Aankoop nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koenhendrks
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-07-2023
Hoi Hoi tweakers !

Mijn headset is zojuist stuk gegaan jammer jammer, dat betekend een nieuwe halen. :'(
Dus nu ben ik opzoek naar een nieuwe headset maar ik twijfel nu over 2 headsets

G930 van logitech ( Deze heb ik nu ook)
Sennheiser GSP 350
andere suggesties ook welkom, niet al te duur :P

Wat ik vooral belangrijk vindt is het geluid.

Groetjes,
Koen

Beste antwoord (via koenhendrks op 12-01-2017 18:17)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik ben een groot voorstander van een goede Hi-Fi koptelefoon en een losse (kraag) microfoon.
De kwaliteit van de mic is beter, je zit er niet in te hijgen en hij zit niet in je zichtveld.
De reden waarom ik zelf liever een Hi-Fi koptelefoon heb is omdat je bij gaming headsets veel betaald voor de naam en de marketing en je bij een goed Hi-Fi merk een veel betere kwaliteit koptelefoon krijgt. Ik gebruik onderandere een Sony MDR-7510 en ben van mening dat de geluidskwaliteit daar van velen malen beter is dan iedere andere gaming headset in die prijsklasse (~120 euro) en ver daar boven. Combineer dat met een Audio-Technica ATR-3350 van 30 euro en zelfs een razer headset van 300 euro kan er niet tegenop. Het voordeel is dat je een combinatie kan maken van precies de producten die je wilt en je bijvoorbeeld de koptelefoon (afhankelijk van welke je kiest) ook nog fatsoenlijk in het openbaar kan dragen zonder er vreemd uit te zien.
Als je dan toch voor het gemak bij een gaming headset wilt blijven voor bijvoorbeeld de looks of het gemak van een mic aan je koptelefoon dan zou ik tussen die 2 voor de Sennheiser gaan. Het geluid is ruimtelijker en bevat meer detail. De Logitech klinkt naar mijn mening erg dof met overtrokken lage tonen. (helemaal niet slecht, maar gewoon minder dan de Sennheiser) Als ik de Logitech vergelijk met mijn Sony dan heeft de Sony wat minder bas maar ik hoor ieder detail in games als CSGO en Rainbow 6 Siege.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik ben een groot voorstander van een goede Hi-Fi koptelefoon en een losse (kraag) microfoon.
De kwaliteit van de mic is beter, je zit er niet in te hijgen en hij zit niet in je zichtveld.
De reden waarom ik zelf liever een Hi-Fi koptelefoon heb is omdat je bij gaming headsets veel betaald voor de naam en de marketing en je bij een goed Hi-Fi merk een veel betere kwaliteit koptelefoon krijgt. Ik gebruik onderandere een Sony MDR-7510 en ben van mening dat de geluidskwaliteit daar van velen malen beter is dan iedere andere gaming headset in die prijsklasse (~120 euro) en ver daar boven. Combineer dat met een Audio-Technica ATR-3350 van 30 euro en zelfs een razer headset van 300 euro kan er niet tegenop. Het voordeel is dat je een combinatie kan maken van precies de producten die je wilt en je bijvoorbeeld de koptelefoon (afhankelijk van welke je kiest) ook nog fatsoenlijk in het openbaar kan dragen zonder er vreemd uit te zien.
Als je dan toch voor het gemak bij een gaming headset wilt blijven voor bijvoorbeeld de looks of het gemak van een mic aan je koptelefoon dan zou ik tussen die 2 voor de Sennheiser gaan. Het geluid is ruimtelijker en bevat meer detail. De Logitech klinkt naar mijn mening erg dof met overtrokken lage tonen. (helemaal niet slecht, maar gewoon minder dan de Sennheiser) Als ik de Logitech vergelijk met mijn Sony dan heeft de Sony wat minder bas maar ik hoor ieder detail in games als CSGO en Rainbow 6 Siege.

• krs-1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 10:53
Wat deze beste man hierboven zegt. Ik heb zelf een pricewatch: Audio-Technica ATH-AD500X (Zwart)

Ik gebruik op het moment nog een 2e headset als microfoon, nogal wat problemen met omni microfoons doordat ik in de woonkamer van mn appartementje zit.

Als microfoon zou ik je aanraden dit te nemen: YouTube: Introducing the ModMic 5
De v5 is wat te extreem, ikzelf hoef geen mute button, dan kom je hier uit: http://www.sicomputers.nl...bar-ohne-mute-button.html
(je kan hem ook via USA/UK website bestellen maar ben je +- zelfde geld kwijt en een langere verzending)

[ Voor 7% gewijzigd door krs-1 op 13-01-2017 12:15 ]