Toon posts:

Xeon prijzen in China, Ik snap er geen JOTA van!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds midden vorig jaar ben ik woonachtig in Shenzhen en tot zover bevalt alles me meer dan prima. Heb nog niet zo lang geleden besloten om aan de build van een homeserver te beginnen en was net prijzen aan het vergelijken van componenten in Europa/VS/China. Dit is wat me opviel..

Supermicro X10SRM-TF moederbord:
VS: 426eur
China: 410eur

32GB DDR4 ECC 2133 geheugen:
Pricewatch: 200eur
China: 160-200eur

Xeon E5-2620 V4 (8c/2.0GHz):
Pricewatch: 469eur
China:329eur

Tot zover, zijn de prijzen min of meer gelijk. Maar dan..

Xeon E5-2618L V4 (10c/2.2GHz):
Pricewatch: 700eur
China: 205eur

Xeon E5-2683 V4 (16c/2.1GHz):
Pricewatch: 2050eur
China: 280-350eur

Nu Taobao levert natuurlijk niet dezelfde perfecte dienst als een Amazon en er zitten wel altijd een paar scammers tussen, maar ik vind gelijkaardige prijzen in 10+ shops op Taobao. Er is er geen een die verkoopt aan EU/VS prijs. De desktop i3,i5,i7 worden hier wel verkocht aan VS/EU prijzen en zijn dan ook immens populair. Namaak is hier ook vaak een probleem, maar een CPU? Als ik kijk naar het aantal verkochte Xeon is het echt niet de moeite waard. Heb ook aan collega's hier gevraagd naar een verklaring voor de spotgoedkope Xeons, maar ook voor hun is het een raadsel. Iemand van jullie een idee?

PS: Niet dat ik klaag hoor! ;)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Er zijn heel veel oude Xeons op de markt afkomstig uit oude servers, of het zijn engineering samples die eigenlijk niet verkocht mogen worden. Ze zijn zeker niet nep en zullen prima werken, soms wel met lagere kloksnelheden.

Zoek maar eens op 'cheap xeons china' op Google.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 04:51:
of het zijn engineering samples die eigenlijk niet verkocht mogen worden. Ze zijn zeker niet nep en zullen prima werken, soms wel met lagere kloksnelheden.
Collega heeft het net even nagevraagd bij een van de verkopers, zijn inderdaad engineering samples. Ben nu door deze thread aan het bladeren om te zien of het de moeite waard is om er toch voor te gaan. Bedankt voor je reactie :)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 04:01:

Nu Taobao levert natuurlijk niet dezelfde perfecte dienst als een Amazon en er zitten wel altijd een paar scammers tussen, maar ik vind gelijkaardige prijzen in 10+ shops op Taobao. Er is er geen een die verkoopt aan EU/VS prijs. De desktop i3,i5,i7 worden hier wel verkocht aan VS/EU prijzen en zijn dan ook immens populair. Namaak is hier ook vaak een probleem, maar een CPU? Als ik kijk naar het aantal verkochte Xeon is het echt niet de moeite waard. Heb ook aan collega's hier gevraagd naar een verklaring voor de spotgoedkope Xeons, maar ook voor hun is het een raadsel. Iemand van jullie een idee?

PS: Niet dat ik klaag hoor! ;)
wat g0tanks zegt, veelal heeft questionable afkomst.

Maar als je in Shenzhen woont, waarom ga je dan niet gewoon naar SEG op HQB? Speel wat verkopers tegen elkaar uit en ze bouwen je een leuk systeem voor betere prijzen dan op Taobao.

Je weet het verschil tussen world.taobao.com & www.taobao.com ? Daar zit nogal een (prijs)verschil tussen ;)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Ik wilde vorig jaar ook een nieuwe (web development) server bouwen maar heb uiteindelijk voor de Dell PowerEdge T20 gekozen. Voor die prijs kan ik zelf niks bouwen. Mooi eenvoudig ding en lekker stil.

Ik heb er 16Gb geheugen er in gestopt en heb er sinds kort een 512Gb SSD in zitten.

Wellicht ook voor jou een basis om mee te beginnen?

[ Voor 13% gewijzigd door klaaz op 11-01-2017 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kenzi schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:33:
[...]

wat g0tanks zegt, veelal heeft questionable afkomst.

Maar als je in Shenzhen woont, waarom ga je dan niet gewoon naar SEG op HQB? Speel wat verkopers tegen elkaar uit en ze bouwen je een leuk systeem voor betere prijzen dan op Taobao.

