Man op 11-01-2017 12:17 ]