PC upgrade - Behuizing & Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 16:04
Hallo,

Momenteel heb ik een 'MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC' videokaart in mijn pc zitten. Deze is echter niet goed genoeg meer voor de huidige games en hij geeft problemen zoals lag. Daarnaast is er een probleem met de fans waardoor de kaart veel lawaai maakt. Ik heb 2,5 uur met iemand van Nvidia gechat over de problemen en we hebben van alles doorgelopen/gedaan maar zelfs de Nvidia medewerker leek het beter de kaart met pensioen te laten gaan.

Een tijd je geleden toen ik mijn pc aan het schoonmaken was is deze van een oppervlak gevallen toen ik de compressor aanzette om de boel met luchtdruk schoon te maken. Doordat de pc is gevallen is de behuizing beschadigd en hiervoor wil ik ook graag een nieuwe.

Ik heb onderstaande gekozen als vervanging/upgrade echter zou ik graag weten of ik niet iets over het hoofd zie.. bijvoorbeeld als iets niet compatibel is met de rest.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 314,90€ 314,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 298,-€ 298,-
1Aerocool Aero-500 (Wit)€ 42,10€ 42,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,-

Ik zoek een?
Gigabyte GeForce GTX 1060 Dit lijkt me een goede vervanger voor mijn huidige kaart. Ik heb over deze kaart goede reviews gelezen. Het is nog even kijken welke versie ik het beste kan nemen daar er veel verschillende versies en verschillende prijzen zijn

Aerocool Aero-500 (Wit) Dit lijkt me een goede vervanger voor mijn huidige behuizing. Ik heb nu ook Aerocool en dat bevalt goed. Tevens is deze naar mijn smaak. Mijn moederbord, voeding en videokaart passen er in

Wat is je budget?
Voor de videokaart zo tussen de 250 en 350 EUR. Ik wil lekker kunnen gamen maar het moet wel leuk blijven qua centjes :P Voor de behuizing wil ik iets onder de 50 EUR

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al Nvidia videokaarten gehad en die bevallen goed. Ook het GeForce Experience programma vind ik handig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aanschouw!:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6100 Boxed€ 88,-€ 88,-
1ASRock 970 Extreme3€ 81,22€ 81,22
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 75,-€ 75,-
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 62,92€ 62,92
1Aerocool Vx-9 Pro€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,95€ 20,95
1Saitek Gamers Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Shark Force Zwart€ 14,63€ 14,63
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 109,51€ 109,51
1Recom Power Engine 600 Plus€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,18

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met bekijken of de gewenste componenten samen zullen gaan met de huidige componenten. Daarnaast is alle advies verder welkom :)

(Dit is mijn eerste post dus ik hoop dat ik voldoe aan het gevraagde)

Groet, Jelle

[ Voor 38% gewijzigd door JGHTJUH op 12-01-2017 00:22 . Reden: Added CPU and RAM ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welke cpu heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik mis inderdaad een CPU. Ik zie dat je de ASRock 970 Extreme3 hebt, ben dus zeer benieuwd naar welke CPU. Ik had voorheen dezelfde Mobo met een quad core fm3+ processor. Zo wat een fout was dat zeg, mijn GPU werd gewoon voor 50% gebottlenecked, heb nu een i5 6600k en mijn R9 280x kan opeens dingen zoals Overwatch op ultra. Voorheen moest ik met medium/low settings mijn processor hoge prioriteit geven aan Overwatch om een stabiele 60fps te halen, nu red mijn GPU 90 fps op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Bedankt voor de reacties alvast! Het gaat om een six-core processor.. Ik weet uit mijn hoofd zo niet wat voor merk/type. Ik zal straks thuis even kijken en het hier posten :)

Ik heb ook last van FPS drops en heb al 2 keer de videokaart van PCI-e slot gewisseld omdat ik dan ineens geen beeld meer had.. :?

[ Voor 27% gewijzigd door JGHTJUH op 11-01-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
Dat zou dan denk ik aan je GPU liggen, aangezien die ook wat verouderd is. Maar zoals ik al zei: controleer goed of je CPU niet je GPU gaat bottlenecken, dus doe goed onderzoek en upgrade, indien nodig, misschien je CPU nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
zijn er AMD cpu's die een 1060 niet bottlenecken?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
shadvet schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:50:
zijn er AMD cpu's die een 1060 niet bottlenecken?
Ja zeker, ik kan zo niet zeggen exact welken. Ik weet wel dat een vriend van mij de fx 8370 heeft en dat zijn GPU niet wordt gebotllenecked. Al weet ik zo niet welke GPU, maar zijn GPU was in ieder geval beter dan die van mij. Dus die zijn er zeker, en vergeet ook niet de nieuwe CPU's die AMD op de markt gaat brengen met de RYZEN architectuur. Deze vereisen wel een nieuwe socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 8 core FX zal geen succes worden op de plank van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Thuis!

