Bureaustoel gezocht, budget max 500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:57
Ik twijfel of dit de juiste plek is voor dit topic, maar ik probeer het toch maar hier.

Ik zoek een?
Geheel nieuwe bureaustoel. Een stoel op wieltjes en in hoogte verstelbaar is een must. Het liefst met armleuningen. Verstelbaar zitgedeelte en rugleuning graag, maar is geen must. Wat ik absoluut niet wil is zo'n afzichtelijke DX racer stoel of een standaard IKEA stoel. Naast dat hij lekker moet zitten, mag hij er ook trendy uit zien. Tevens is het van belang dat hij niet piept of kraakt. Ook moet de voering prettig zijn, dus niet het idee dat ik alsnog op plastic zit. Ook de wieltjes moeten goed zijn, geen goedkoop plastic.

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro, maar dat wil niet zeggen dat hij persé 500 euro moet kosten, ik ben net zo goed tevreden met een stoel die een fractie van deze prijs heeft, zolang hij maar kwalitatief goed is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, echter de Zuiver Doulton en Zuiver OMG bureaustoel varianten vind ik erg mooi. Ik twijfel alleen of deze praktisch zijn, omdat de rug en zitting dus niet verstelbaar is. Het is wel een goed voorbeeld van wat voor iets ik zoek. Tevens vraag ik me af of iemand deze heeft en of ze lekker zitten

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moet komen te staan in de werkkamer en af en toe in de woonkamer, wil absoluut geen lelijke bureaustoel (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zou als advies geven om naar de winkel te gaan en gewoon allerlei bureaustoelen uit te proberen. Zo heb ik een bureaustoel van 60 euro die aan jouw criteria voldoet die veel beter zat als een bureaustoel van 150 euro die ik daar heb uitgeprobeerd. Zelf vind ik een bureaustoel te belangrijk om via internet te bestellen, beetje hetzelfde principe als een bed. Een bed probeer je ook eerst uit alvorens het aan te schaffen aangezien je hier ~8 uur per dag op zit.

Misschien wel slim om bij het proberen ook rekening te houden met de hoogte van je bureau, of je bureaustoel dat wel haalt (zowel minimale laagte als maximale hoogte). Want tja, ik weet niet hoe jouw opzet is thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Bij staples hebben ze wel een goede selectie die je ook kan testen in de winkel.
Ik heb daar managerstoel 'Ancona' gekocht, die zit echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 10:47
Bij de buren is recent een test gehouden van een aantal gamestoelen:
https://nl.hardware.info/...ingstoelen-roundup-review

Ook in de comments staan veel tips en eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:57
@jordisipkens, ben zeker ook van plan deze niet via het internet aan te schaffen, maar vroeg me af of er tweakers zijn die de Zuiver stoelen in bezit hebben. Als een stoel 60 euro kost en goed genoeg is, dan is dat ook voor mij voldoende, maar omdat ik graag een wat luxere designstoel wil, is de prijs waarschijnlijk wat hoger. Maar wil graag niet stad en land afrijden om een goeie stoel te vinden, op een gegeven moment na al dat geslenter zit dan iedere stoel goed ;).

@Gertjanlint, niet echt wat ik zoek, maar zal eens een dergelijke stoel uitproberen.

@Philpend, dat zijn juist van die 'gamer' stoelen die ik afgrijselijk lelijk vind.

Even om aan te geven wat voor iets ik zoek;

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/0/6/3/9200000032433601.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.musthaves.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1000x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/1300003_0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://flinders.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/450x/ac5258cae2eed391899dc08a263b4839/m/d/mdf-italia-slim-flow-bureauchair-zwarte-kuip-londra-burgundy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://flinders.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/d6388677a93b4a73af322e7f6a047503/v/i/vitra-ea217-soft-pad-stoel-leder-brandy-baksteen_1.jpg

Nu zal een Eames niet zo snel in het budget vallen, maar een neppert waarschijnlijk wel.

Maar ik denk dat er helaas niets anders op zit dan heel wat winkels af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
Hoe zal de stoel gebruikt worden? Als je van plan bent om aan je bureau te zitten voor meerdere uren in een "actieve" houding dan denk ik dat de kuipstoelen die je mooi vindt behoorlijk killing zijn voor je rug.

