49"-50" Full HD TV - max 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapM31
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-02 08:10
Na ruim 10 jaar een Sony W5500 gehad te hebben, wordt het tijd voor iets nieuws. Ik was super te spreken over de W5500, zelfs na die 10 jaar, maar wegens een andere opstelling in huis wordt het tijd voor iets groters.

Nu ben ik al ruim een week aan het speuren op het internet maar ik krijg er een hard hoofd in. Het lijkt namelijk alsof er geen normale televisies meer worden geproduceerd!

Als je een FullHD tv zoekt die goed beeld weergeeft, zijn er welgeteld 0 opties. Natuurlijk, je kunt kiezen voor een van de modellen van Sony of Samsung, maar als je online de reviews zoekt, en hopelijk vindt, dan blijkt al snel dat het beeld gewoon bagger is. Slechte zwartwaarden, slechte uniformiteit, last van lightbleeds en om dan nog maar te zwijgen over al die SmartTV onzin.

Wil je een beetje goed beeld, lijkt het wel alsof je minstens 1000 euro moet uitgeven. Nadeel is dat je dan meteen met UHD zit, waar ik geen fluit aan heb, dus waarom zou ik zoveel uitgeven? Je koopt ook geen bestelbus als je nooit grote objecten moet vervoeren toch?

Dus, kan er iemand mij vertellen wat een goede koop is voor het bekijken van films?

Wat wil je dan?
49" - 50" (Ook zoiets, waarom bestaat er uberhaupt 49"? :/ )
FHD, want laten we eerlijk wezen, dit is meer dan genoeg.
Een TV die ook weer 10 jaar meegaat, want ook hier heb ik een hard hoofd in.
Budget ligt rond de 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Hoezo 0 opties bij 100 Hz FHD tv's? Is je verwachtingspatroon wel reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:42:
Hoezo 0 opties bij 100 Hz FHD tv's? Is je verwachtingspatroon wel reëel?
Waar haal jij 100Hz vandaan? Dat heeft 'ie niet genoemd ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Hahn schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Waar haal jij 100Hz vandaan? Dat heeft 'ie niet genoemd ;)
Dat is waar. Dat zou ik hem meegeven om minimaal op te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Kun je even toelichten waarom je denkt de komende 10 jaar geen fluit aan UHD te hebben? Omdat je het verschil niet ziet? En HDR dan? Er is nog weinig content ja, maar dat is over 2 jaar anders.

Einde van de maand heb je de Mediamarkt BTW dagen, wellicht dat er dan wel een geschikte tv binnen je budget valt. Succes.

[ Voor 24% gewijzigd door ago op 10-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapM31
Thanks voor je voorstel! Ook voor deze geldt dat het maar moeilijk is om een review te vinden. Je vindt wel wat, maar op websites die ik niet ken en die bieden niet de in-depth kijk die ik zoek. (rtings.com - hdtvtest.co.uk bieden altijd uitgebreide reviews met beeldmateriaal van bijvoorbeeld uniformiteit van het zwart, lightbleed etc)

Daarnaast vindt ik hem ook stevig aan de prijs in vergelijking met een KS5500 van Samsung of de WD650/750 van Sony.
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:13:
Kun je even toelichten waarom je denkt de komende 10 jaar geen fluit aan UHD te hebben? Omdat je het verschil niet ziet? En HDR dan? Er is nog weinig content ja, maar dat is over 2 jaar anders.

Einde van de maand heb je de Mediamarkt BTW dagen, wellicht dat er dan wel een geschikte tv binnen je budget valt. Succes.
Ik heb geen Netflix noch digitale TV of wat dan ook, enkel een Mac Mini met de nodige externe hardeschijven waar ik PLEX op draai, voor zowel mijzelf als mijn ouders. Dit doe ik al zeker 10 jaar op deze manier. In deze 10 jaar, is er naar mijn idee zo goed als niks veranderd. Qua content voorzie ik mijzelf dus.

Rekening houdend met de rekenkracht van de Mac Mini en de snelheid van mijn internet, blijf ik lekker plakken op 720p en 1080p wat mijn inziens al ontzettend goed beeld geeft. Daarnaast zit ik op een afstand van ongeveer 3,50 meter van mijn TV vandaan. UHD biedt MIJ dus weinig meerwaarde. Of is UHD het wel waard, ook op deze afstand?

HDR? Ik vond niet dat er nu al iets mis wat de kleuren.. HDR in film lijkt mij ook alleen maar overgesatureerde kleuren betekenen dus ik hou het wel 'lekker puur'.

Ik was niet op de hoogte van de MediaMarkt BTW Dagen, dus dat ga ik zeker even in de gaten houden, thanks! :)
ago schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:42:
Is je verwachtingspatroon wel reëel?
Allicht niet. Waar ik 10 jaar geleden voor 1000 euro een FHD LCD TV kocht, had ik verwacht dat ik nu wel voor een pak minder klaar zou zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Deze is ook je consideratie waard >>> pricewatch: Sony Bravia KDL-50W756C Zilver
Toch goedkoper dan de 630. Je krijgt zowel met die als deze een pak beter beeld dan je had met je 10 jaar oude, er is echt wel wat vooruit gegaan.

Met je resolutie-verhaal ben ik het eens.... ben zelf met mijn 39 inch naar de slaapkamer gegaan, van 3.5 meter naar 4 meter, en heb daar vnl. SD kanalen via DVB-c, en stuk of 4 HD kanalen heb ik ook daar. Moet je zeggen, ik mis het HD signaal nagenoeg niet op die afstand met een 39 inch, wat minstens zo belangrijk is, is de Bitrate. Maar goed, jij gaat naar 3.5 meter met een 50 inch, maar ook daar zie ik het voordeel van Uhd nagenoeg niet (van HD wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapM31
Sjah schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:40:
Deze is ook je consideratie waard >>> pricewatch: Sony Bravia KDL-50W756C Zilver
Toch goedkoper dan de 630. Je krijgt zowel met die als deze een pak beter beeld dan je had met je 10 jaar oude, er is echt wel wat vooruit gegaan.

Met je resolutie-verhaal ben ik het eens.... ben zelf met mijn 39 inch naar de slaapkamer gegaan, van 3.5 meter naar 4 meter, en heb daar vnl. SD kanalen via DVB-c, en stuk of 4 HD kanalen heb ik ook daar. Moet je zeggen, ik mis het HD signaal nagenoeg niet op die afstand met een 39 inch, wat minstens zo belangrijk is, is de Bitrate. Maar goed, jij gaat naar 3.5 meter met een 50 inch, maar ook daar zie ik het voordeel van Uhd nagenoeg niet (van HD wel).
Bedankt voor je tip! Via dit type kwam ik terecht op de W805C, en hier zijn ze wel heel positief over. Even uitpluizen hoeveel deze onder de motorkap verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

Schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat. Tevens een titelfix aangezien "Een Goede TV?" niet echt specifiek is.

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1