Ik heb een 'AMD FX-6100' 6-core 3.3 Ghz processor. Ik heb deze bijgewerkt in de tabel van de post.

Heb ook m'n RAM erbij in gezet want dat was ik ook nog vergeten :S

Bottlenecken is dat je CPU niet optimaal je GPU kan aansturen? (Wordt nog niet echt wijzer van plaatjes die ik heb gezien over bottleneck CPU vs GPU) Is er misschien een forum post waar duidelijk staat beschreven wat bottleneck precies is en hoe je zoiets checkt? Als ik op het forum zoek op Bottleneck dan vind ik tot nu toe alleen discussies tussen Intel en AMD gebruikers over welke het beste is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Je CPU moet je videokaart voeden (gegevens geven) en die verwerkt dan de beelden. Doet je CPU dat niet snel genoeg dan heb je een bottleneck, staat je videokaart uit zijn neus te eten en heb je niet het max aantal fps wat je videokaart zou kunnen geven.......

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Kak.. Ik zie dat ik bij mijn wijziging per ongeluk de helft van mijn post heb verwijderd... Is er iets om de wijziging terug te draaien of de edits in te zien?

[ Voor 2% gewijzigd door JGHTJUH op 12-01-2017 00:14 . Reden: Fixed it myself ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die cpu zal een 1060 6 gig en een 480 8 gig wel echt de max zijn zal mischien een beetje een '' bottleneck '' hebben in bepaalde cpu intensive games maar er is altijd wel ergens een bottleneck.

Keuze is dus 1060 6 of 3 gig of een rx 480 8/4 gig of een rx 470 4/8 gig.

Ik zou eigenlijk een rx 470 4 gig aanbevelen beste performance/buck kaart en vooral omdat je nog een 6100 fx hebt als je de 6350+ of 8350+ had dan kon je wel tot een 1070/fury x gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Bedankt allemaal voor alle reacties zover!

Is een bottleneck enkel zonde van de centen/ de kaart z'n kunnen of is het ook schadelijk voor een videokaart/CPU?

Stel ik koop wel een 1060 bijv. en ik upgrade in de toekomst de CPU naar bijv. een 8350+.. Is dat een optie of raden jullie dat af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:02
Is niet schadelijk voor de hardware. Je haalt er alleen niet het maximale uit.

Ik zou zelf geen andere cpu op dat bord prikken. De VRM;s waren niet al te geweldig wat inhoud dat de kans dat een 125W cpu zoals een 8350+ terug gaat klokken omdat deze niet genoeg voeding krijgt.
Dan zou ik eerder een nieuw mobo + cpu halen. Is duurder maar dan heb je ook iets wat een stuk sneller werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 22:31
dit is trouwens ook een hele goede kaart.

pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB

past ook mooi bij je kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga niet meer teveel zitten prutsen aan dit oude systeem. Het kost teveel geld om er nog iets van te maken. Er zit een relatief trage cpu in. Overklokken of upgraden levert nauwelijks iets op omdat het moederbord dat niet aan kan. Mijn advies is een gebruikte R9 280X van v&a plukken en die gaan gebruiken totdat je genoeg geld bij elkaar hebt om een geheel nieuw systeem te kopen. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe cpu's en videokaarten op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Welke games speel je? Sommige games doen het nog prima op een FX6100, anderen draaien amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:49:
Ga niet meer teveel zitten prutsen aan dit oude systeem. Het kost teveel geld om er nog iets van te maken. Er zit een relatief trage cpu in. Overklokken of upgraden levert nauwelijks iets op omdat het moederbord dat niet aan kan. Mijn advies is een gebruikte R9 280X van v&a plukken en die gaan gebruiken totdat je genoeg geld bij elkaar hebt om een geheel nieuw systeem te kopen. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe cpu's en videokaarten op de markt.
Ik kan een 280x aanbevelen, heb deze zelf met een i5 6600k en run Battlefield 1 op High met weinig moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik weet niet of je een 200-300W videokaart aan die voeding moet hangen, hoe oud is die?
Bijna 5 jaar gok ik? --> vervangen!

