Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:02
Hi allemaal,

Mijn OnePlus One staat op het punt om te sterven. Aan de telefoon heb ik redelijk veel plezier gehad, maar het is nu toch echt afgelopen. Later dit jaar wil ik voor langere tijd richting Azië en Australië vertrekken om te backpacken. Waarschijnlijk minimaal voor een halfjaar tot een jaar. Daarom lijkt twee jaar aan een abonnement zitten mij niet zo'n goed idee, aangezien ik daar niks aan heb aan de andere kant van de wereld.

Ik kan eventueel nog wel een maandje of twee wachten mocht er een mooie release of price drop aankomen...

Ik zou daarom graag wat advies willen!

Ik zoek een?
Betaalbare smartphone als vervanging voor mijn OnePlus die ik tevens kan gebruiken tijdens mijn reis door Azië. Met voorkeur (stock) Android.

Wat is je budget?
Het liefst rond de 300 à 400, maar mocht het een prachtige aanbieding zijn dan ben ik bereid om +/- 500 te betalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om te gebruiken in het buitenland tijdens mijn reis. Foto's maken, internetten, Facebooken, WhatsAppen, handige reis apps. Hele fancy apps of games boeien me niet. Wat vind ik belangrijk?
- Een degelijke accu
- Ik vind een goede camera erg belangrijk om te kunnen fotograferen en filmen. Die van de OnePlus vind ik echt verschrikkelijk. Ik vind de camera kwaliteit van de iPhone 6 bijvoorbeeld al goed genoeg.
- Een scherm rond de 4,7" - 5,5".
- Genoeg opslag voor foto's en muziek. Minimaal (uitbreidbaar tot) 32GB, liefst 64GB minimaal.
- Een stevige telefoon die tegen een stootje kan. Hoeft niet water bestendig te zijn, maar liever niet een kapot scherm na een kleine val...

Wat heb je zelf al gevonden?
De Nexus 5x lijkt een fantastisch telefoon voor weinig geld. Daarnaast zie ik een price drop van de S7 wel gebeuren in de nabij toekomst (S8 release?)? Een iPhone vind ik ook mooi, maar ligt (zonder abonnement) wel buiten mijn budget. Plus, ik zou het erg zonde vinden als een telefoon voor 700 euro gestolen zou worden tijdens mijn reis.

Ondanks dat ik blij ben met mijn OnePlus weet ik niet of ik een nieuwe telefoon van deze fabrikant zie zitten. Ik hoor negatieve verhalen over de camera van nieuwere versies. Ook heb ik nog redelijk wat issues gehad met mijn telefoon.

Hoor graag jullie advies! :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Een Nokia Lumia?

Mijn 1020 heeft een 41MP Zeiss lens.
Meerdere keren gevallen en doet het nog steeds (zonder scheuren/barsten), maar zoiets is toch een geluk-gevalletje bij telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zoveel mensen, zoveel meningen, maar ik heb weken door Australië gereisd met m'n OnePlus 3 als maincamera. Supersnel op te starten, foto's binnen een seconde en prachtige resultaten wat mij betreft.

Een 'stevige' telefoon is zo stevig als hoe die valt... Display kan totaal kapot gaan bij een val van 30 centimeter, terwijl een val van 1,5 meter alleen wat butsjes oplevert. Een S7 bestaat uit metaal en glas
en glas en glas, spreekt het willen van een stevige telefoon imo een beetje tegen als je het mij vraag :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
Is het wachten tot de S8 uitkomt (feb? maart? april?) het eventueel waard om te zien of de S7 flink in prijs daalt? De S6 is nog 'maar' 400 euro zie ik. Wellicht daalt de S7 ook wel naar deze prijs.

Ik zie graag nog wat meer reacties tegemoet!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:17:
Een Nokia Lumia?

Mijn 1020 heeft een 41MP Zeiss lens.
Meerdere keren gevallen en doet het nog steeds (zonder scheuren/barsten), maar zoiets is toch een geluk-gevalletje bij telefoons.
Thanks voor de suggestie. Ga het zeker even bekijken. Helemaal niet aan een Nokia gedacht. Had het niet vermeld, maar heb wel voorkeur voor Android. Maar wellicht interessant.
CLB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:17:
Zoveel mensen, zoveel meningen, maar ik heb weken door Australië gereisd met m'n OnePlus 3 als maincamera. Supersnel op te starten, foto's binnen een seconde en prachtige resultaten wat mij betreft.

