Nieuwe videokaart (oude CPU)

Pagina: 1
Acties:

• Michael Scott
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-02 10:35
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart. Een paar dagen geleden is mijn oude videokaart, de R9 270 aan ouderdom overleden. Nou vind ik het te vroeg om een hele nieuwe PC aan te schaffen en wil mijn videokaart vervangen. Ik wil voor een betere videokaart gaan zodat ik de nieuwste games in hoge settings kan spelen. Zo zou het mooi zijn als ik Battlefield 1 in 1080p op very high kan spelen met smooth FPS.

Het probleem is dat de rest van mijn PC ook aardig oud is. Nu vindt ik het niet erg als ik niet de maximale prestaties uit mijn videokaart kan halen, maar ik wil er toch wel goed mee willen gamen. Nu is de vraag of dit mogelijk is en met welke kaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: AMD Athlon X4 760K
Memmory: 8GB DDR3
Motherboard: ASRock FM2A88M Extreme4+ (AMD)
Monitoren: 2x Iiyama ProLite E2473HDS

Met de voeding en de kast hoeft geen rekening mee worden gehouden.

Wat is je budget?
Maximaal 350 euro (mag uiteraard minder zijn!)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk. Geen behoefte aan SLI/Crossfire of overclocken. Ik sta open voor suggesties!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01 14:54
Wat heb je zelf al gevonden? Eigen inzit is namelijk verplicht.

Verwijderd

€350,- heb je bij lange na niet nodig want sneller dan een GTX 1050 Ti of RX 470 zou ik niet naast een X4 760K zetten. Daar is de cpu te traag voor.

Welke voeding en behuizing heb je?

• Michael Scott
Bij eigen inzicht zat ik te denken aan de RX 480 of de GTX 1060.

Behuizing: Iets groter dan een standaard computerkast maar geen tower.
Voeding: Weet ik zo niet maar kan evt ook een nieuwe voeding halen.

Heb wat video's bekeken over oude CPU's met nieuwe GPUs en dat upgraden zeker een mogelijkheid kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Scott op 10-01-2017 20:08 ]

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 18:39
Hmm, oude pc waar videokaart kapot van gegaan is, zou zeggen zoek een gebruikte videokaart.

Ik zou een 7950 (oftewel r9 280) of een 7970 (oftewel r9 290x) of V en A of MP zoeken voor een euro of 80, of als je iets meer uit wilt geven een r9 290(x) dan kun je voor relatief weinig geld weer even verder, en heb je toch een leuke upgrade tov je oude kaart.

Als je dan over een paar jaar een heel nieuw systeem wilt, kun je altijd nog voor een nieuwe gpu shoppen, die dan voor dezelfde performance wss goedkoper is dan nu

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zou inderdaad voor het budget zijnde een tweede hands kopen zoals indifined1 zegt. Uit ervaring kan ik zeggen dat mijn R9 280x sapphire kaart werd gebottlenecked met een FX 4130 CPU, denk dat die wel aardig gelijkwaardig is aan jouw X4 760k. Goed voorbeeld: Ik speelde Overwatch op medium/low met hoge prioriteit via taakbeheer, alleen op deze manier kon ik 60fps halen. Met Battlefield 1 moest ik 720p draaien, medium en dan hetzelfde trucje om redelijk 60fps te halen. Dit lukte namelijk niet zo goed als met overwatch.

Nu heb ik vorige maand een upgrade uitgevoerd door over te stappen op een i5 6600k met 16gb ddr4 en nu kan ik Battlefield 1 op 1080p high draaien met weinig framedrops (ultra nog niet geprobeerd, al denk ik niet dat die dat kan hebben). En draai ik overwatch op ultra met gemiddeld ongeveer 90 fps.

Dus mijn advies: Koop een tweedehandsje, spaar door tot je een goeie upgrade kan uitvoeren inclusief mobo en dergelijke en geniet vooral van het gamen. Een 1060 zou namelijk zonde zijn van het geld, want jouw systeem kan deze zeker niet volledig benutten.

[ Voor 5% gewijzigd door SipSip op 11-01-2017 08:29 ]

• Michael Scott
Oke ik ga voor een tweedehandsje kijken. Heel erg bedankt voor de hulp!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 15:40
Ik heb een x6 1090T. samen met een gtx770 en dit wil wel hoor.

Heb de 770 van een andere tweaker overgenomen voor 90 euro.

Met de 280x heb ik zeer goede ervaring. deze heb ik draaien met een fx6300. en kan eigenlijk alle games op redelijk hoge settings spelen met 40-60 fps.

• krs-1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 10:53
Ik heb toevallig nog 2x r9 270x liggen. Misschien dat de kaart je in de tussentijd zoet kan houden?
Pagina: 1