Je weet het verschil tussen world.taobao.com & www.taobao.com ? Daar zit nogal een (prijs)verschil tussen ;)
Mijn build is te complex om gewoon naar SEG op HQB te stappen. Ik wil namelijk een compacte en stille woonkamer homeserver die dan ook nog wat mooi oogt (!=server case). Dit is wat ik ondertussen bij elkaar geboxed heb:

Supermicro X10SRM-TF: M.2 slot, 10x SATA-600, Dual 10GbE NIC in microATX formaat. Doen er niet veel.
Xeon E5-2618L V4 (10c/2.2GHz).
Noctua CPU + case fans
Seasonic X-650 PSU
Crucial 32GB DDR4 ECC 2133.
1x Samsung Evo 960 512GB.
2x WD Red 6TB (een My book duo 12TB waar ik de drives uit chuck).
Phanteks P400 of Fractal Design Node 804 case.

Ik loop risico bij het volgende:
- Slechts 2 shops op Taobao die de X10SRM-TF verkopen en garantie = goodwill shop.
- E5-2618L garantie = goodwill shop.
- WD Red 6TB, wegens de absurde prijzen hier, koop ik deze bij mijn volgend bezoek aan Belgie (volgende week). Ga jaarlijks terug naar Belgie, dus hopelijk begeeft er maar een van de twee het voor RMA :p

Enig idee waar ik in Europe dat Supermicro bordje kan kopen? Ik zie hem enkel op Amazon.de aan ~750eur staan :/

Juist, maar ik koop dan ook enkel vanuit de App. Zat gewoon forum post in een VM in de VS te typen en ik had die urls nodig, vandaar de world.taobao.com links ;)

Verwijderd

Topicstarter
klaaz schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:05:
Ik wilde vorig jaar ook een nieuwe (web development) server bouwen maar heb uiteindelijk voor de Dell PowerEdge T20 gekozen. Voor die prijs kan ik zelf niks bouwen. Mooi eenvoudig ding en lekker stil.

Ik heb er 16Gb geheugen er in gestopt en heb er sinds kort een 512Gb SSD in zitten.

Wellicht ook voor jou een basis om mee te beginnen?
Bedankt voor de tip, maar een T20 is te beperkend voor me. Ik begin met 32GB en loop dan al direct tegen de limiet aan. Check even mijn build hierboven, aangezien alles uitbreidbaar is en er een M.2 (NVMe) slot op zit, zal ik een tijdje verder kunnen ;)

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Op Ebay staan deze processors ook voor de bekende "China" prijs ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Verwijderd

Topicstarter
geenwindows schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:41:
Op Ebay staan deze processors ook voor de bekende "China" prijs ;)
Yup. Kans is natuurlijk groot dat dit exact dezelfde Chinese shops zijn, die zowel op eBay als Taobao aanwezig zijn :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ESjes draaien frequent op wat minder mhz en als je pech hebt heb je een vroege unit met kuren. heb je een latere in het process, bijv eentje die als sample verstuurd wordt dan is er niks mis mee. al willen oem bakken ze wel eens gewoon niet pikken

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:01:
ESjes draaien frequent op wat minder mhz en als je pech hebt heb je een vroege unit met kuren. heb je een latere in het process, bijv eentje die als sample verstuurd wordt dan is er niks mis mee. al willen oem bakken ze wel eens gewoon niet pikken
De verkoper heeft er een foto van de CPU bij staan. Staat SR2PE op, wat geloof ik de sample code is.

• PVTD
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-10 11:59

PVTD

Did you try rebooting Windows?

Niet verschieten als er dan Intel Xeon E5-0000 staat :P
Ik heb 2 sample Xeon's (E5-2667 v4) en worden herkend als 0000 Xeons.
Het enige dat ik niet heb is TurboBoost, ze waren daar nog niet.
Voor een paar honderd Euro's heb ik dus 2x E5 2667 v4 8core 2.9Ghz QHVD.
Ze werken prima :)
PV-

Verwijderd

Topicstarter
PVTD schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:25:
Niet verschieten als er dan Intel Xeon E5-0000 staat :P
Ik heb 2 sample Xeon's (E5-2667 v4) en worden herkend als 0000 Xeons.
Het enige dat ik niet heb is TurboBoost, ze waren daar nog niet.
Voor een paar honderd Euro's heb ik dus 2x E5 2667 v4 8core 2.9Ghz QHVD.
Ze werken prima :)
PV-
Heeft er ook een screenshot van CPU-Z bij staan waar de CPU als E5-2618L (ES) herkend wordt. Denk wel dat het goed zit ;)

• PVTD
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-10 11:59

PVTD

Did you try rebooting Windows?

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:40:
[...]
Heeft er ook een screenshot van CPU-Z bij staan waar de CPU als E5-2618L (ES) herkend wordt. Denk wel dat het goed zit ;)
http://www.ebay.com/itm/I...rocessor-CPU/272390496303
Hier ook, maar niet bij mij...
edit: NVM, er staat 0000 ook hier xD (ik heb die al een tijdje gekocht waar het er wel op stond...)

[ Voor 11% gewijzigd door PVTD op 11-01-2017 17:04 ]

Pagina: 1