Een 'stevige' telefoon is zo stevig als hoe die valt... Display kan totaal kapot gaan bij een val van 30 centimeter, terwijl een val van 1,5 meter alleen wat butsjes oplevert. Een S7 bestaat uit metaal en glas
en glas en glas, spreekt het willen van een stevige telefoon imo een beetje tegen als je het mij vraag :)
Hmmm, thanks voor de reactie. Ja dat is natuurlijk zo, daarom hoor ik graag advies van meerdere mensen. :) Een miskoop zit er sowieso niet zo snel in, omdat tegenwoordig alle mid-range telefoons heel aardig zijn.
Elke telefoon kan inderdaad kapot vallen, maar de OnePlus heb ik wel als een stevige smartphone ervaren. Thanks voor advies in ieder geval. Fijn dat hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Voor €400 lijkt mij de Oneplus 3 toch de beste keuze, maar als je echt mooie plaatjes wilt kan je beter een camera aanschaffen. Ik heb zelf geen enkele probleem met de camera kwaliteit, tip top inorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

OnePlus3 inderdaad, beste bang for the buck.

Of je kunt net als mij ( vorige maand ) een HTC 10 kopen voor dit geld via http://www.wowveilingen.nl/

Gewoon te vertrouwen, 650.000 likes op Facebook en Trustpilot in orde.

Ze bezorgen hem de volgende dag, in mijn geval dezelfde dag. Prijs die je ziet betaal je, verder geen kosten of kleine lettertjes.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik zou adviseren een dual-sim telefoon te nemen (of een 2de telefoon als hotspot). Tijdens mijn vakanties heb ik prijzen voor gebruik van Wifi gezien die akelig worden (en roaming costs zijn ook niet fijn in veel landen buiten de EU), en ook lokaal kunnen bellen is makkelijk als je ergens langer zit.
Ik heb zelf een Oneplus 3, en die bevalt goed.

Dat gezegd hebbende, als het puur om een camera gaat, de S7 is voor zover ik de reviews lees de beste camera in een telefoon van vorig jaar. Eind deze maand zal Mediamarkt mogelijk weer de BTW kortingactie hebben, dus je kunt nog even rondsnuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
Thanks voor de reacties! Ik ga de OnePlus Three toch maar even wat beter bekijken. Ik ben misschien wat argwaan omdat ik met mijn huidige OnePlus One vrij wat problemen heb (valt vaak uit, beroerde camera, snel leeg, traag), maar dat zal voornamelijk wel komen door slijtage.
Puddi Puddin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:13:
Voor €400 lijkt mij de Oneplus 3 toch de beste keuze, maar als je echt mooie plaatjes wilt kan je beter een camera aanschaffen. Ik heb zelf geen enkele probleem met de camera kwaliteit, tip top inorde.
Ik heb een prima DSLR met aardige lenzen, maar ik wil juist ook even makkelijk een degelijke foto kunnen schieten met mijn smartphone. Het hoeft niet 10/10 kwaliteit te zijn, maar de kwaliteit van de OnePlus One is zwaar bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Eventueel kun je wachten tot de mwc is geweest. Daar komen vaak ook goede toestellen vandaan. De mwc is eind februari.
Mischoen kun je ook kijken naar de lg g5 se die schijnt ook een goeie camera te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Astr0blaster schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:02:
Thanks voor de reacties! Ik ga de OnePlus Three toch maar even wat beter bekijken. Ik ben misschien wat argwaan omdat ik met mijn huidige OnePlus One vrij wat problemen heb (valt vaak uit, beroerde camera, snel leeg, traag), maar dat zal voornamelijk wel komen door slijtage.

[...]

Ik heb een prima DSLR met aardige lenzen, maar ik wil juist ook even makkelijk een degelijke foto kunnen schieten met mijn smartphone. Het hoeft niet 10/10 kwaliteit te zijn, maar de kwaliteit van de OnePlus One is zwaar bedroevend.
Haha de Oneplus One is ook enorm outdated, dat was de eerste telefoon waar ik van hoorde dat hij 4k foto's schoot! Dat processoren duurde dan ook even. De Oneplus 3 is een hele hoop beter op camera gebied.
Pagina: 1