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 12-01-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
mitsumark schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:59:
Ik weet niet of je een 200-300W videokaart aan die voeding moet hangen, hoe oud is die?
Bijna 5 jaar gok ik? --> vervangen!
Volgens mij is het hele systeem ongeveer 4 jaar oud. Op de SSD/HDD na want die zijn net vervangen.
mitsumark schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:11:
Welke games speel je? Sommige games doen het nog prima op een FX6100, anderen draaien amper.
Ik speel echt van alles en nog wat door elkaar.. Enkele voorbeelden:

Just Cause 3, Farming simulator 2017, Minecraft, Tig simulator spelletjes, ARK Survival..

Andere geïnstalleerde dingen die ik heel af en toe doe: Euro Truck simulator, Arma 3, Need for Speed, Spintires, Halflife 2, Sims 4, BEAMng drive..

Ik heb ook No Man's Sky maar deze is momenteel onspeelbaar.. Lijkt net alsof ik in slow-motion game..

Eigenlijk kan ik alles er nog prima op draaien.. Ik merk alleen dat de laatste tijd problemen optreden bij Just Cause 3 bij veel ontploffingen/actie waar ik deze eerder probleemloos op hogere settings speelde. No Man's Sky kon ik toen ik m net gekocht had draaien maar na updates niet meer en nu geeft ie ook aan dat een 1GB videokaart niet oké is.

Voor de rest loop ik nooit tegen dingen aan bijv. dat ie traag is of dat bepaalde zware programma's (AutoCAD, InDesign, SketchUp pro..) niet goed werken. Vandaar dat ik eigenlijk alleen naar een nieuwe videokaart zat te kijken.

[ Voor 63% gewijzigd door JGHTJUH op 12-01-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Als ik het goed begrijp heb ik deze 2 mogelijkheden:

1. Tweedehands videokaart kopen die beter is als de huidige maar die niet wordt beperkt door CPU/ MOBO/ Voeding; (Goedkoper maar minder toekomstgericht)

2. Gelijk alles upgraden zodat het hele systeem up-to-date is en er weer een tijd tegen kan. (Duurder maar investering voor de toekomst)

Ik twijfel nog een beetje.. Ik heb opzich het geld wel voor een grote upgrade maar voor mijn gevoel is alles op de videokaart na nog prima.. voelt een beetje raar om iets te vervangen wat niet stuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Minder op gevoel afgaan en gewoon meten.
Misschien komen de framedrops wel door de FX6100 of simpelweg een temperatuur problem.

Even MSI afterburner installeren en kijken wat de temperaturen en load doen tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
mitsumark schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:15:
Minder op gevoel afgaan en gewoon meten.
Misschien komen de framedrops wel door de FX6100 of simpelweg een temperatuur problem.

Even MSI afterburner installeren en kijken wat de temperaturen en load doen tijdens het gamen.
De temperatuur van de videokaart is meestal 40- 50*C bij gewoon gebruik. Bij gamen gaat ie naar 60*C.

Wat is de 'Load' van de videokaart en waar kun je dat zien? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
MSI afterburner laat zien wat je systeem doet, aan de hand van de grafiekjes kun je bepalen waar het probleem zit.
Bv: https://forums.totalwar.c...sualized-with-afterburner
(framerate zakt, GPU load zakt, CPU load op 1 van de cores = 100% --> CPU bottleneck)

Meer info en download: downloads: MSI Afterburner 4.3.0

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 13-01-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
mitsumark schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:56:
MSI afterburner laat zien wat je systeem doet, aan de hand van de grafiekjes kun je bepalen waar het probleem zit.
Bv: https://forums.totalwar.c...sualized-with-afterburner
(framerate zakt, GPU load zakt, CPU load op 1 van de cores = 100% --> CPU bottleneck)

Meer info en download: downloads: MSI Afterburner 4.3.0
Thanks! Ik ga er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Ik ben even Just Cause 3 gaan spelen en heb MSI Afterburner en Speccy aan gehad om wat te kijken.

Ik weet niet hoe je in die nieuwe MSI Afterburner skin de grafiekjes kunt zien maar het is wel de nieuwste versie.

De GPU is vaak 100% in gebruik.

De CPU's verschillen een klein beetje maar de Max % is tussen de 91% en 98%

Ik kan blijkbaar geen foto's uploaden dus even kijken of dit werkt:

http://imgur.com/a/K1vYx

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EAfX0Gh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XcL6TRl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mtvXvI2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lKgX76H.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door JGHTJUH op 15-01-2017 23:25 ]

Pagina: 1