Toon posts:

Verbogen USB-stick repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn collegaatje (juf basisschool) heeft in de Kerstvakantie haar usb stick connector verbogen in haar laptop. De ubs stick werkt nu niet meer. Natuurlijk heeft zij al haar werk en studie van de afgelopen maanden hierop staan en geen back-up gemaakt. ( idd. bijles opslaan/ back-ups! : )
De hardware lijkt gewoon intact, dus puur connector.
Wie kan mij/ haar helpen???!!!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Even in een eigen topic gestopt, want hiervoor een 7 jaar oud topic bumpen is niet de bedoeling. Wel kudoos voor je zoekskills ;).

Hoe dan ook, wil je dat mensen je goed helpen, zorg dan voor volledige informatie. Een typenummer en een foto van de stick zouden bijvoorbeeld al veel informatie geven. Snor dat dus even op bij je collega. Zo kunnen we er helaas nog niet veel mee.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:32
is helemaal afhankelijk van de schade. Vaak is de connector van het printje afgebroken, wat met een beetje geluk goed opnieuw te solderen is.
wat br00ky ook zegt: Een plaatje maakt veel duidelijk.

Als Winterswijk niet te ver voor je is kan ik je mss helpen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je solderen? En ben je bereid dat te doen?

Je zou van een donor-stick een connector af kunnen halen en die monteren op deze stick, dan ben je er.
Je zou ook het flashgeheugen uit kunnen lezen als bovenstaande niets wordt. Stuk lastiger, je moet dan redelijk diep de hardware in.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Je kan op de plek van de connector ook direct een USB kabel solderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Grenco op 10-01-2017 19:09 . Reden: Foutje ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 15:23
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:18:
Hallo allemaal,

Mijn collegaatje (juf basisschool) heeft in de Kerstvakantie haar usb stick connector verbogen in haar laptop. De ubs stick werkt nu niet meer. Natuurlijk heeft zij al haar werk en studie van de afgelopen maanden hierop staan en geen back-up gemaakt. ( idd. bijles opslaan/ back-ups! : )
De hardware lijkt gewoon intact, dus puur connector.
Wie kan mij/ haar helpen???!!!
In welke regio woon je?

Een foto zou inderdaad handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door jeantje op 11-01-2017 12:07 ]

Pagina: 1