Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 17:46

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een maand geleden mijn Samsung Galaxy S6 Edge ter reparatie aangemeld bij Samsung. Het probleem was dat de usb- en aux kabel niet goed aangesloten kon worden op het toestel en deze niet goed 'vastgeklikt' konden worden waardoor de kabels er continu uit vielen in bijvoorbeeld de autohouder.

Nadat het toestel onder garantie gerepareerd was (vervanging sub-board) is het toestel na enkele dagen terug gekomen. Tot zover leek het goed te gaan..

Echter, bij het configureren van het toestel viel het me op dat het toestel warmer werd dan dat het in de afgelopen anderhalf jaar was geworden. Toen ik een uur later iemand wilde bellen liep het complete toestel vast. Er was toen nog geen enkele applicatie geïnstalleerd, alleen een aantal synchronisaties naar Google en Samsung waren geconfigureerd. Toen dit vijf keer gebeurde binnen een dag heb ik besloten het toestel weer terug te sturen naar het reparatiecentrum.

Twee weken later kreeg ik het toestel weer terug met de opmerking dat onder andere het moederbord vervangen was. Opnieuw alles geconfigureerd en ingesteld, helaas. Zelfde probleem weer vier keer ondervonden in de uren daarnaast. Dus weer retour gestuurd met de opmerking dat hetzelfde probleem er nog steeds was. Ook heb ik toen telefonisch contact opgenomen met Samsung in verband met de looptijd van het probleem.

Nu, inmiddels weer twee weken verder, ontvang ik net de volgende e-mail betreffende de status.
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij willen wij u informeren dat het toestel: SM-G925FZKAVDF, dat u heeft ingeleverd ter reparatie, door ons reparatiecentrum onherstelbaar is verklaard. Uw toestel valt nog binnen de garantietermijn en wij willen u daarom geheel kosteloos een vervangend toestel aanbieden.

Uw vervangende toestel: SM-G925FZKAPHN (S6 Edge 32 GB BLACK), kan voor u worden besteld zodra u akkoord gaat met dit voorstel. U kunt akkoord gaan door middel van een antwoord op deze E-mail.
Nu zit ik met twee dingen in mijn maag, het 'vervangende' toestel en het type hiervan.

Het vervangende toestel is niet hetzelfde, maar ik weet niet wat het verschil is. Ook via Google kom ik er niet uit wat nou exact de verschillen zijn. Nu ben ik benieuwd of iemand mij hier de verschillen kan aangeven.

Ook vraag ik me af hoe het juridisch zit met een 'vervangend' toestel. Moet deze nieuw zijn of mag dit ook een refurbished device zijn?

Ik hoop dat jullie me hierin misschien wat verder kunnen helpen.

Weddings are basically funerals with cake.

Beste antwoord (via TweakOverflow op 11-01-2017 15:09)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Samsung heeft voor verschillende landen en verschillende providers andere typenummers. Een typenummer bestaat als volgt:

SM-G925--FZKA-VDF:
  • SM-G925: Typenummer telefoon: waar de SM-G925 de S6Edge is. SM-G920 is de normale S6
  • FZKA: Landcode: kan hetzelfde zijn voor meerdere landen. Dit heeft voornamelijk te maken met de frequenties. TZDE staat bijvoorbeeld voor US.
  • VDF: Providercode: VDF staat voor Vodafone, PHN staat voor unbranded en TMB voor T-Mobile.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

Verschil is dat je een Vodafone toestel opstuurde, en een unbranded toestel terugkrijgt

De wet zegt dat je recht op een deugdelijk product hebt, een refurb is gewoon legaal dus.

[ Voor 34% gewijzigd door WCA op 10-01-2017 18:16 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:34
Zou zelf juist blij zijn, liever een PHN toestel dan zo'n branded vodaphone.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Samsung heeft voor verschillende landen en verschillende providers andere typenummers. Een typenummer bestaat als volgt:

SM-G925--FZKA-VDF:
  • SM-G925: Typenummer telefoon: waar de SM-G925 de S6Edge is. SM-G920 is de normale S6
  • FZKA: Landcode: kan hetzelfde zijn voor meerdere landen. Dit heeft voornamelijk te maken met de frequenties. TZDE staat bijvoorbeeld voor US.
  • VDF: Providercode: VDF staat voor Vodafone, PHN staat voor unbranded en TMB voor T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg allemaal, ik ben weer geholpen! Ik heb vanmorgen Samsung Exchange gesproken en ze gaan me een nieuw (geen refurbished) toestel toesturen binnen 5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

Robinvdh5 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:09:
Bedankt voor de uitleg allemaal, ik ben weer geholpen! Ik heb vanmorgen Samsung Exchange gesproken en ze gaan me een nieuw (geen refurbished) toestel toesturen binnen 5 werkdagen.
Kijk uit met die claims, bij mij gaven ze ook aan dat het een nieuw toestel zou zijn, maar die kreeg ik toch niet. Als er geen retailverpakking (doos, accesoires) bij zitten is het gegarandeerd een refurb.

Als het wel zo blijkt te zijn, veel plezier met je splinternieuwe toestel :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Topicstarter
GreNade schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Kijk uit met die claims, bij mij gaven ze ook aan dat het een nieuw toestel zou zijn, maar die kreeg ik toch niet. Als er geen retailverpakking (doos, accesoires) bij zitten is het gegarandeerd een refurb.

Als het wel zo blijkt te zijn, veel plezier met je splinternieuwe toestel :)
Ik hoop maar dat het een nieuwe is, het gaat 2 weken (! 8)7) duren voordat het toestel wordt afgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Robinvdh5 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Ik hoop maar dat het een nieuwe is, het gaat 2 weken (! 8)7) duren voordat het toestel wordt afgegeven..
Precies de tijd die ze nodig hebben om een gefrituurd moederbord te vervangen en het toestel even op te poetsen.
Pagina: 1