Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:40
Ik ben in het bezit van een OCZ Vertex 4 128gb. Ik heb bijna 5 jaar lang geen problemen gehad met deze ssd tot aan dit weekend. Ik kon nog geen 2 minuten in Windows werken en ik kreeg al een BSOD. Windows opnieuw geïnstalleerd en gelijk na de installatie weer een BSOD.

Dus ben ik gaan testen. Eerst 23 uur het geheugen getest hier zijn geen fouten uit gekomen maar de ssd krijgt wel fouten bij het testen.

Ik wilde dus de ssd aanmelden voor garantie omdat er 5 jaar garantie op de ssd zit(zat) en ik zeker nog 2 maanden garantie heb. Tot mijn schrik staat er op de website van OCZ dat mijn ssd geen garantie meer heeft omdat Toshiba de garantie niet over heeft genomen toen Toshiba OCZ kocht.

Bron: https://ocz.com/us/support/warranty

Na wat googelen vind ik op verschillende website dat het garantie is ingetrokken van mijn ssd. Maar mijn vraag is nu mag dit zo maar? Als ik toch een SSD koop met 5 jaar garantie dan kunnen ze dat toch niet aanpassen? Helaas kan ik die niet vinden op het WWW. Iemand ervaring met OCZ en ingetrokken Garantie? (of bij andere fabrikanten? )

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 15:21
Moeilijk probleem.
Volgens mij kan het wel wat ze doen maar alleen voor de extra garantie.

Je hebt in Nederland een wettelijke garantie, daar kunnen ze volgens mij niets aan doen. Wel kunnen ze zeggen dat alle garantie buiten die wettelijke garantie niet overgenomen word.

Ik zou even bij het juridisch loket gaan navragen.
Eerlijk gezegd geef ik je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF, aangezien dit geen technische vraag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:57
OCZ is failliet gegaan en Toshiba heeft onderdelen van het bedrijf gekocht.

nieuws: Toshiba koopt failliet OCZ grotendeels

Toshiba hoeft jou geen garantie te verlenen, er zit niets anders op dan een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:40
General_Snuss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:30:
OCZ is failliet gegaan en Toshiba heeft onderdelen van het bedrijf gekocht.

nieuws: Toshiba koopt failliet OCZ grotendeels

Toshiba hoeft jou geen garantie te verlenen, er zit niets anders op dan een nieuwe te kopen.
Voor een deel zit je goed. Toshiba hoeft je geen garantie meer te verlenen. Maar de winkelier(waar je hem gekocht heb) komt daar niet mee weg. En zou nog gewoon garantie moeten geven omdat je recht heb op een deugdelijk product. En mag hopen als de originele fabrikant er 5 jaar op geeft je mag verwachten dat hij minimaal 5 jaar mee gaat. Dus even achterhalen waar je hem gekocht heb. En even naar de winkel mailen en garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de verkoper ook 5 jaar vermeld bij de verkoop?
En als de verwachte levensduur 5 jaar is dan kan je nog rekenen op 2 maanden coulance van de 60.
Laten we zeggen dat de SSD 100 euro gekost heeft dan kom ik op 3,33 vergoeding uit.. Of je daar nog heel veel moeite in moet steken..

OCZ is failliet gegaan dus reparatie zullen ze sowieso niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:40
Bedankt voor de info.

@Loki504: Ik wil de winkelier hier niet mee opschepen. Ik heb de SSD gekregen als een stage vergoeding bij een computer winkel. Ik ken de eigenaar wel goed en ik wil hem niet op kosten jagen door de verantwoordelijkheid nu bij hem neer te leggen.

@mrveenie: Op het doos stond volgens mij dat er 5 jaar garantie op zat.

Ik ben er wel uit. Ik laat het rusten en ga er geen energie meer in steken. Ik koop wel een nieuwe SSD kan ik gelijk over stappen op een m2 nvme SSD :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:40
Ja als je hem niet direct zelf gekocht heb zou ik het lekker laten rusten OCZ zal je de garantie niet geven nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10 17:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dergelijke kreten op de doos of verpaking van een fabriaknt is de leverancier verantwoordelijk voor. Jouw leverancier verkoopt jou dit product en staat daarmee in voor de uitlatingen van de fabrikant. In dit geval snap ik overigens dat jij het laat rusten, maar in elk ander geval was en is de leverancier verantwoordelijk voor de garantie zowel wettelijke als fabriek en de afhandeling daar van.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 09:51
Tenzij het een principekwestie is, zou ik het laten gaan. Het is al een wonder dat je OCZ SSD het bijna 5 jaar heeft volgehouden. De meeste OCZ's zijn veel eerder defect geraakt.

Daarnaast heb je voor een paar tientjes een splinternieuwe 128 GB SSD. Dat scheelt jou hoofdpijn en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Probleem van de TS is opgelost. Normaal zet ik geen slotjes, maar nu wel. Adviezen geven nadat de TS al aangeeft er geen energie meer in te willen steken, is niet echt handig.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.