Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ghwopi
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 06-11 15:15
Ik ben bezig met de aanschaf van 2 Panasonic DMC-G7's en hierbij lenzen

Het gaat om camera's die gebruikt zullen worden voor het filmen in verschillende settings:
- Festivals indoor/outdoor
- Binnenshuis/buitenshuis
- On the road

Ofwel situaties met veel licht en weinig licht en waar het toch wel wenselijk is om de camera's makkelijk mee te kunnen nemen.

Beidde camera's zullen in dezelfde omgeving draaien en ik ben eigenlijk opzoek naar 2 lenzen die mooie bij de camera's passen.

De grote vereiste is dus dat de lenzen bij realtief weinig licht goed functioneren.

Mijn idee is op het moment om 1 lens aan te schaffen met een vaste brandpuntafstand, groothoek en laag diafragma. De tweede lens bij voorkeur met enig zoombereik om ook flexibel wat te kunnen fotograferen.

Het budget voor de twee lenzen samen is ligt rond de €900,- liever minder. Als er echt overtuigende redenen zijn om meer uit te gegen is dat natuurlijk te overwegen.

Alle reacties

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:06

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat voor (zoom)bereik zoek je precies dan en wat heb je al gevonden? Je hebt het ook over film lenzen in je topic titel maar bedoel je daarmee "analoog" mee of "lenzen om mee te filmen (aka cine/vdslr) lenzen)"?

offtopic:
Zonder die informatie breekt hier de pleuris uit met random adviezen en gaat hier snel een slotje op ;)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 10-01-2017 23:59 (3%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Universal Creations
quote:
Ventieldopje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:58:
Wat voor (zoom)bereik zoek je precies dan en wat heb je al gevonden? Je hebt het ook over film lenzen in je topic titel maar bedoel je daarmee "analoog" mee of "lenzen om mee te filmen (aka cine/vdslr) lenzen)"?

offtopic:
Zonder die informatie breekt hier de pleuris uit met random adviezen en gaat hier snel een slotje op ;)
Mwah, een G7 is niet bepaald een analoog toestel, dus het gaat om filmen met die G7 ;)
Daarnaast gok ik dat het gaat om een zoomlens met standaard bereik, gezien het doeleinde.

• Ghwopi
quote:
Ventieldopje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:58:

offtopic:
Omtrend zoom: lijkt dit me wel dat, dan maar een 2ehands model (aangezien hij fors duur is).
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Omtrend Vaste brandpuntafstand: 17mm m.zuiko

Het gaat me gewoon om lenzen waar je een beetje leuk mee kan filmen. Snelle focus, mooie bokeh.
quote:
Bij voorkeur AF

Ventieldopje wijzigde deze reactie 11-01-2017 02:21 (35%)

• Ghwopi
*knip*

Ventieldopje wijzigde deze reactie 11-01-2017 02:22 (97%)

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
Universal Creations schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:04:
[...]

Mwah, een G7 is niet bepaald een analoog toestel, dus het gaat om filmen met die G7 ;)
Daarnaast gok ik dat het gaat om een zoomlens met standaard bereik, gezien het doeleinde.
Gezien het grote aanbod aan goedkoper en leuke "analoge" lenzen vond ik dat toch niet zo gek gedacht ;) Zitten prachtige (en scherpe) lenzen tussen :Y
quote:
Die staan er ook tussen toch? :z

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Ghwopi
quote:
Ventieldopje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 02:21:
[...]

Gezien het grote aanbod aan goedkoper en leuke "analoge" lenzen vond ik dat toch niet zo gek gedacht ;) Zitten prachtige (en scherpe) lenzen tussen :Y

[...]

Die staan er ook tussen toch? :z
Het enige probleem waar ik vrees tegenaan te lopen is dat in slechte lichtomstandigheden met een lage brandpuntsafstand de beelden niet goed scherpgesteld worden.

• Universal Creations
Je bedoelt met manueel focus? Je hebt ook focuspeaking tijdens video wat je kunt gebruiken voor het scherpstellen.

• Ghwopi
quote:
Universal Creations schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:52:
Je bedoelt met manueel focus? Je hebt ook focuspeaking tijdens video wat je kunt gebruiken voor het scherpstellen.
Ja ik bedoel inderdaad de manuele focus. Met Focus Peaking loop ik nog steeds tegen het probleem aan dat ik terwijl ik zelf beweeg constant bezig moet zijn met bijstellen.

• Universal Creations
Ok, duidelijk. Dan gewoon autofocus glas.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True