Ik ben zelf erg tevreden over het merk Haworth dat je in NL vaak onder de naam Comforto ziet. Ik heb het niet over de standaard blauwe bureastoelen die je op elk kantoor ziet, maar bv. de Very Task en de Zody. Deze zien er beide mooi uit, maar ik ben na een stage bij een bedrijf dat ze had vooral verkocht aan het onderdeel dat lumbar support in de rugholte geeft. Ik heb de mijne zelf tweedehands op marktplaats gekocht, want je bent aan een nieuwe respectievelijk minimum 600 en 1000 euro aan kwijt., Maar ik ben tijdens mijn zoektocht wel een nieuwe Zody aan de helft van de prijs tegengekomen bij Chairholder.de mocht je daar misschien interesse in hebben. Ik vermoed ook wel dat je iets van de brochurebrijs kan afdingen in een fysieke winkel.
Bij een nieuw exemplaar kan je de bekleding uiteraard naar wens uitkiezen.

Nog een tip als je op marktplaats zou kijken: er zijn ook advertenties voor de Zody zonder lumbar support, dus let hier even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:10
Ik raad je aan een Maxnomic stoel te overwegen.

Ze lijken een beetje op DX Racer stoelen, maar dan minder "PRO GAMING LULZ" 'coole' marketing onzin en meer praktisch en comfortabel en degelijke kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OKYvYXX.jpg

https://www.needforseat.d...office-comfort-l-xxl/?p=1
Ik heb zelf een Maxnomic Leader Red en ik moet zeggen dat deze stoel in vergelijking met alle 'cheapo' ca. 80-120 euro stoelen die ik voorheen altijd heb gehad hij écht vele malen beter is.
Voor 350,- (voor mijn model) is hij het geld dubbel en dwars waard! Gaf mij hetzelfde gevoel als je eerste paar 200,- nike schoenen wanneer je heel je leven 40-60euro crapshoes van de Scapino hebt gedragen.

Hier nog een review van LinusTechTips:
YouTube: Need For Seat Maxnomic Dominator Gaming & Office Chair

Als dit niet echt binnen je stijl eisen valt, jammer.
Enige wat ik kan aanraden is om je bureaustoel in eerste instantie als gebruiksvoorwerp te beschouwen, en pas daarna als fashion statement, maar dat is mijn mening natuurlijk als zijnde iemand die buiten werktijd vrijwel non-stop achter zijn computer zit en dus erg veel waarde hecht aan een kwalitatief product die mij geen rugklachten of postuur problemen bezorgt.

Enkele key features:
- zeer stevige veer (vrijwel al mijn ouwe stoelen brak de veer en stond ie dus permanent in laagste stand)
- zeer solide constructie
- verstelbare ingebouwde onderrugsteun (iig in mijn model)
- armleuningen in hoogte verstelbaar, draaibaar (naar binnen/buiten) en schuifbaar (naar voor/achter)
- relatief 'harde' zitting. is even wennen op het begin maar zit eigenlijk een stuk fijner en behoud beter zijn vorm (zachte stoelen hebben heel erg de neiging om te gaan kuilen na een tijdje en dan zit je alsnog op een harde lat... bij deze stoel totaal geen last van en ik heb m al een jaar, de zitting is nog perfect)
- EXTREEM verstelbare rugleuning. Je kunt hem praktisch helemaal plat maken en erin gaan liggen (zonder dat hij omvalt!)
- zeer degelijke metalen voetstuk (zwaar, solide, geen plastic troep)
- de bedienings hendels zijn degelijk en solide (bij mijn oude stoelen braken ze nogal eens af of werkte ze gewoon niet meer, vooral de hendel om de zitting vast te zetten.. bij deze doen ze het nog steeds perfect).
- krachtige weerstandsveer voor achteroverleunen, goed in te stellen op het gewenste leungewicht (heb er op het begin wel wat mee gespeeld maar ik ben zelf meer van het vastzetten in één houding dus kan hier niet erg veel over zeggen)
- erg hoge rugleuning tot hoofdhoogte. Ik heb altijd stoelen gehad die maar tot je schouders hoog waren en het is echt een enorme verademing om je hoofd te kunnen laten rusten.
- hoofdkussentje. ziet er wellicht een beetje knullig uit maar het blijft goed op zijn plek zitten, is super comfortabel, behoud zijn vorm en is precies hard/zacht genoeg.

[ Voor 48% gewijzigd door Ayporos op 20-01-2017 04:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

MadDogMcCree schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:48:
Even om aan te geven wat voor iets ik zoek;
Al die stoelen zijn een garantie dat je over een jaar dagelijks bij de fysiotherapeut zit....

Ik zou je sterk aanraden eerst wat onderzoek naar ergonomie te doen voordat je je lichaam in de frot werkt met iets wat "er mooi uit ziet". Moet je er regelmatig op zitten dan zul je minstens de diepte van de zit en de hoek tussen zitting en rugleuning moeten kunnen aanpassen. Daarnaast zijn vaste armsteunen, zoals van je laatste voorbeeld, ook rampzalig.

