Onbekend en niet te verwijderen virus

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

• VinceeH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 00:34
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/167vx2b.png

Ik heb dus deze melding al 1,5 dag, ik heb gegoogled, 1312 keer een virusscan laten doen, malwarebyte software gedownload om het te verwijderen & nog krijg ik het niet weg.

Nu ben ik natuurlijk ten einde raad en nogal chagerijnig. Dit stomme programmatje beinvloed nogal de snelheid van mijn pc.

Heeft iemand hier ervaring met dit virus? Of is er iemand die me kan helpen?

Hulp zou ik heel erg op prijs stellen..

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

When in doubt. Schone windows installatie.
Grootste kans op een 100% schoon systeem en zeker weten een stuk minder tijdrovend dan 1.5 dag "aanklooien"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• VinceeH
Switchie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:31:
When in doubt. Schone windows installatie.
Grootste kans op een 100% schoon systeem en zeker weten een stuk minder tijdrovend dan 1.5 dag "aanklooien"
Nou, ik zit er niet echt op te wachten om al m'n documenten, programma's etc kwijt te raken..

• Bankscrew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 10:36
Waarschijnlijk heb je een gekraakte Office installatie.

https://answers.microsoft...6c-41ac-b4c5-38e4a3de4a09

• VinceeH
Euhm?..... Hoe kan dat nou weer.

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-10 19:35
VinceeH schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:37:
[...]

Euhm?..... Hoe kan dat nou weer.
Kans is heeeeel groot, die melding ken ik uit duizenden. Kan geen kwaad, is gewoon een crack.

• Bankscrew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 10:36
Dat weet ik natuurlijk niet :-)

Heb je een upgrade uitgevoerd vanaf W7 of W8 naar W10? en had je daar toevallig een illegale Office op draaien? Of misschien een externe schijf of usb aangesloten waar dit op zou kunnen staan?

De locatie waar Windows Defender wat gevonden heeft kan ik niet zien in het screenshot namelijk.

• VinceeH
stylzzzz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:39:
[...]

Kans is heeeeel groot, die melding ken ik uit duizenden. Kan geen kwaad, is gewoon een crack.
Nou, m'n pc is echt belachelijk traag geworden erdoor.. Dus het kan zeg maar wel kwaad haha.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12

DarkSide

theres no place like ::1

Geen idee, Maar er draait zo te zien wel een soort van KMS server (voor activatie niet legale windows of office productien).

En waarom zou je bij een herinstallatie je documenten kwijt raken?
Programmas zou je opnieuw moeten installeren ja.
Maar als jij je source niet weet kan er van alles inzitten. En ben je misschien verder van huis dan opnieuw installeren
stylzzzz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:39:
[...]

Klopt. Maar niet elke crack/bron is te vertrouwen. Zou hier toch voorzichtig mee zijn als je de source niet weet. Of je niet gratis "wat extra software" mee krijgt.

Daarbij zijn dit soort tools hier op GoT ook niet toegestaan.

[ Voor 38% gewijzigd door DarkSide op 10-01-2017 21:42 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

sorry dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door DarkSide op 10-01-2017 21:42 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-10 19:35
DarkSide schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Klopt. Maar niet elke crack/bron is te vertrouwen. Zou hier toch voorzichtig mee zijn als je de source niet weet. Of je niet gratis "wat extra software" mee krijgt.

Daarbij zijn dit soort tools hier op GoT ook niet toegestaan.
Dat snap ik ook, maar ik heb dat bestandje toendertijd helemaal ontleed zullen we maar zeggen. Niks kwaads kunnen vinden. Maar ik zou gewoon een andere virusscanner laten draaien en kijken of die het programmaatje kan verwijderen.

• VinceeH
Ik heb 2/3 dagen geleden m'n pc geupdate van windows 7 naar windows 10, zou dit het probleem kunnen zijn?

Denk dat ik de locatie gevonden heb.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2jaazpj.png

Het beinvloed overigens ook andere programma's, die ineens niet meer werken. + dat m'n pc echt traag is erdoor.

• DarkSide

DarkSide

stylzzzz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:42:
[...]

Dat snap ik ook, maar ik heb dat bestandje toendertijd helemaal ontleed zullen we maar zeggen. Niks kwaads kunnen vinden. Maar ik zou gewoon een andere virusscanner laten draaien en kijken of die het programmaatje kan verwijderen.
En je weet zeker dat TS hetzelfde bestand heeft als jij?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerste hulp bij warez lijkt me niet nodig... Koop de licentie, download van Microsoft zelf en ga dan pas verder ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.