Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben misschien van plan om mijn nexus 6P te gaan rooten, alleen heb een vraag.
Zal dit effect hebben op mijn ING bankieren app i.v.m. betalingen. Zou ik gewoon alles normaal kunnen betalen via mijn telefoon.
Verder vroeg ik mij af of het eventueel nog effect zou hebben op NFC (niet dat ik het gebruik alleen hoorde van een vriend dat het wel effect zou hebben).

Alvast bedankt
-Jurai

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
Ik heb er nooit problemen mee gehad. Iig niet toen ik enkele maanden geleden geroot was. Verwacht niet dat dat op dit moment ineens wel een probleem zou vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 16:10
Het kan wel zijn dat de ING bepaald om een gegeven moment dat ze toestellen die geroot zijn niet meer accepteren. Ziggo doet dit bijvoorbeeld wel.

Maar de ham vraag is natuurlijk, waarom wil je je telefoon rooten?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:03:
Hallo allemaal,

Ik ben misschien van plan om mijn nexus 6P te gaan rooten, alleen heb een vraag.
Zal dit effect hebben op mijn ING bankieren app i.v.m. betalingen. Zou ik gewoon alles normaal kunnen betalen via mijn telefoon.
Verder vroeg ik mij af of het eventueel nog effect zou hebben op NFC (niet dat ik het gebruik alleen hoorde van een vriend dat het wel effect zou hebben).

Alvast bedankt
-Jurai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken wat het allemaal precies inhoudt en kan er vele voordelen uithalen. Zoals meer controle over mijn telefoon, custom roms en bijvoorbeeld apps verwijderen die dat normaal niet zouden kunnen (om een paar voorbeelden te noemen.
Ja er zitten inderdaad ook nadelen aan, alleen bij sommige zoals dat je garantie vervalt is voor mij geen probleem, omdat ik toch geen garantie op mijn telefoon heb.
inbedrijf schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:10:
Het kan wel zijn dat de ING bepaald om een gegeven moment dat ze toestellen die geroot zijn niet meer accepteren. Ziggo doet dit bijvoorbeeld wel.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
inbedrijf schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:10:

[...]
Wat is de link met Ziggo dan. Ik heb geen probleem met Ziggo. Ik lees wel iets over Ziggo TV een aantal jaren terug maar bij mij werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Je kan toch toegang ontzeggen middels SuperSU oid, Dan heeft het mijninziens geen effect. Ik heb op mijn geroot toestel nog nooit ergens problemen mee gehad, alleen maar voordelen.

Bij een fatsoenlijke ROM heeft dat ook geen gevolgen voor NFC.

[ Voor 15% gewijzigd door fvandenreek op 10-01-2017 19:10 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo problemen met root 😂
Dat is totaal nieuw voor mij.
Al bijna1 jaar ziggo mobiel en altijd geroot.
Wil die Samsung voorgeïnstalleerde apps niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:59:
Ziggo problemen met root 😂
Dat is totaal nieuw voor mij.
Al bijna1 jaar ziggo mobiel en altijd geroot.
Volgens mij ging het hier over apps, niet over providers. ;)

De Horizon Go app van Ziggo heeft problemen met root.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Xander schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:08:
[...]

Volgens mij ging het hier over apps, niet over providers. ;)

De Horizon Go app van Ziggo heeft problemen met root.
In een ver verleden wel... Nu echt niet meer hoor. En tegenwoordig is het Ziggo go app.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Rooten is geen probleem met ING. Alleen wanneer je telefoon gehacked wordt en je rekening wordt via je telefoon leeg gehaald en je wil gaan verhalen op de ING is de bewijslast aan jou, dus vette pech. Maar zolang je Blutooth uit hebt staan en geen Wifi hotspots gebruikt is die kans klein.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zelf heb ik ook ING en heb ik een OnePlus One die vanaf het begin geroot is. Dit heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd de de ING Bankieren app en ook niet bij de NFC betaal app. Beide apps werkte perfect.

Overigens gebruik ik ook de Rabobank Bankieren app en die doet het ook perfect op mijn gerootte toestel.

Wat sommige andere ook al aangeeft is dat je van de ING geen bedragen vergoed krijgt als het mis gaat als het grove nalatigheid van jou kant is, zoals ook in de voorwaarden staat. Daarbij moet je houden aan de Uniforme veiligheidsregels van Banken, waarin staat vermeld:
Zorg dat de geïnstalleerde software op de apparatuur, zoals computer, tablet en/ of
smartphone, die u voor het regelen van uw bankzaken gebruikt, is voorzien van actuele
(beveiligings)updates. Geïnstalleerde software is bijvoorbeeld het besturingssysteem en
beveiligingsprogramma’s, zoals virusscanner en firewall;
Met Rooten omzeil je juist de beveiliging. In theorie kan het rooten dus meer kwaad doen dan goed, als het om bankieren gaat. In praktijk komt het eigenlijk niet tot nauwelijks voor.

Als je dus de voordelen inziet van Rooten, zou ik dat lekker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 18:46
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:01:
Met Rooten omzeil je juist de beveiliging. In theorie kan het rooten dus meer kwaad doen dan goed, als het om bankieren gaat. In praktijk komt het eigenlijk niet tot nauwelijks voor.
Aan de andere kant stoppen grote marktspelers vaak na 2 jaar al met het uitbrengen van updates, terwijl Custom ROM's als CyanogenMod (nu LineageOS) juist de meest recente beveiligingsupdates van Android toepassen, wat de ROM's IN THEORIE veiliger maakt. Echter, zodra je als gebruiker van een rooted telefoon een aantal sketchy apps van internet download, kan je het juist minder veilig maken.

Het mes snijdt aan twee kanten hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tyramisu schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:51:
Aan de andere kant stoppen grote marktspelers vaak na 2 jaar al met het uitbrengen van updates, terwijl Custom ROM's als CyanogenMod (nu LineageOS) juist de meest recente beveiligingsupdates van Android toepassen, wat de ROM's IN THEORIE veiliger maakt. Echter, zodra je als gebruiker van een rooted telefoon een aantal sketchy apps van internet download, kan je het juist minder veilig maken.
Ben ik ook geheel met je eens, daarom ook gewoon lekker rooten. In praktijk wordt er toch weinig tot geen misbruik van gemaakt en is een Android gebruikers sowieso al wat risico voller, aangezien iedereen shady apps kan downloaden buiten de Play Store om.

Heeft een shady app vervolgens SMS lees rechten en rechten om over andere apps heen te tekenen ben je al nat.
Pagina: 1