Mooi uit zien is één ding maar als je er geen half uur op kunt zitten zonder pijn te krijgen dan ga je hem niet gebruiken. Da's nie handig, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:10
Ik sluit me aan bij Croga.

Een 'luxe designstoel' staat leuk hoor, maar daar ga je dus echt niet langer dan 10 minuten per dag in zitten zonder rugklachten en/of irritatie aan het feit dat het eigenlijk voor geen drol zit.

Mag ik vragen hoe lang je van plan bent in die stoel te gaan zitten? Als we het echt hebben over ca. 10-15 minuten per dag (eventueel 2 of 3x) dan kan ik je voorkeur voor design wel begrijpen (als dat iets is waar je veel waarde aan hecht, zoals in jou geval) maar als we het hebben over >30 minuten per dag (aan een stuk door zitten) zou ik je toch echt een kwalitatieve stoel aanraden.

Een ietwat minder stijlvolle stoel daar kun je mee leven. Een Hernia ook wel, maar is toch minder gemakkelijk en die kun je níet weggooien of vervangen wanneer je hem beu bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Zoek een leuke tweedehands volledig verstelbare ahrend stoel ofzo, de voorbeelden die je zelf geeft slopen je rug snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken bij een 2e hands kantoormeubilair handel als Albeka?
https://www.albeka.nl/tweedehands-kantoormeubelen

Er zijn meer van dat soort groot warenhuizen waar ze uitstekende 2e hands kantoormeubelen verkopen voor een fractie van de prijs van nieuw.

Overigens moet ik zeggen dat die "standaard Ikea stoel" me zelf uitstekend bevalt en hoewel de verstelmogelijkheden beperkt zijn, zit ik er net zo comfortabel op als op de waarschijnlijk veel duurdere stoel op kantoor.

Uiteindelijk gaat het er niet om hoe de stoel er uit ziet, maar of je er 8+ uur per dag fatsoenlijk op kunt zitten zonder last van je rug te krijgen. Het is een stuk gereedschap. Dat moet in de eerste plaats functioneel zijn.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien ook een tip. Buroenzo in Enschede.
Daar hebben ze voor bedrijven ergo stoelen en die echt goed zitten. Goed verstelbaar en instelbaar.
Ik vind dat je altijd een goede bureaustoel moet kopen en niet een of andere aanbieding want het zit vaak gewoon niet en zeker niet als je de hele dag erop zit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 07:56
Ik heb hier laatst ook redelijk wat onderzoek naar gedaan, de gaming stoelen kosten over het algemeen erg veel, zien er goed uit maar qua comfort valt het tegen.

Wat je het meeste tegen komt maakt qua prijs redelijk war sprongen, als voorbeeld:

Ikea markus, niet duur, zit erg chill. Zelf vier jaar gebruikt tot de arm steunen afbraken, daarna aan mijn broer gegeven die hem nog steeds gebruikt.

Dx racer, al wat prijziger. Mensen zeggen van de gaming stoelen dat die het lekkerst zit.

En de laatste sprong, te duur om nieuw te kopen maar mensen zweren bij tweedehands maar kosten nog steeds €300+ maar zitten schijnbaar het allerbeste. De vitra desk chair series en de Herman miller aero, embody en soortgelijken. Redelijk wat te vinden via marktplaats, kom je via via op refurbished stoelen enzo.

De laatste series was ik heel benieuwd naar maar kan geen showroom bij mij in de buurt vinden om het uit te proberen. Hopelijk heb je wat aan de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Wij zijn nu op kantoor bezig met de tweede set Herman miller stoelen, deze bevallen erg goed, volledig instelbaar, ik heb nog nergens last van gehad. Nu ben ik ook niet zo veeleisende, maar ik heb een aantal collega's die dat wel zijn en die zijn allemaal erg tevreden over de stoel.

toevallig zag ik er een te koop staan bij https://www.albeka.nl/geb...-lichtgroen-2d-armleggers wel een lelijke kleur.

Maar ga eens kijken op http://www.hermanmiller.com/products/seating.html

Wij hebben nu de Mirra2

[ Voor 1% gewijzigd door inbedrijf op 21-01-2017 12:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 15:40
Hier eens kijken? http://www.inofec.nl/bureaustoelen
Ik heb ervaring met de ARBO bureaustoel KYRA, dat was gewoon een uitstekende stoel die erg goed zat.
Overigens zit die Herman Miller stoel ook top. Kan je dagen op zitten, en is zeer comfortabel.

Helaas moet ik het op mijn werk doen met aftandse en antieke rotstoelen. Vind het wel een grote plus als daar goed aan gedacht is.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Pagina: 1